Gå til innhold

Jan S

Medlem
  • Innholdsteller

    191
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Kongsvinger
  • Kjøretøy
    e30

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jan S's Achievements

  1. Selges for 2000,-. Kjøper betaler frakt.
  2. Nytt. Farge Anthrazit. For skibag. http://bmwfans.info/parts-catalog/E30-2-doors/Europe/325i-M20/L-M/jan1989/browse/vehicle_trim/trunk_trim_panel/#1933720_4 Del nr 4, delenummer 51 47 1 933 720 1200,-.
  3. Instrumentpanel som monteres der askebegeret sitter. Kledd med skinn som ligner veldig på dashbordet. Passer 52mm VDO og Autometer instrumenter. Det følger med ringer for å vinkle to av instrumentene og adapter for oljetrykk/oljetemp på motorblokk. Er nytt, har ikke vært montert. Pris: 800,- + evt. frakt/oppkrav.
  4. <slettes>
  5. Overhalt i topp og bunn for ca 6 år siden. Har kvittering. Gått 70000km etter det. Har også byttet alle kjøleslanger, reg.reim og dynamoreim. Ny fordeler og pluggledninger. Har byttet kjølevæske to ganger etter overhaling i forbindelse med radiator og vannpumpebytte. Olje og filer er byttet hver 10000km. Går meget pent. Bud over 10000,-.
  6. Å sjekke kablene for brudd er lurt ja
  7. Ang. Instrumentene så er det kanskje SI batteriene som har tatt kvelden. Bla. KOED har nye som du sjøl kan lodde inn hvis du er nevenyttig. Bakluka vil sikkert ikke opp pga kabelbrudd. Kablene ligger langs hengselet på venstre side. Du kan prøve å spraye låsen med CRC el lign flere ganger over flere dager så kanskje låsen løsner slik at du får opp luka med nøkkelen. Får du opp luka så er det bare å vikle av teipen så ser du kabelbruddene. Må skjøte inn friske ledninger. Har erfart dette på to e34.
  8. Ja, så vidt jeg har sett av ETK er det samme fjærbein på alle modeller
  9. Ønsker å kjøpe venstre fjærbein til E28.
  10. Fortsatt til salgs? Hva er diameteren?
  11. Jeg lurer på det samme, jeg vil ikke forhåndsbetale da jeg må se an føret så sent på året.
  12. Så vidt meg bekjent ble E46 levert med 225 og 255. Dette står kanskje i dekktrykktabellen i instruksjonsboka. Jeg ville i tillegg ha hørt med BMW Norge (67 81 85 00, muligens Per Kaare Halvorsen) om de kunne gi deg dokumentasjon på dette. Med utgangspunkt i dette ville jeg argumentert for at det er tillatt å endre sporvidden med totalt 15mm, dvs. 7,5 mm pr. side. Hvis hjulene bygger omtrent like mye til hver side er du innenfor grensen. Jeg ville dessuten satt opp regnestykket for rulleomkrets/diameter for orginaldim og det du har nå. Dokumentasjon fra et BMW-merkeverksted om at hjulene ikke tar i innerskjermer, hjulbuer og andre detaljer ved full fjæringsvei og rattutslag er heller ikke dumt.
  13. Jan S

    e30 info?

    Ledningsnettet er plug n' play. Se artikkelen "Ombygning M30 i E30" på http://www.bmwe30.dk (krever registrering).
  14. Du bør merke akslingen før du deler den slik at den blir satt sammen slik den var. Det er viktig at fremre og bakre ledd havner riktig i forhold til hverandre, ellers blir det ubalanse. På tegningen under ser det ut som leddene sitter i samme posisjon. Sjekk hvordan de sitter på din bil. http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... vel_joint/ Ellers er det viktig at den blir så rett som mulig, selv om det ikke er så mye å justere på sideveis. Merk gjerne av hvordan opphengslageret sitter før du løsner det. Det skal det være litt forspenning mot girkassa i opphengslageret, vet ikke hvor mye det skal være på din bil. Sjekk Haynes eller noe. Jeg vet at GKN har byttet kryss og balansert mellomakslinger, vet ikke om de driver med det lenger. Ring evt. og spør, og post gjerne svaret her.
×
×
  • Opprett ny...