Gå til innhold

inflames662

Medlem
  • Innholdsteller

    515
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Røyken

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

inflames662's Achievements

  1. Takk for nyttig info og tips. Fornuften seiret og gikk for en norsk 520d med garanti. Til mitt bruk: Ferie i Tyskland og Danmark + noen turer til Sverige/Sørlandet tror jeg diesel er best. Fikk en 520d 190 hester med masse utstyr,garanti og serviceavtale til en vesentlig billigere pris enn en importert 535. Og bedre langkjøringsbil skal man lete lenge etter mener jeg 😉
  2. Hei etter hva jeg har forstått fra selger i Tyskland kan man ikke fritt velge felger. Som andre skriver er jeg også skeptisk til de tyske vinterdekkene man får med.
  3. Takk for mye nyttig info. Ble litt klokere angående import. Trodde jeg måtte betale norsk moms av tysk kjøpesum pluss frakt. Slik jeg har forstått informasjonen til skatteetaten og tollen. Selger i Tyskland selger selvfølgelig ikke bilen uten tysk moms, men refunderer denne senere ja. Bor i Røyken og må selvfølgelig gjennom Oslo av og til, men mdg Lan og AP har ikke mulighet til å nekte dieselbilen tilgang til E18/ring 3 (enda) så er ikke redd for det. Skal jeg inn til byen kjører jeg uansett alltid elbil. Som ogee1 skriver er det verditapet som bekymrer meg mest. Driftskostnadene på en dieselbil er nok litt mindre enn på en bensinbil (bilen skal utelukkende brukes til langkjøring). Hybrid vil jo til det formålet være helt tullete. Elbil med lang rekkevidde koster per dags dato ALT for mye (les: tesla), og har ikke lang nok rekkevidde. Ønsker å kunne kjøre effektiv nedover til Bayern uten ørten ladestopp. Angående diesel vet jeg heller ikke om markedet er så dødt som mediene og MDG skal ha det til. De fleste nye biler leveres jo fortsatt enten med diesel eller bensin. Hvis diesel er dødt hadde vel neppe BMW levert nye 5-serien som diesel. Tror de har mer peil på fremtiden enn noen lokalpolitikere fra Norge. Sjekka litt opp angående n57 motoren også. EGR ventiler er en standard greie her etter hva jeg har forstått. Men ikke all verdens av kostnader. Alt i alt virker det som en grei motor. Har vel egentlig bestemt meg for å kjøpe en nyere 520d med norsk garanti eller en importert 535d. Slår til på den første bilen med riktig pris/utstyr.
  4. Noen som vet hva som skjer med momsen hvis jeg importerer selv? Slik jeg har forstått det må jeg kjøpe bilen brutto i Tyskland og betale norsk moms av den tyske momsen før jeg får refundert den tyske momsen. Altså er det billigere å importere i næring, men de som driver med det skal jo ha sin avanse.
  5. Ja, har vurdert motor forsikring. Står mellom en norsk 520 med nesten alt utstyr, garanti og BSI vs. En tysk 535 uten garanti og med mindre utstyr. Fornuften sier norsk bil, men liker virkelig den N57 motoren. Angående diesel går det nok greit ja. Skal brukes til langkjøring og holder meg langt unna Oslo i den grad det går.
  6. Noen som har noen synspunkter her? Driver å leter rundt, og finner ikke riktig bil i Norge, så vurderer import. Noen som har noen erfaringer der? Kan også gå for en 530d, men ser at prisforskjellen i Tyskland ikke er særlig stor.
  7. Driver å ser etter ny bil og har egentlig landet på enten f11 530d eller 535d fra 2014 og fremover. Problemet er dagens marked for dieselbiler og hvordan det utvikler seg i fremtiden. Hva tenker dere? Kjøper man en sånn bil vil man vel kanskje slite med å selge den om noen år? Til mitt bruk er liksom eneste elektriske alternativ Tesla som blir mye dyrere (pluss at jeg ikke liker Tesla 😜). Samtidig regner jeg med at kostnadene blir store hvis noe går galt med N57 motoren og man ikke har garanti. De fleste 535 i Norge er jo importert og har ikke garanti. Har en 3 serie med N47 motoren med slakk på kjede (heldigvis garanti), skulle noe slikt skje på en bil uten garanti blir det dyrt. Hvor stor er da risikoen ved kjøp av 530/535 som har gått nærmere 150 000? Selv med motorforsikring regner jeg ikke med at alt blir dekket. Samtidig synes jeg N57 motoren er en drøm å kjøre. Perfekt langkjøringsmotor.
  8. Tenkte jeg det ikke! så vidt jeg veit finnes det bare en i8 i Norge
  9. Ja, men så spørs det hvor mange sånne som finnes på norske skilter veit det i hvertfall finnes en BMW i8. En i klubben som kjøpte samt at jeg så en i Asker på fredag
  10. http://www.nrk.no/sorlandet/--bil-tatt-i-240-km_t-1.11907067 Det første som slo meg var at dette kanskje måtte være en BMW i8, finnes det noen andre nye hybridbiler som er solgt i Norge som kan oppnå slike hastigheter?
  11. Kjøleveska er fin. Den er også bytta. Lurer litt om det kan være det som er beskrevet i denne posten: http://www.tunetech.co.za/2011/07/26/smoking-oil-consumption-and-oil-leaks/ Noen som har kjennskap til om dette er vanlig?
  12. Kjøleveska er ren ryker litt ved gasspådrag. Merker ikke noe særlig hvis jeg slipper gassen på høyt turtall i nedoverbakke. Mest på tomgang, men lukter ikke noe brent olje, og er ikke hvit/blå røyk da, og ekstremt mye røyk er det heller ikke. Ventiltettninger er litt drastisk ja. Ikke noe jeg går i gang med selv. Da blir det nok en tur til Tyskland eller noe
  13. Dette er gjort til nå: Bytta veivhusventilasjon Bytta alle Coiler Plugger er ganske nye Hele motoren er vaska og sjekka for lekkasjer Vakuumpumpa er bytta Motoren er flusha, og olje er bytta En føler til vanosen er bytta Status nå er at det kommer noe røyk fra eksosen, den er hverken hvit/blå og det lukter ikke brent olje. Bruker olje, uvisst hvor mye enda, men ca 2 dl på 1600km. Motoren er tett, bortsett fra en liten lekasje fra bunnpannepakningen (som ikke er skyld i høyt oljeforbruk) Bilen drar gjevnt og går gjevnt på tomgang, ca 800 o/m
  14. Bilen har gått ca 140
  15. Har bytta vakumpumpa, og hele motoren er vaska og kjørt en del km uten tegn til lekkasje. bare fra bunnpannepakningen, men det er så lite at det ikke kan være årsaken til forbruket. Lukter ikke brent olje fra eksosen, og den har fin farge på eksosen. Jeg har brukt ca 2 dl på 1500 km, så er lenge igjen til kravet bmw setter. Bilen har jo ikke noe garanti igjen, så må fikse alt selv.
×
×
  • Opprett ny...