Gå til innhold

Jawn

Medlem
  • Innholdsteller

    48
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sogn og Fjordane, Naustdal

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Jawn's Achievements

  1. Usikker på kordan eg skulle formulere emne, så blei som det står. Nåken som har innsikt i om ZF kassa fra E36 M3(5 trins) tåler 8-9k rpm? Ikkje konstant 8-9000, men av og til. Tviler på kassene er glad i det, men enkelte liker dette mindre enn andre kasser. Nåken som har erfaringer/anelser/gode argumenter for/mot? Eventuelt andre alternative kasser som ikkje er spesialkasser?
  2. .9 Det er ikkje Ole sin nei, det er Glenn Aven sin ( Aven Auto ) Ole skulle berre Ønske det var hans bil.. Berre så det er sakt, denne bilen blir R Å feit når den triller ut i sommer sola, her blir det ikkje spart på nåke, og mannen har det meste av modifikasjonsverktøy innen rekkevidde.. (les; Plasmakutter, bandslipera, TIG og div hammera) Er en fryd å sjå på bygginga, vi gleder oss allemann til motoren skal skli på plass igjen Ang. hjulvinkler blir det nok moderat av det meste, han vil vel helst kunne kjøre bilen i den retningen han sjøl vil Ps. Det er brukt M3 spindler, funker gull såsant ein liker å modifisere. Men det gjere vel alle her inne
  3. Jawn

    SLETT

    Alle kan ta det med ro, Ole får ikkje selge denne.. Da blir det pryl Komme deg av jobb, så vi får sett litt på den bilen din.. Må snart komme seg østover no
  4. Jawn

    SLETT

    Nåh, SM4 på vei? Skøyskøy, blir det forhåpentligvis skikkelig ledningsnett no da Gleder meg til den fyrer, vi er alle leie av å vente
  5. Har ikkje nåke valg du no
  6. Satser på vi er friske til helga da iallefall.. Forjævlig å gå når alt gnista, bensinen spruta (der den skulle, for ein gangs skyld!) og triggeren trigga Fikse bensintrykket no, så blir det nye netter i verkstedet, satser på godlyd snart! Blir godt når den starter
  7. Jawn

    SLETT

    Nemmen Ole, dump?? du ?! Neeei, no er det nåke rart i dalen-lufta.. Få på kasse og trekt siste røra dine, så du kan begynne å gjere ting klart til litt bensin og gnist, så blir det nok blårøyk fra din óg snart
  8. Er liv oppi der ja? Godt det å sjå snøen begynner slippe taket iallefall Ikkje smelte stempela i den stakkars 6'arn da, med for lav tenning og vaska sylindervegger Stå på, må vel snart bli masse "nye" friske E30'a på veien i området
  9. Blir bra no da, berre å begynne med kapp/sveis/kapp/sveis
  10. Nei, tenker ikkje på at den er standard turbomata, men saken er momentet i 333i. Det er dette biltilsynet ser mest på, at karoseriet tåler momentet. Eg må da kunne vise til at understellet tåler momentet, og kan eg da vise til at E30 333i har samme understell som E30 325i, er momentdelen grei. Da er det å sjå etter bremser som er dugande. Alternativa, som eg kan tenke på akkuratt no(E30 modeller), er: E30 M3 / E30 320iS (litt lite effekt, men kan muligens gå) E30 325iS ("perfekt" effekt, men veit lite om denne modellen) E30 333i (som nevnt over, stor tung motor, med høgt moment) Det eg har sett på sålangt, er at 325i og 320iS deler samme bremsecaliper delenummer. DVS at 325i bremsecalipere iallefall kan brukast opptil 141Kw +5% som øker dette til ca 149Kw. Slik saken ligger ann, trenger eg bremser fra en E30 modell med 155Kw. Denne effekten passer perfekt med 325iS 2.7l med 155Kw/265Nm. Siterer SFOOR for dei som lurer: "Dersom bremser og hjuloppheng i sin helhet blir hentet fra samme type kjøretøy (E30 333 i) skulle også dette være ivaretatt. Dersom E30 325 og E30 333 har samme dimensjonering på hjuloppheng og bremser kan den omsøkte løsningen allikevel godkjennes." Håper nåken kan gi litt tips her
  11. Planen min er å sammenligne understellet m/ bremser fra E30 325i opp imot E30 333i, siden denne modellen var basert på 325i, men med høgare effekt/moment. Dette håper eg å kunne dokumentere, da eg holder på med eit prosjekt der eg trenger denne dokumentasjonen. Finner eg dokumentasjon på at 333i og 325i deler understell (51mm fjærbein+) og calipere, har eg det eg trenger for eit mulig unikt prosjekt, iallefall i Norge. Etter ka eg husker, så har E30 M3 calipera andre innfestninga enn dei andre E30 modellane? ehrnst: Korrekt. Bruke den modellen som en referansemal. Den trenger ikkje være typegodkjent, da den er en offesiel modell (ikkje spørr meg, eg berre siterer det eg har blitt fortalt(les, fortalt av folk som jobber med dette)) Einaste eg trenger å dokumentere er dimensjoner på understell og bremser
  12. Dobbeltventilerte bremseskiver og klosser er altså forskjellen? Kordan er da innfestning på fremre caliper vist skiva er større enn ordinære 325? Andre fjærbein? Peiling på andre forskjeller, eventuelt kordan eg skal kunne dokumentere dette? Som 2000Touring seie, eg finner heller ingenting i ETK, og betviler sterkt BMW gidder å hjelpe meg særlig med dette
  13. Bump
  14. Hei Sitter å funderer på forskjeller mellom våre 325i biler og den sørafrikanske versjonen 333i? Nåken som kan fortelle meg om det er forskjell på understell og bremser, og ka som da er forskjellig? Eventuelt kor eg kan finne dokumentasjon på dette? Takker på forhånd!
  15. Jawn

    SLETT

    Hmmm.. Bombardert av folk med alkohol.. og skal gjere nåke fornuftig dagen etter.. Nåke skurrer der Ole!
×
×
  • Opprett ny...