Nei, tenker ikkje på at den er standard turbomata, men saken er momentet i 333i.
Det er dette biltilsynet ser mest på, at karoseriet tåler momentet. Eg må da kunne vise til at understellet tåler momentet, og kan eg da vise til at E30 333i har samme understell som E30 325i, er momentdelen grei. Da er det å sjå etter bremser som er dugande.
Alternativa, som eg kan tenke på akkuratt no(E30 modeller), er:
E30 M3 / E30 320iS (litt lite effekt, men kan muligens gå)
E30 325iS ("perfekt" effekt, men veit lite om denne modellen)
E30 333i (som nevnt over, stor tung motor, med høgt moment)
Det eg har sett på sålangt, er at 325i og 320iS deler samme bremsecaliper delenummer.
DVS at 325i bremsecalipere iallefall kan brukast opptil 141Kw +5% som øker dette til ca 149Kw. Slik saken ligger ann, trenger eg bremser fra en E30 modell med 155Kw. Denne effekten passer perfekt med 325iS 2.7l med 155Kw/265Nm.
Siterer SFOOR for dei som lurer:
"Dersom bremser og hjuloppheng i sin helhet blir hentet fra samme type kjøretøy (E30 333 i) skulle også dette være ivaretatt.
Dersom E30 325 og E30 333 har samme dimensjonering på hjuloppheng og bremser kan den omsøkte løsningen allikevel godkjennes."
Håper nåken kan gi litt tips her