Jeg har en 1990 mod 325ix Touring som jeg har bygd en turbo motor til. Jeg har sveist kjølevannskanalene i toppen, planslipt sylindertoppen og toppen på blokka. Jeg har frest ut spor til pianotråd i blokka så jeg kunne bruke orginal pakningen. Jeg har også kjøpt ARP bolter til toppen. Toppen ble tiltrukket med det momentet som skal være på en orginal topp pakning. Det som skjedde da jeg skulle starte opp bilen for første gang var at jeg fikk mye vann i olja. Den eneste plassen jeg kan tenke meg at vannet kan komme inn i olja, er mellom blokka og toppen. Spørsmåler mitt er. Må toppen tiltrekkes med et høyere moment pga. pianotråden som ligger rundt sylinderforingene, så topp pakningen får ordentlig kontakt med blokk og topp? Og eventuelt hvor stort moment må jeg tiltrekke toppen med? Kan jeg bruke stålpakning når jeg har pianotråd i toppen på blokka?
Fint om noen kunne gi meg et ordentlig svar!
Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic for å inkludere spørsmål og biltype.