Gå til innhold

rt007

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

rt007's Achievements

  1. Ønsker å kjøpe bakfanger til min E39 touring 2001 modell. Ta gjerne kontakt på 99744417.
  2. Prøvde meg på å bytte starter selv men denne satt med spesielle bolter som jeg ikke hadde verktøy for å løsne. Boltene ser ut som en omvendt torx. Bavaria fikk da i oppgave å bytte starter samt feilsøke på hvorfor bilen kutter ved pådrag. Etter diverse testing kommer de frem til at det likevel er lmm som er feilen enda de ikke fant noe i diagnosetesten forrige uke og målte riktige verdier på den også. Lmm har jeg nylig byttet selv, kan den virkelig streike så fort??? Den har stått i bilen maks 2 mnd. Bavaria byttet hvertfall starter og lmm og nå starter bilen kjappere enn noen gang og bilen går mye bedre også Har fortsatt antydninger til kutting ved hardt gasspådrag men ikke i nærheten av hvordan det var. De mente også at jeg måtte gi bilen en halvtimes tid med kjøring for at bilen skulle ha lastet inn alle verdier fra ny lmm.
  3. Har et sett E39 facelift crome nyrer liggende. Selges for 400,-.
  4. Da var diagnosen hos Bavaria tatt og atter en gang ikke en eneste feilkode ligger inne:( Lmm ble sjekket og målt at den hadde riktige verdier også. Eneste positive fra den turen var at jeg fikk klima igang igjen, det var bare tomt for gass. Har nå bestilt ny starter da Bavaria også mente at det veldig sannsynlig var denne som gjør bilen veldig treg og starte. Skal få sjekket litt slanger og koblinger rundt turbo nå for å se om det kan være noe lekasje som gjør at bilen kutter ved pådrag.
  5. Nei har ikke kommet så langt desverre. Servicen ble utført av Snap Drive og det var de som mente det kunne være starteren som var dårlig. Må kinne flere sekunder før bilen starter enkelte ganger. Nå skal jeg til Bavaria på fredag for en diagnosetest så håper de kan finne noe konkret da
  6. Ok, takk. Hva har du tro på da?
  7. Bilen har nå begynt å bli ganske treg å starte. Det varierer litt hvor treg den er men mye tregere enn hva som er normalt. Hadde bilen på service før helga og de antyder at det kanskje kan være startmotoren som er dårlig. Fikk byttet glødeplugger på service så da er de utelukket. Noen som kjenner til om det er mye styr å bytte starter på en 520D? Hvor sitter starteren?
  8. Nå har da vogna begynt å tulle enda mere..... Her om dagen sluttet klima anlegget å gi kald luft, ikke noe forskjell på lufta om klima står av eller på. Eneste som skjer er at vifta kjører på litt ekstra. Evt fukt på ruter forsvinner fortsatt med klima igang men altså ikke noe kjøling. Noen som har vært borti dette? De siste dagene har bilen da i tillegg begynt å bli veldig tungstartet. Kinner flere sekunder før den endelig starter. Har fått tips fra Bavaria om at dieselpumpa kan være en årsak til at bilen i utgangspunktet kutter ved pådrag. Kan det være denne som holder på å ta kvelden for godt? Kjenner det begynner å bli litt mye tull nå
  9. Har nå snakket med Bavaria Oslo og bestilt time for diagnose hos de. Fikk også vite fra de at luftmengdemåler på denne bilen skal ikke kodes så da er det bekreftet:)
  10. Saltkjelen: Ja det var meg det:)
  11. Var det deg jeg så hos GS bildeler i Oslo på mandag? Nydelig bil:)
  12. Er EGR ventilen styringa til turboen eller er jeg helt på bærtur nå? Kan denne evt tas løs og renses på noen måte?
  13. Ja der hvor del 3 møter turboen og der hvor del 7 går inn på del 3 er det litt olje. Hvor sitter turbotrykksensor? Er det noe jeg kan koble fra for å evt eliminere feil eller vil jeg bare lage feilmeldinger da? Når jeg tok diagnosen brukte de et stort digitalt håndholdt instrument. Hva det kalles vet jeg ikke men det var samme type som orginalverksted brukte mente de. Snakket med GS bildeler her i Oslo før i dag om lmm og de sjekket da verkstedhåndboken spesifikt til min bil. Der står det ikke direkte at lmm skal kodes, bare at gamle feilmeldinger skal slettes. Jeg har montert min uten å kode den siden det ikke ligger noe feilmeldinger i bilen.
  14. Jeg har nå byttet luftmengdemåler da mange jeg har snakket med mener det mest sannsynlig er denne som var defekt. Til min store skuffelse kutter bilen akkurat like mye ved pådrag og har fortsatt dårlig bunndrag. Noen smarte tips? La forresten merke til at røret som går fra turboen og opp under luftmengdemåleren har noen få dråper med olje i seg. Det røret har også en avstikker ca 5 cm ut etter turboen som går opp under motordekselet. Der også fantes det litt olje. Er dette normalt?
  15. Har nå bestilt ny luftmengdemåler fra Koed og håper på at det gjør susen:) Symtomene høres litt ulike ut blandt folk her inne. Min drar dårlig helt til turboen slår inn på litt under 2000 o/min. Da begynner den å dra som normalt men kutter etter bare et lite øyeblikk før den begynner på igjen å dra. Slik fortsetter det 3-4 ganger om jeg da drar den opp på turtall før jeg må gire. Synes bilen også er veldig følsom på gassen mens motoren er kald. Da er det veldig rykk og napp med små bevegelser på gasspedalen.
×
×
  • Opprett ny...