Gå til innhold

PerH

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om PerH

  • Bursdag 07/26/1949

Profile Information

  • Interesser:
    Vestfold

PerH's Achievements

  1. Har hatt 2stk E28- 528i, og den ene begynte bare plutselig å stoppe, for så uten problemer å la seg starte igjen etter 20-30 min. Dette var fremtredende i regnvær, og det viste seg at det kom fuktighet til i en dårlig kobling til bensinpumpa. Etter bytte av av denne, så var problemet helt borte !
  2. Hatt tilsvarende problem på 528(E28) og 735i (E32), og dette var "viskosekoblingen" på vifta som var problemet. Bytta denne , og problemet var borte. Aldri hatt noen E39, så her har jeg ikke noen erfaring.
  3. Nei, altså det kan ikke jeg uttale meg om, men BMW som har hatt bilen inne, først for bytte av converter, og så feilsøking(diagnose) 2 ganger, burde vel i så fall ha oppdaget det ! Og, problemet oppsto ETTER byttet av converter. Så, jeg er litt "lost" her !
  4. Beklager, men mulig jeg forklarer meg litt dumt. Nei, det er ingen vibrasjon i bakaksel eller oppheng. Jeg mener at vibrasjonen kjennes som risting rett under setet( rumpa) , som er nærmest gearkasse. Dette er også bekreftet av BMW, men de finner ikke årsaken til problemet ! Når bilen er kald, så er vibrasjonen ved kjøring og tomgang mer merkbar enn når den er varm. Hvis jeg girer manuelt, og f.eks ligger rundt 1500 rpm på 4 gear, så girer opp til 5, hvor rpm synker under 1500, så blir vibrasjonen(nesten) borte. Jeg har vært på utenlandske forum, og funnet noe info om samme problem, men ingen konkret "kur" for problemet. Derfor hadde jeg et håp om at noen her på dettte forum hadde en erfaring med tilsvarende problem, slik at jeg kunne brukt dette videre overfor BMW, som nå synes å ha gitt opp.
  5. For å si det på en enkel måte, så oppleves det som en "risting" i rumpa ved normalt pådrag mellom 1500 og 2000 rpm, spesiellt ved kald motor/drivverk. Ingen vibrasjon i forstilling/bremser eller ratt, så dette er helt klart et problem som ligger i drivverk. Ved kjøring under 1500 rpm kjenner jeg(nesten) ingen vibrasjon(litt avhengig av temperatur), men hvis bilen står stille, og jeg "ruser" på tomgang, så kjennes det godt.
  6. Ja, alt mekanisk, hardy skive, opphengslager etc har blitt sjekket (i følge BMW verksted)så problemet må ligge et annet sted, men det klarer tydeligvis ikke "spesialistene" hos BMW å finne ut av ! Jeg sliter fortsatt med vibrasjonene, og BMW har tydeligvis gitt opp ! Derfor hadde jeg et håp om at noen her på forumet hadde en eller annen erfaring/opplevelse med samme problem, som jeg kunne dra nytte av.
  7. Hei, Kjøpte en 735i E65 for ganske nøyaktig 1 år siden, 2002 mod. med meget lav km. Bare en uke etter kjøpet, så fikk jeg litt "fusking" ved pådrag, og tok derfor en diagnose hos BMW, Hønefoss. Denne konkluderte med at converter på automatkasse måtte byttes. Da jeg hadde garanti på bilen, så fikk jeg det utført, samt at jeg fikk byttet filter og olje. Men, da jeg fikk bilen tilbake, så var det en merkbar "vibrasjon" i turtallsområdet 15-2000 rpm. Jeg hadde fått beskjed om at gearkassa var nullstillt, og måtte "gå seg til", og slo meg til ro med det. Men, problemet vedvarte, og jeg reklamerte derfor overfor verksted. Bilen har nå vært inne til diagnose/utbedring 2 ganger, men de finner ikke ut av problemet. Diagnoser/data etc, har blitt sendt til BMW Sverige, og de finner heller ikke ut av dette. Har prøvd å finne noe på nett om dette, men har ikke klart å finne noe om samme "case" ! Hvis det hadde vært noen på forumet som har opplevd liknende, så hadde jeg vært veldig takknemlig om de kunne dele sine erfaringer med meg. Mvh Perh
  8. PerH

    E 38, 735i.V8

    Da er deler bestillt ! Byttes til uka, spent på resultatet !! PH
  9. PerH

    E 38, 735i.V8

    Bare ett spørsmål til. Holder det å bytte bare foringer, eller må man bytte stag også ?? PH
  10. PerH

    E 38, 735i.V8

    Takker for mange konstruktive svar så langt, og skal sef.prøve ut noen av forslagene. Men hvis det er andre som har meninger/erfaringer om problemet,så ønsker jeg absolutt innspill på dette. Får jeg en løsning på problemet, så vil jeg umiddelbart dele dette med forumet. Thanks ! PH
  11. PerH

    E 38, 735i.V8

    He,he ! Hadde jo tanker om å være noenlunde lovlydig !! Men dette er et seriøst problem for meg, så jeg hadde håpet at noen hadde noe konkret å komme med i saken. Takker for svar så langt! Mvh PH (andre78, dette har jeg sjekka .Takker !)
  12. PerH

    E 38, 735i.V8

    Som jeg skrev i mitt innlegg, så er det faktisk litt vanskelig å forklare, da problemet kan komme og gå. Ikke noe vibrasjon ved gasspådrag fra 0km. Alle funksjoner opp til ca.80km er uproblematiske, bremser, styring etc. Det er også vanskelig å lokalisere eksakt hvor uballansen kommer ifra, da jeg kjenner denne ifra "under" bilen. Når jeg kommer opp i 80, så kjenner jeg at det rister litt bak og foran,som kan forsterke seg noe opptil 100, men det er først ved nedbremsing at det forplanter seg i ratt og forstilling. Bilen var på NAF test for 8 dager siden, hvor jeg påpekte disse tingene, men de fant ingen feil. Tro meg, problemet er der, og jeg begynner å bli litt frustrert fordi bilen er ubehagelig å kjøre i de nevnte hastigheter. PH
  13. PerH

    E 38, 735i.V8

    Takk for velkomsten og svar, men hadde du uballansen selv om du ikke bremset ? PH
  14. PerH

    E 38, 735i.V8

    Hei, Jeg er ny her på forumet, så jeg vet ikke om problemet jeg har, har blitt diskutert tidligere. Men, jeg prøver meg ! Det er egentlig litt vanskelig og forklare, fordi problemet egentlig kommer og går. Bilen oppfører seg helt eksemplarisk opp til ca.80km, men mellom 80-100, da kan det forekomme stor uballanse i drivverk. Dette blir nærmest borte over ca.100km/t. Ved nedbremsing i 80, så kan det forekomme store ristinger i ratt og bremser, men i 100 eller over, så er det nesten ikke merkbart avhengig av hvor hardt jeg bremser. Jeg har kjørt div.BMW i 32 år, så jeg vet at den er veldig ømfindtelig for uballanse i dekk etc. men jeg tror ikke det er tilfelle her, da jeg har fått avball.hjulene. Spesiellt også fordi problemet ikke er konstant, men kommer og går,og særlig merkbart etter jeg la om til sommerdekk.(255/45-18) Har forsøkt å veksle mellom automat og manuell giring, men det gjør ingen forskjell. Så, jeg begynner å bli litt frustrert, og lurer derfor på om noen her på forumet har opplevd noe liknende, og eventuellt kan gi meg noe info om dette. Mvh. PerH
×
×
  • Opprett ny...