Gå til innhold

Sonnjer

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Sonnjer's Achievements

  1. Har en dør med skade/bulk, høyre side fremme, som jeg vil selge. All innmat (elektrisk vindusmotor, airbag, vindu etc (kan være noe småting som mangler som jeg tok da jeg skiftet den)) Ikke speil. Befinner seg i Stavanger/Sandnes, selges helst hel. Må hentes, eller så kan jeg være behjelpelig med levering innenfor Stavanger/Sandnes. Bud ønskes.
  2. Takk for raskt svar:) Har kjørt en diagnose tidligere, kom frem at det var feil i drivstoffblandingen (har ikke papirene fremfor meg akkurat nå), så da tenkte jeg LMM med en gang. Har prøvd å koble ut LMM, uten noen bemerkelig forandring, kun at den kveles nesten når den kobles inn igjen. En kompis hadde akkurat samme problem på samme motor, og han byttet LMM og lambda. Ble som en ny bil etter det. Men skal sjekke den slangen senere ikveld.
  3. Har hatt noen fjuske problemer med bilen min den siste tiden, hvor på kald motor så er den helt ubrukelig. Drar ikke, putrer og dør nesten ut hvis jeg gir gass. Så jeg skal kjøpe ny LMM og lambda. Men, hvilken lambda er det jeg trenger? Den før eller den etter katalysator? Er en M43 318i Touring 2001. Ser GS leverer begge, men til en litt stivere pris enn det jeg som fattig student har råd til akkurat nå, så Ebay blir min leverandør. ^^ Jeg tok da delenummeret fra GS, og fant denne på Ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-Oxygen-Sensor-BOSCH-0258003559-13559-NEW-/110676574819?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19c4d68263 Ifølge delenummeret skal den passe til min motor, men ifølge det selger skriver i listen sin, så passer den ikke. Noen som vet om det er riktig del?
  4. Bytt/sjekk dieselfilteret... Par lapper, som kan endre ganske mye. Vet ikke hvor filteret ligger på dieselmotorer, men på benisn er den under bilen, avlangt rør.
  5. Nederste bildet er jo skinnet revnet, ikke mye å gjøre med det utenom å kanskje stifte sammen for å unngå videre slitelse. Her er vel kanskje ett prima eksempel på at man burde behandle skinnet ofte for å unngå slikt ^^ Du kan evt. dra innom en vanlig møbelforhandler og spørre om råd, de er flinke med skinn Skal tro de har verktøy til å kunne sette en ny søm der de er raknet. Verste fall så må du til med ei tang pluss nål/tråd
  6. Har Gjensidige selv, 10500 for full kasko på E46'en min. Men da har jeg 40% bonus, og er medlem av NiTO og NAF som gir ekstra bonus. Får også mer avslag hvis man har bankkonto der med mer. Men syntes det var veeeldig dyre premier det der. Da jeg fikk lappen som 19åring, betalte jeg 4800 i ansvar hos Terra på både granadaen og golf'en.. Gamle biler, så blir jo selvfølgelig billigere, men SÅ mye for en Yaris? Sjekk rundt og hør om diverse avslag osv Men er derfor det er lurt at selv om man ikke har lappen som 18åring, så kjøper man ett vrak og setter ansvarsforsikring på den slik at man bygger opp bonus til den dagen man skal ha seg bil som man helst vil ha kasko på
  7. Skal ta å prøve det Har ikke merket noen glipp når jeg kjører.. Eneste er at den lugger litt når jeg har lav fart og kun drar på girene, men det er mest sannsynlig fordi jeg har feil drivstoffsblanding (diagnose for en uke siden), og at den er en smule ujevn på tomgang.
  8. Sjekk handbrekkskoa. Hadde nesten det samme på min, men ikke kontinuerlig. Kom og gikk når den følte for det. Når jeg åpnet trommelen så slo ene bremseskoen seg løs og fjærskruen som holder den fast var bøyd 90grader. Tok en midlertidig "harry"mekk med skrue og mutter, lyden er helt borte nå. Sikkert ikke samme problemet, men er verd å sjekke iallefall. Kan også være hjullager, men tror ikke ABS/antispinn lysene skulle komme da.
  9. Joda, vet det, men ville frem til at kontrastene blir så store Men får fikset handbrekket snart, har fått rep.sett. Ville bare vite om det kunne være noe alvorlig, og at jeg slipper å tenke på om girkassa raser sammen snart
  10. Kompis av meg hadde en E46 '99 sedan, og han syntes det var rart at den skulle slippe. Med forrige bilen min, en '91 Golf GTD, kunne jeg parkere nærmest opp ei fjellside, så blir bare litt nervøs når denne slipper på så lite. Ellers er girene helt fine egentlig. Kan være litt "hard" å få i gir når den har stått over natta, men går seg til etter ett par minutt.
  11. Nei, er akkurat det. Bakkene er jo ikke nå spessielt bratt, kanskje 15/20 grader. Skal ikke mye til før den slipper. Det, kombinert med at jeg har hatt handbrekk"ras" så kan jeg ikke parkere i bakker lengre med god samvittighet ^^
  12. Slipper på 2. også, har ikke prøvd resten. 318I ja.
  13. God kveld. Lang tids leser på forumet, førstegangs poster Har en -01 E46 som jeg kjøpte for ett par måneder siden. Hadde den på NAF, hvor den kun fikk noen småfeil. Men så finner jeg ut at når jeg skal parkere bilen i bakke og setter den i gir, så "slipper" den på girene, slik at jeg må sette på handbrekket for at bilen skal stå i ro. Den kan stå i gir, så gir liksom giret etter, og hopper over til neste tagg for så å fortsette til neste. Den kommer til ro, står i 2-3 sekunder før den siger nedover igjen. Noen som har noen ideer om hva det kan være? Vil helst slippe å kjøre på verksted..^^
×
×
  • Opprett ny...