Gå til innhold

Desko-K

Medlem
  • Innholdsteller

    216
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Desko-K

  • Bursdag 01/12/1989

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    E39

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Desko-K's Achievements

  1. Har følgende til E39: - Manual på dansk i original BMW-skinnomslag - 100 kr - Originalt, forseglet medisinskrin (til å feste under passasjersete). - 100 kr - 4x sommerdekk (NESTEN helt nye, på originale BMW-aluminiumsfelger). - 2000 kr
  2. Spilleren: Kenwood KDC-W7644U Dette er den beste Kenwood-spilleren av denne typen. Spiller alt av CD-formater, AUX, USB, samt iPod/iPhone kan styres via grensesnittet med alt av funksjoner. Displayet kan programmeres og fargene stilles til å matche interiøret. Fjernkontroller følger også med. Bass: 2x12" Kicker i ferdig kasse, forsterkeren på bildet følger med. Hadde tenkt 700 for spilleren, 1500 for bass med forsterker, men kan selge det samlet for 2000. Da snakker vi mye lyd for penga.
  3. Hva mener du?
  4. Jeg byttet batteriet, så spenningen er ok. Jeg har liten peiling på INPA, og vet ikke om det er en bestemt modul jeg kan feilsøke, men jeg prøvde i hvertfall å slette feilkoden til airbag da jeg sjekket den, og den kom tilbake med en gang...
  5. Det var det første jeg sjekket, men fant ikke noe problem der, og disse er jo dessuten på forskjellige sikringer.
  6. Hatt problemer med låsen på førerside foran, men innså jo nå at dette problemet oppstod samtidig med alt annet (etter flatt batteri), og at det må ha en sammenheng: * Bryter til speil fungerer ikke * Bryter til vindu fungerer ikke (hverken høyre eller venstre) - MEN, bryteren på høyre dør fungerer * Airbag feil på venstre side Dette kan jo ikke være tilfeldig? Hva bør jeg feilsøke før jeg begynner å bytte lock actuator/airbag osv osv? Er det en modul eller et ledningsbrudd? Håper noen har peiling
  7. Mange takk
  8. Noen som vet delenummret? Og evt. hva verkstedet tar for denne jobben?
  9. Fikk en mangel på EU som ikke sier meg så mye "slakk i nedre ytre kuleforing h. side bak" Betyr det at kulelageret skal byttes? Må jeg da bytte på venstre side også, eller holder det å bytte på den siden?
  10. Har fjernstyrt sentrallås, alle dører åpner og lukker bortsett fra den foran på førersiden. Begynte å bruke nøkkelhullet i stedet, men plutselig sitter den fast (får ikke låst opp). Prøvde å rense med WD-40 men uten hell. Hva kan problemet med sentrallåsen skyldes, og kan dette diagnoseres med INPA? Og hva gjør jeg hvis smøring ikke hjelper, må jeg bytte hele låsesylinderet?
  11. De ga meg en 2'er på stabilisatorstag foran, da jeg tok EU på NAF for 2 år siden sa de at jeg KAN skifte det, men utover ulyden gjør det ikke noe. De ga meg også 2 feil på en lykt som sitter litt løst når du lirker på den (mangler en skrue), NAF har heller aldri sagt noe på dette (vært slik i hvert fall 4 år). Ellers var resten heldigvis 1'er feil. Hvis jeg setter bilen på etterkontroll hos NAF som vanligvis tok EU-kontrollen, kan de godkjenne disse punktene da et annet verksted allerede har registrert de som 2'er feil...?
  12. Takker, Vet jeg kan ta etterkontrollen på et annet verksted, men lurte på om jeg kan ta EU kontroll på nytt i stedet for etterkontroll? Hvis jeg hadde tatt EU kontroll på NAF til å begynne med så hadde den listen jeg sitter med nå vært halvparten så lang...
  13. Lot meg friste av redusert pris på EU-kontroll på et BMW-verksted, i stedet for å bruke NAF slik jeg pleier. Selvsagt finner de masse ekstra plukk de vanligvis ikke bryr seg om på NAF. 1. Når man først har TATT kontrollen på ett sted, vil det da være umulig å ta kontrollen "på nytt" på f.eks NAF? Eller må jeg utbedre de feilene de fant på BMW, uansett? 2. Er noen måneder over fristen, og skiltene ble tatt, har dette noen innvirkning på etterkontrollen? Så lenge det ikke går 2 år, trenger jeg vel ikke å ta EU-kontroll på nytt?
  14. Selger min 520i, først og fremst fordi jeg ikke har bruk for den lenger. Hadde jeg hatt mer tid hadde jeg tatt den gjennom EU selv, for det er relativt bagatellmessige feil det er snakk om. Den har nok mange år igjen, da motor går som en klokke. Kun én tidligere eier som var en eldre mann som knapt bruke bilen (hadde gått ca 100.000 i løpet av de 12 årene han hadde den...). Den er pent brukt, aldri blitt brukt til "herjing". Dessverre er det noe smårust på de vanlige stedene, og lakken trenger litt behandling. Utstyr: * Facelift (org Hella) * Manuellgir * Klima * Cruise control * Piggfrie vinterdekk Har gått ca 200.000 og motor er i meget god stand, har nok mange år igjen... Er dessverre noe småplukk ifb med EU-godkjenning, så den står uten skilter nå. Kan hentes med prøveskilter. Dette er feil jeg vet om: Airbag-lampe lyser (tok diagnose, virker som det er sensoren under setet, koster ca 300 kr på ebay) Kulelager bak Stab stag foran En lykt foran sitter løst Litt rust på bensinrør ved tanken Bremseskiver foran og bak har rust, bør byttes Dette er småfeil som ikke må fikses for EU-kontroll, men som er greit å vite om: Lås på førerside fungerer ikke El. speil virker ikke El. vindu fungerer kun på passasjersiden Kom med bud.
  15. Tja, ser de fleste på finn går for 5-10 000, da ofte med motorhavari. Denne går helt strøkent. Men blir nok lettere å få solgt med skilter, ja. Hva er realistisk pris da mon tro?
×
×
  • Opprett ny...