Har nylig vært gjennom den prosessen på en e46.
Av spesialverktøy, så er vel et sett med brytegafler fra Biltema det eneste jeg har brukt, resten er rimelig standard. Kan være forskjeller på hvordan ting er festet på din bil, slik at du kan trenge noe annet. Jeg byttet til powerflex i bakkant av bærearmene på min, og da måtte en gammel foring presses ut av en ring, og en ny måtte presses inn. Det er en fordel med en verkstedpresse til dette, men vi laget en rigg selv hvor vi brukte en jekk til å fjerne de gamle foringene og dytte inn nye.
Vil ellers anbefale deg å kjøpe en Haynes manual for bilen din. Der er det "smørbrød" lister for hvordan du skifter disse delene. Der står det også om bilen skal stå på bakken ved stramming av muttere, og hvilket moment de skal trekkes til med.
Når du har byttet alle delene bør du ha bilen på en hjulstillingskontroll. Jeg har ikke greid å få hjulstillingen riktig selv med mye måling når jeg har skiftet disse delene.
Jeg brukte en dag på å bytte alt på min, og da hadde jeg aldri gjort det før.