Gå til innhold

m3 turbo

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

m3 turbo's Achievements

  1. Hei!

    Jeg har en 1990 mod.325IX og trenger en katalysatoren til den, Har du det og til hvilken pris?

    Mvh. Rune.

  2. Jeg er interesert i motoren, hvis motoren er komplett og elektronikk hjernen følger med!
  3. Hei! Takker for det, men jeg fikk tak i et deksel på Ebay for en tid tilbake.
  4. Hei! Har du et topploksdeksel til s14 motoren liggende som du skal selge?
  5. Sjekk bensinpumpa om den sviver. Den skal svive litt når du setter på tenninga. Hadde samme problemet en gang selv. Skifta bare bensinpumpa så var den ok. Du Kan jo også sjekke om sikring nr.11 som går til bensinpumpa er røke. Hvis alt dette er ok, så har du et relee som går til bensinpumpa som også kan være gåent. Det er ett av de tre releea som står undet det sorte beskyttelses dekselet på venstre side i motorrommet ved siden av der luftmengdemåleren er. Hvis alt dette er ok, så har ikke jeg noen andre forslag. Lykke til!
  6. Så høyt stikker ikke pianotråden over sporet at de tar i toppen. Kan tenke meg pianotråden stikker opp 0,3mm over sporet de ligger i. Jeg tror han som trakk til momentet har trekt til med for lite moment så pianotråden ikke har skjært seg nok inn i pakninga. Da vil ikke toppen og blokka tette odentlig mot pakninga. Jeg har ikke brukt stålpakning sammen med pianotråd, jeg lurte bare på om det noen som vet om det går ann å kombinere de to alternativene.
  7. Prøvde med en mls pakning på en annen motor jeg hadde en gang. Der hadde jeg en ganske god oljelekasje i fra bakkant av toppen selv om toppen og blokka var planslipt.
  8. Den var til god hjelp. Tak skal du ha!
  9. Jeg har en 1990 mod 325ix Touring som jeg har bygd en turbo motor til. Jeg har sveist kjølevannskanalene i toppen, planslipt sylindertoppen og toppen på blokka. Jeg har frest ut spor til pianotråd i blokka så jeg kunne bruke orginal pakningen. Jeg har også kjøpt ARP bolter til toppen. Toppen ble tiltrukket med det momentet som skal være på en orginal topp pakning. Det som skjedde da jeg skulle starte opp bilen for første gang var at jeg fikk mye vann i olja. Den eneste plassen jeg kan tenke meg at vannet kan komme inn i olja, er mellom blokka og toppen. Spørsmåler mitt er. Må toppen tiltrekkes med et høyere moment pga. pianotråden som ligger rundt sylinderforingene, så topp pakningen får ordentlig kontakt med blokk og topp? Og eventuelt hvor stort moment må jeg tiltrekke toppen med? Kan jeg bruke stålpakning når jeg har pianotråd i toppen på blokka? Fint om noen kunne gi meg et ordentlig svar! Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.
  10. ønsker å kjøpe et topplokk deksel til en 1990 mod. BMW E30 M3. S14 motor.
  11. Er alle delene til en orginal e30 M3?
  12. Hvor mye skal du ha for det komplett med stoler og baksete?
  13. Hei! Har du den store diffen med 3,64 utvekslinga ennå og til hvilken pris?
  14. Er på jakt etter en diffbrems med en utveksling på 3,64 som er 100% i orden (ingen uling) Kan du se på det lille stålmerket som henger i en av boltene til dekselet åssen utveksling den har. Hvor mye skal du ha for bensintrykksregulatoren?
  15. Hei! Gir deg 6000,- for hele greia og du betaler frakten og sender det til Arendal.
×
×
  • Opprett ny...