Gå til innhold

rayblack

Medlem
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

rayblack's Achievements

  1. okey takk for tipset skal skjekke det i dag. Er det samme fordeler som er på hverside av motoren? Eller er det en type til venste og en til høyre? Fin 850 forresten
  2. Takk for tilbudet:) Det vil jeg gjerne. Bor 35mil unna ca. men paserer Oslo en gang i mnd ca. som om tibudet står så vil jeg gjerne det:) Men er det noen som har noen tips om hva jeg evnt. skal sjekke? Kan det være noe så simpelt som tennplugger? Får ikke sjekket dem selv da de 3 bakerste på hver side av maskinen ikke lar seg løsne med vanlig verktøy... Men dårlige tennplugger lugger vel konstant og ikke bare på lave turtall?
  3. ja, jeg vurderer det nå snart. Men digger følelsen av å klare å fikse det "selv" og spare lommeboken litt
  4. Javisst vat hva du mener:) E34 er sinnsykt bekvemme biler med høy kvallitet! Er bare så kjipt når man lever bilen på en plass så får man den tilbake med kosmetiske feil som ikke er sin egen feil... Men jeg blir skikkelig engasjert når jeg hører som sånn, så hold oss oppdatert om besøket ditt
  5. Ok, høres jo lovende ut.... Men virker det ikke som at de har "glemt" dash problemet ditt?
  6. Ja ikke nøl jeg gjør det gjerne:) Høres ut som forbanna mye surr. 1. Reis opp med bilen til verkstedet. 2. Be guttevalpen bak pulten hente sjefen, for du vil prate med han. 3. Ta med deg sjefen ut på en omvisning av det hele (dash, lister, tilbudet om en sika løsning osv osv osv. 4. Si til sjefen at jeg lar den bare stå her til dere har fått sett på det å kommer tilbake til meg med en løsning.
  7. Jeg hadde KLIKKA i vinkel!!!!!!!!!!!!! Fy faen! Skjerer i dashen din og ikke tilbyr noe, akkurat dom du skal godta hele drittet? Om du har lyst så sender du meg nummeret til det verkstedet og type bmw så skal jeg ringe dit å sørge for at det ordner deg!! Hater sånne jekler som lar sine feil gå ut over en kunde som ikke har samvittighet til å ta de....
  8. Hei, Bilen jager bittelitt på tunggang når den er kald, når den blir varm så forsvinner det men det oppstår et nytt problem.. Når bilen er idiell tempratur så lugger den litt når man ligger å "cruiser" på lave turtall mellom 1000-1900rpm ligger man over 1900 så er luggingen vekk. Jeg har ingen anelse om hva dette er, leste på et annet tulleforum fra usa at det finnes en sensor som bestemmer om motoren skal bruke 6cyl eller 12cyl, der var det en som mente at den mest sannsynelig ikke fikk bestemt seg om den ville bruke 6 eller 12. men jeg er litt skeptisk til det. Finnes det en slik funksjon på maskinen min i det heletatt? ?? Uansett så setter jeg pris på alle svar uansett:)
  9. Takk for tipset. Bra utvalg med fornuftige priser. Men vet fortsatt ikke hva jeg må kjøpe.....
  10. Fikk kikket litt i helga på dette fenomenet mitt. Pumpen er helt tørr, bilen er helt tørr, finner ingen tegn til olje under bilen. Jeg har brettet ut en hau med pappesker som jeg la under bilen, hadde bilen i gang mens jeg vred på rattet som en helt. stoppet bilen å ventet noen timer så gikk jeg for å se igjen. Det eneste så lå på pappen var vannkondens. Er det noen form for girkasse på rattet på denne? Sånn progressiv styring. Den lager definnitift mest lyd når jeg svinger til høyre. Håper på litt hjelp. Haha har lite lyst å slenge den inn til BMW å spise nuddler resten av året!
  11. okey, jeg for se på det litt nærmere. Finner liksom ikke noe på nett om det heller har prøvd e38.org og diverse andre forumer. Men gjerne fortell meg noen hvordan det fungerer med etterfylling på min om noen vet:) Gidder ikke å ringe til BMW å plage de med gamla, de var ikke så intr. sist gang jeg ringte selv om bilen kostet opp mot 2mil når den var ny... dårlige greier
  12. OK takk for svar og at du deler dine erfaringer:) Håpet kanskje på at jeg ikke mått kikke på pumpen. Kan du huske om din hadde olje lekasje? For ser på min at den er tørr å fin rundt i motor rummet og servo pumpen. Men er det bare å helle olje på tanken? Selv med de auto justerings demperene?
  13. Go dag Go dag. Jeg er på utkikk etter noen tips. Jeg fikk her forleden en ulyd i fra servo systemet når jeg svinger, den hyler høyt og jeg kjenner vibrasjon i rattet i samsvar med lyden. Lyden er prikk likt som den som kommer fra en traktor når løftekapasiteten er nådd å den løfter max. Jeg tenker at det er hydrolikk olje som jeg må fylle litt av. Men der den skal fylles står det 1.5 BAR på lokket til oljetanken å den er strudd igjen ekstremt hard så jeg må bruke verktøy. Jeg har selv stillende dempere på bilen, er det samme olje til servo styring som til demperene? Er det noen som har hatt lignende trøbbel selv og vet hva det er? Jeg er litt nervøs for å bare hive oppi noe olje i den tanken siden det virker som om den er forseglet av fabrikken. Eller er det bare å kjøre på? Noen spesiell type olje, eller bare en vanlig flaske fra bensinstasjonen? Bilen er en E38 750 Takker for svar!
  14. Dette kunne ikke blitt bedre! Takker å bukker!
  15. Det er helt normalt:) Den er progamert slik
×
×
  • Opprett ny...