Gå til innhold

rittmester

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Grimstad

rittmester's Achievements

  1. Hei folkens! Jeg vil først takke Terje Raymond for en utrolig bra intro til denne tråden. Mye kunnskap får enn si! Har et spørsmål om min bil som jeg ikke får bavaria til å svare på. Jeg kjøpte for en liten stund siden en 2011 F10 530d (245hk) fra Autostrada Sport i Asker. Fantastisk god og fin bil, jeg kan ikke tenke meg noen annen (nåja, M5 kanskje). Det er bare ett lite problem: Når jeg akselerer, kommer det av og til etter hvert en ulyd fra motoren. Den gode, dype sekser-bassen går over i en kvernende lyd som er vanskelig å beskrive. Det trenger ikke være noe feil (har ikke kjørt tilsvarende bil og hørt på dem), men jeg vil tro det ikke skal være slik. Jeg hadde bilen hos bavaria og ba dem om å finne ut av det. Selvfølgelig kunne ikke verkstedmesteren høre denne lyden denne dagen - den kommer og går. Han lurte først på om det jeg beskrev hadde noe å gjøre med feilinnstilling på en dyse, men når han ikke fant noen slik feil på dataprogrammet, lurte han på om bilen hadde vært trimmet tidligere. Jeg svarte at dette vet jeg ikke, men skulle høre med tidligere eier. Jeg har skrevet til tidl eier og spurt om dette, men får ikke svar. Dermed tenker jeg der er eller har vært trimmet. Dermed kvier jeg meg litt til å dra til bavaria igjen - i tilfelle de tar ifra meg garantien. Er det noen som har noen råd om hva jeg bør gjøre eller ideer om hva denne lyden kan være? Hadde satt stor pris på det Takker for alle svar! Mvh Øyvind
  2. Tror jammen jeg skal ta sikte på 3-literen. Den er kåret til verdens beste motor i 3 år på rad.
  3. Hva med godkjenning? Er biltilsynet vrange i forhold til motorbytter? Jeg ser det er et godt marked med mange motorer i Sverige. Om jeg kjøper der, man jeg kanskje i gang med hk-avgift, moms osv? Kankje jeg bytter motoren der borte. Hvor mye skal et verksted gjerne ha for jobben?
  4. Takk for tips Lars. Det er litt dyrt med 50 euro for en neve plast-knapper, men jeg skal vurdere det.
  5. Hei. Jeg har kjøpt en E39 der det mangler en del knapper i panelet til klimakontrollen. Noen er knekt i to men henger stadig på. Etter å ha saumfart koed og bildelsbasen.se, har jeg ikke klart å finne nye knapper. Det eneste alternativet jeg finner, er å bytte hele klimapanelet. Er det noen som vet hvor jeg får tak i kun knappene?
  6. Jeg har en '97 520 E39 og er i grunn rimelig lei av den daffe toliteren. Vurderer i dag å trimme den. Hvordan trimmer jeg denne motoren, og hvor mye koster det vanligvis? Jeg leser på forumet her at det helle anbefales å kjøpe en brukt motor - altså helst 2,8-literen. Jeg ser at disse finnes til gode priser i Sverige. Hvordan blir dette etter at jeg da kjøper en slik? Hvor mye nør et verksted ta for jobben med byttet, og må bilen påkostes andre ting? Håper noen har erfaringer å dele,
  7. Halla gutta! Etter mange år som BMW-fan er jeg endelig med i klubben Har altså en 97-mod 520. Fin og behagelig, men litt småplukk er det selvfølgelig: Om noen har tips om hvordan man gjør, samt priser på deler til en noob som gjerne vil kose seg med litt mekking på kveldstid, så har jeg følgende å ta fatt på: * stramme håndbrekket * bytte hjullager h bak * bilen vibrerer litt i 70-90 sjiktet og ved bremsing - kan det slitte lageret være synderen? * trenger nytt bryterpanel til klimaautomatikken, det mangler en del knapper * rattet er står skjeivt mot høyre (kan jeg ta av rattet og rette?) * pusse litt rust & lakke på h forskjerm og bagasjeluka * el-låsen til bagasjelokket sviver men åpner ikke låsen (må bruke nøkkelen) * anti-spinn virker ikke. kabelbrudd Om noen har tips, er jeg meget takknemlig.
×
×
  • Opprett ny...