Gå til innhold

SKB

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

SKB's Achievements

  1. SKB

    Summelyd fra e60

    Nja, har hørt litt forskjellig om ESS, BSR etc, så jeg er litt skeptisk. Har forstått at det kan forekomme en del irriterende udefinerbare feil. Men takk for tipset!
  2. SKB

    Summelyd fra e60

    Ok, takk. Får prøve
  3. SKB

    Registerkjede

    Mht. rettighet skal det ikke være noe problem. Dersom det er reklamasjon har BMW 2. års delegaranti som følger bilen
  4. SKB

    Summelyd fra e60

    Hei. Har en e60 07 mod (535) med en irriterende summelyd når motoren går på tomgang og uanstrengt i 2. til 5. gir. Ved pådrag og i 6. gir er lyden vekke. Har skiftet utallige slanger, givere, følere, og nå sist gasspjeld, LMM, EGR-ventil og innsug. Effekt er normal. Siste feilsøking viste feil ved Lamdba-sonde, noe som vist kan forklare et noe høyt forbruk (ca. en dl over normalt). Er amatør, men det er sannelig også Jæger og Sandven i Bergen. Noen som har vært borti noe lignende? Og noen som vet om et verksted i Bergensområdet med skikkelig BMW-kunnskap? (Jæger og Sandven er uaktuelle. Der har jeg betalt nok for ingenting). Har også tenkt på litt økt effekt etterhvert. Har lest positive ting om TRF-Racing borte på Rena. Men får ikke kontakt på mail. Noen som har et tlf.nr? (Finner ingen info noe sted). Et alternativ er en tur til Tyskland. Har undersøkt litt, og av AC-Schnitzer, Hamann, Hartge og G-Power frister sistnevnte mest. Noen som har erfaring med G-Power? Takker for alle svar!
  5. Sjekk Esso-stasjonen på Landåstorget (lite verksted på baksiden). Rimelig og meget bra arbeid, i hvertfall på de bilene jeg har vært innom med.
  6. Ble fortalt at pga defekt gasspjeld startet ikke regenerering. Måtte derfor "tvinge" frem en oppstart av regenerering og kjøre over 60 km/t med driftsvarm bil. Under 60 km/t stopper prosessen men starter igjen når man passerer 60 km/t. Ble jeg fortalt uten at det hjalp
  7. Takker for tipsa ng mottrykk på partikkelfilter og magnetventilene. Må bringe det videre til mekaniker. Litt lei nå. Både Jæger og Sandven synes å lete i blinde. Dyrt og frustrerende
  8. Kjørte regenerering ca 80 km. Fikk beskjed om at turtallet ved jevn fart 100 km/t i 45 min var ideelt. Vanskelig her i Norge. Prøvde å ligge over 60 km/t hele veien men tok igjen litt trafikk. Skulle ikke låse gir. Slanger skal være ok, det samme med ventil.(egr skiftet fire uker siden. ingen feilmeld der) Lader ørlite lite. Skal skifte ladeledning (får feilmelding ved diagnose). Motor ny i sep.2010 men de brukte vel orginalt ledningsnett
  9. Howdy! Har et problem med en 07 535d som ikke drar på lave turtall når motoren er varm (går ok når motor er kald). Jo lenger jeg kjører jo mindre drar den på turtall under 2000 rpm (når jeg passerer 2000 rpm begynner den å dra og kommer mer og mer til "alt" kommer ved ca 3000 rpm) Har feilsøkt noen ganger. Skiftet først en slange for vakum til turbo. Hjalp ikke. Ny feilsøking viste luftmengdemåler og gasspjeld. Skiftet men hjalp ikke. Enda en ny feilsøking sa også luftmengdemåler og gasspjeld i tillegg til at det ikke var regenerering på partikkelfilter. Fikk satt i gang regenerering og kjørte bilen så hardt trafikken tillot i ca 100 km. Hjalp ikke. Ingen feilmelding om tett partikkelfilter. Noen som har opplevd noe lignende og/eller har en ide om hva problemet er?
  10. Velger du Hartge hadde jeg nok vurdert en tur til Tyskland. Prisen hos Hartge er 1690 euro inkl tysk mva (rett nok for e-60 men mener prisen er den samme for e-90) Mener nærmeste Hartgeforhandler er http://www.bundk.de ( B&K Hamburg). I følge Hartge i Tyskland gir de garanti opp til 100 000 km/maks to år gammel bil.
  11. Howdy! Noen som kan hjelpe? Har vært i kontakt med Hartge i Tyskland angående forhandlere i Berlin. Fikk opplyst noe som heter SIS Schenk. Noen som har erfaring med dem? Eller noen som kjenner til andre Hartgeforhandlere i Berlin som anbefales? (Det skal finnes andre). Gjerne forhandlere som kjenner til alle skjema angående export.
  12. Bilen har gått 230 000 til nå. Sparer den litt de siste fire mnd, så regner med ca 250 000 km når bilen er tre år i april. Veldig fornøyd egentlig. Relativt lite utgifter, ingentig man ikke må forvente. Har bare hatt en liten driftstans på fem dager pga et strammehjul til viftereimen. Men det var vel egentlig Sverige sin feil. De greide ikke å få sendt delene. Forøvrig er det sikkert greit med en 520, men litt gøy skal man vel ha når en sitter opp i mot 60 timer i bilen i uken.
  13. Tror det er en riktig spådom. I følge forhandleren i Bergen forventer de at det kommer en 306 hk i både GT og den nye F10. Vet ikke når, men de forventer også en 306 hk xd både i GT og F10. Men hvis 535 dA først kom halvannet år etter lansering av e60 ligger det gjerne noe frem i tid. Spørs om jeg ikke må gå for en 530. Ser av tallene at den skal ha bedre prestasjoner enn e60 535. Tror vel kanskje ikke helt på det. Eller ?
  14. Hei ! Trenger litt hjelp her. Har i dag en e60 535 dA 2007 mod som går som drosje. Bilen er tre år i april, så det er på tide å bytte. Har sett litt på en 530 GT, men venter egentlig på den nye 5-serien. Regner med at den blir tilgjengelig fra ca mars/april. Men foreløpig ser det ut som største diesel blir en 530. Det jeg ønsker meg er en ny 535. BMW Norge kan/vil ikke si noe om når en 535 diesel blir tilgjengelig. Lurer derfor på om noen kan fortelle meg om det er noe i tidligere lanseringer av ny 5-serie som gir en inndikasjon om når hele motorprogrammet blir tilgjengelig ? SKB
×
×
  • Opprett ny...