Gå til innhold

bjeff

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

bjeff's Achievements

  1. Kan nå rapportere om at det er store forskjeller. Bilen drar sterkt fra 3. og oppover 1. og 2. er ferdig på et Øyeblikk Og i 3. Kommer momentet for fullt med ca 430Nm. Deretter går det godt opp til 5K for så og flate litt ut mot 6, og så er det rett i rødmerkingen. 284Hk, 436Nm toppfartsperre 285Km/t.
  2. Da har bilen vært på service hos Sandven i Bergen. Da den ble "dokket", dukket det opp en innkalling på bytte av drivstoff pumpe. Dette ble byttet på garanti👍 Deretter ble det gjennomført service, med bl.a. oljebytte, byttet da til "m3" olje. Det ble også byttet bremsevæske. De foretok også en inspeksjon service av bilen gratis. Det ble desuten lastet inn ny software. Super fornøyd med service, både på pris og kunnskap. Bilen ble deretter kjørt opp til BSR. Den har nå fått installert steg 1. Skal en tur opp på Kvamskogen i morgen. Rapport følger😀
  3. Ok, ser den. Men de laster vel uansett inn et "standard program". Det er vel ikke et unikt program til min bil. Desuten må de vel frese hull i hjernen for å kunne overføre nye filer? Men det er selve filen da som er bedre konstruert, eller har jeg gått glipp av noe vesentlig her?
  4. Hvorfor ville du valgt ess fremfor bsr?
  5. Gullpinner altså. Nå har jeg hørt det også. MEN, hvis det gjør susen så hvorfor ikke. Har jo forsikring som dekker evt motor problemer, og det kan jo tenkes noen kommer med ubehagelige spm dersom det er en propp i boksen. Nå skal det sies at jeg aldri har hatt problemer med trim før, men tenker det kan være smart å sondere terrenget først.
  6. De holdt til på østlandet før ihvertfall. Nå tror jeg de bor i Internett. (Sikkert fint der også).
  7. Knegg, målte min første tank med 2014 320ixta til 1.56. Håper det kommer seg
  8. Joda, sikkert helt knall det der. De gutta der tunet jo e39 540i, i sin tid. Hadde en reportasje i Drive. Men tenker det er greit å kjøre opp til BSR, gå hjem og hente når ferdig.(Hvis det funker).
  9. Bilen har ikke Norsk nybil garanti, så den er grei. Ellers var det vel noe tuning fra Hartge og Burger men det var boxer som ga seg på ca 218hk. Ser for meg 280-300 hk når jeg først er i gang . Ellers kunne jeg jo lunket rundt i en 320d med halve forbruket, men denne gangen var jeg keen på bensin👍
  10. Skal gå igang å tune denne bilen også. Ble fortalt hos Bsr at de måtte bore hull i en boks ( motorstyring ), for deretter å koble/lodde seg innpå kretskortet for så og starte filoverføring. dette hørtes mildt tatt skummelt ut, men har tunet 4 biler hos de før, og har alltid vært fornøyd. Noen som har noen tanker og eller alternativer. ser helst at dette blir gjort i Hordaland.
  11. Heisann! Skal tune bilen min, og lurer på om noen der ute har gode eller dårlige erfaringer med forskjellige levrandører? Har hatt make bil tidligere og var godt fornøyd med jobben som Bergen bilelektronikk gjorde på den 163hk/365 Nm. Men det er en stund siden og kanskje det er skjedd noe nytt på den fronten siden den gang. Lurer også på hva forskjellen på 318d og 320d er, større turbo? annet innsprut? osv. Takker for alle innspill.
×
×
  • Opprett ny...