Gå til innhold

Stein!

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Stein!

  • Bursdag 04/19/1992

Profile Information

  • Interesser:
    Stord

Stein!'s Achievements

  1. Er fra 3.8 Touring, års mod 91 eller 92. Utveksling 3.91. Km stand 150k.
  2. Selger e34 m5 sperrediff, har også travers, stabstag og bærebruer uten nav. Holder til i Hordaland. Tlf 48223993
  3. Er nok en ganske gammel garrett turbo det der ja. En egentlig for liten turbo for 2jz motoren, men fungere nok greit med moderat effekt. Jeg har brukt GT3582 med 3.2l mercemotoren min i ett års tid, og selv med t4 og ar 1.06, syns jeg den er litt for liten og skal i løpet av vinteren oppgradere til gt40 eller 42.
  4. Ja okei. Er det stor fordel å kjøre alle sylindere sekvensielt med v88 i forhold til semi med v44, eller er det så lite at det ikkje er verdt pengene? Hvilken sensorer trenger eg i tillegg til luft og vann? Kun ein trigger? Tja, jeg tror ikke du merker så veldig stor forskjell egentlig.. Originalt spruter M30'ene inn bensin på 3 og 3 sylindere av gangen. Men det sies at motorer med sekvensiell styring går penere? Jeg vet ikke.. I tillegg til map, luft og vann sensorer trenger du triggersensor og TPS med 0-5volt signal. For å kjøre full sekvensiell må man ha trigger på veiv og kamaksling, semi sekvensiell trenger kun på veiv. Stemmer det. Kjører du store dyser uten cam synk, altså semi sekvensiell så kan du få litt problemer med at den går ganske fett på tomgang o.l. Her hjelper det selvsagt godt på å ha gode dyser samt et sprut som har god kontroll på dysene. Bruker ikke trigger på cam, men bare et home punkt. Altså bare en tapp med en sensor som registerer den tappen, mange motorer har dette org. Å kjøre semi sekvensielt kan også gjøre til i sammen med store dyser at mange tror det er ventiltikking. Å bare bruke et triggerhjul på veiv og semi sekvensielt fungere kjempe bra det. Angående MS så er det mange tullinger som ikke får det til, og da er det klart at det kan få dårlig rykte sånn som det allerede har. Men det blir helt feil, MS er et genialt lavbudsjett sprut! Det funker veldig bra om du har interesse og vil sette deg inn i det. Den siste utgaven er ihvertfall ifølge specs veldig bra og i sammenligning med sprut til 3-4 ganger prisen. Men et dyrere sprut er ofte mer brukervenlig og lettere å få for en førstegangs bruker. De første MS spruta hadde så små tennings og bensintabeller uten gj.snitt at der er det faktisk som nevnt her mulig å kjenne dette når du kjører bilen, men dette er blitt utbedra.
  5. DTA er bra sprut det, men litt tungvint å bruke. Vipec har jeg og god erfaring med. Brukervennlig og lett med god support.
  6. Stein!

    hjelp med chip

    sannsynligvis ikke for 86mod er preface
  7. Burde ha noe rundt slangen til returen. Har du den som den er så vil slangen etterhvert bli sinnsykt stiv og porrøs, iværstefall kan den smelte. Gjelder jo bare der det er mest utsatt for strålevarmen. Veit ikke hvilket sprut du har, men hvis sprutet ditt er kompatibelt for elektrisk ladetrykkstyring, så gå for det, da kan du styre ladetrykket mye bedre, tidligere spoolup og du kan f.eks peake trykket der effektkurven begynner å dale. Ellers så veit jeg ikke hvilken fjør (grunntrykk) du har i wastegaten din, så å bare begynne med èn vakumslange fra turboen og til nederst på wastegate er et greit utgangspunkt. Da finner du fort ut grunntrykket og du har ikke muligheten for å ufrivillig lade 2 bar.
  8. Vi-pec e blitt veldig populært og mange som kan. Ellers har du Electromotive som jeg bruker selv og er veldig fornøyd med, autronic, dta, haltech, osv Men vipec er å anbefale og faktisk ganske billig, moderne og brukervenlig og bruker faktisk vanlig usb, så du slepper å bruke steinalder laptop eller jalla overgang, som skjelden funker perfekt.
  9. heheh, er bare en ting å gjøre da, investere i skikkelig sprut.
  10. Hehehe digger denne diskusjonen. Det beste er å finne det som passer enn best. Selv foretrekker jeg lav kompresjon (kjører 8:1), der ungår jeg i stor grad tenningsbank, kan kjøre mye mer tenning, henter mer effekt og faren for sprukne sylindervegger og gåene toppakninger er minimal. Å kjøre 7.6:1 er jo ikke noe problem, dette kompenserer man med andre ting. Når man driver med slikt vil det alltid oppstå komprimisser. I dette tilfellet kan man kjøre mer ladetrykk, kjøre mer tenning, lavere eksostemperatur som igjen vil senke faren for bank, og ikke minst mer holdbarhet og effektivitet da noe alle vet at jo kaldere jo bedre. Komprimisset her vil jo da være litt mindre effekt og moment på lavere turtal. Men så er vel ikke et slikt bygg tenkt til å kjøres uten ladetrykk. Gå for s38 du, definitivt rett motor i en e34.
×
×
  • Opprett ny...