Gå til innhold

Daniel B

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Daniel B's Achievements

  1. Selger sa han hadde tatt diagnose på verksted uten at de fant noe da hvertfall. Den lekker litt kjølevæske, men har tenkt det er en pakkning eller noe siden det ligger igjen litt på bakken viss bilen står parkert over tid. Oljen ser helt ok ut. Har ikke sett på tennpluggene enda, men kan sjekke.
  2. Jeg kjøpte meg en "ny" 523i 1999 automat her for noen måneder siden og selgeren kunne da fortelle meg at en skjelden gang så har bilen litt problemer med å starte.Det vil si at den kinner veldig lenge, men starter til slutt og går da med veldig dårlig motorkraft. Løsningen på dette var å stoppe bilen og vri om tenningen på nytt, noe som har stemt ganske bra, da starter den frisk og rask. Det hender også at etter den den kinner veldig lenge så går motoren dårlig i kanskje 30sekunder før den dauer av seg selv. Om jeg er litt kjapp på gassen så kan jeg gjerne kjøre men da med kanskje 40-75% motorkraft. Har også opplevd 2 tilfeller der jeg må gjenta prosessen med å stoppe og starte på nytt ca. 10 ganger før den starter kjapt og går som normalt. Problemet er at dette har begynt å skje oftere og oftere i det siste og jeg ser for meg at en dag så starter den ikke i det hele tatt. Det skjer uavhengig om motoren er varm eller kald. Er det noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være?
  3. Kan jo vere heldig med at de ikke henger seg opp i det, men kjipt å måtte vise den enda en gang. Så egentlig etter en enklere løsning enn å demontere lyktene og glasset igjen. Går det ikke å ligge inn en motstand av noe slag og få lavere spenning på den måten? Viss ikke må det vel bare byttes igjen..
  4. Skal på visning med senkesett på BT snart og fikk beskjed av ett verksted jeg var på om at angel eyesene var alt for sterke og at det ikke ville bli godkjent. Er det noe jeg kan gjøre for å få de svakere? Har dette settet..
  5. Har den siste uken hatt litt problemer med min E34. Det som skjer er at helt ut av det blå så slutter gasspedalen å reagere. Alt annet funger som normalt når det skjer, men det er nett som om du skulle tatt foten vekk fra pedalen. Det hjelper ikke å gire opp eller ned heller. Eneste som hjelper er å slå av tenningen og starte igjen. Da er alt som det skal. Dette har skjed tre ganger til nå og jeg har kjørt rolig i 50-80km/t på flat vei alle gangene. Noen som har en ide om hva som kan vere gale her?
  6. Det hjalp vist ikke å skifte topdekselpakning, tennplugger, olje og oljefilter :-/ What to do??
  7. Er speilene aleine til salgs?
  8. Ønsker å kjøpe speil med varme for E34. Trenger bare glasset tror jeg
  9. Skal kjøpe toppdekselpakning imorgen, satser på å få byttet den på torsdag eller lørdag Disse stjerneskruene som kan vere lur å bytte ut, hva er dim. på de?
  10. Teftingen?? Har hvertfall nettop kikket litt på tennpluggene og den ene sto i oljebad -.-
  11. Idag stoppet bilen 3 ganger :-/
  12. Hvorfor skal forbruksmåleren vise høyere verdi dersom bilen står i fri helt stille kontra i fri med bevegelse under 10km/t?
  13. Men det er bare måleren som er på tur? ikke forbruket som øker?
  14. Kjøpte meg en E34 1993-mod 520i her på lørdag Har fått kjørt en del siden da og har lagt merke til noen småting som irriterer litt og lurer derfor på om noen har gode råd 1 - Ved stopp i kryss og lignende så begynner forbruksmåleren å gå kjapt mot 30 L og forsvinner videre enn det instrumentet viser. Dette skjer aldri om jeg tar bilen i fri mens jeg er i bevegelse, kun når bilen stopper opp. 2 - Noen få ganger når jeg tar inn clutchen for å bremse eller stoppe så detter turtallet helt ned til ca 400 rpm og bilen rister og batterilyset i dash blinker så vidt. Er like før den dauer. Turtallet på tomgang ligger normalt på ca 600 rpm. 3 - Syntes den går litt ugjevnt på tomgang sånn ellers. Selv om turtallet holder seg i ro. Trenger nye tennplugger kansje?
  15. Ville ikke kalt en bil som er avhengig av kjettinger for god vinterbil
×
×
  • Opprett ny...