Ja okei.
Er det stor fordel å kjøre alle sylindere sekvensielt med v88 i forhold til semi med v44, eller er det så lite at det ikkje er verdt pengene?
Hvilken sensorer trenger eg i tillegg til luft og vann? Kun ein trigger?
Tja, jeg tror ikke du merker så veldig stor forskjell egentlig..
Originalt spruter M30'ene inn bensin på 3 og 3 sylindere av gangen.
Men det sies at motorer med sekvensiell styring går penere? Jeg vet ikke..
I tillegg til map, luft og vann sensorer trenger du triggersensor og TPS med 0-5volt signal.
For å kjøre full sekvensiell må man ha trigger på veiv og kamaksling, semi sekvensiell trenger kun på veiv.
Stemmer det. Kjører du store dyser uten cam synk,
altså semi sekvensiell så kan du få litt problemer med at den går ganske fett på tomgang o.l.
Her hjelper det selvsagt godt på å ha gode dyser samt et sprut som har god kontroll på dysene.
Bruker ikke trigger på cam, men bare et home punkt.
Altså bare en tapp med en sensor som registerer den tappen, mange motorer har dette org.
Å kjøre semi sekvensielt kan også gjøre til i sammen med store dyser at mange tror det er ventiltikking.
Å bare bruke et triggerhjul på veiv og semi sekvensielt fungere kjempe bra det.
Angående MS så er det mange tullinger som ikke får det til,
og da er det klart at det kan få dårlig rykte sånn som det allerede har.
Men det blir helt feil, MS er et genialt lavbudsjett sprut!
Det funker veldig bra om du har interesse og vil sette deg inn i det.
Den siste utgaven er ihvertfall ifølge specs veldig bra og i sammenligning med sprut til 3-4 ganger prisen. Men et dyrere sprut er ofte mer brukervenlig og lettere å få for en førstegangs bruker.
De første MS spruta hadde så små tennings og bensintabeller uten gj.snitt at der er det faktisk som nevnt her mulig å kjenne dette når du kjører bilen, men dette er blitt utbedra.