Hei, Har en E30 325i M-tech 1 som jeg for 2 år siden monterte en M50B25 fra e34 525ia. Motor funker bra men har vært/blitt plaget med temperaturen,
Ved normaltemepratur står tempnålen litt over midtstilling og ved kjøring kan temperaturen veksle mellom denne possisjonen og streken mellom midtpossisjon og rødt.
Når jeg kjører i litt lengere oppoverbakker er det ofte at nålen beveger seg over denne streken og beveger seg mot rødt, men klarer og holde den ved å slå varmapparat på fult og kansje øke turtallet.
Innimellom kan det være trykkøkning i systemet men mistenker en liten luftboble som jeg ikke klarer å få ut, eller kan d være noe annet?
Motoren var overhlat før den ble satt inn, bla ny termostat og vannpumpe.
Bruker E36 325i radiator med termostartstyrt elvifte.
Har luftet systemet skikkelig.
Olje/kjøleveske ser fin ut.
Så spørsmålet mitt er hvorfor vandrer temepraturen min så mye og nermest varmgang ved kjøring i lengere oppoverbakker?
Termostat,Vannpumpe,radiator,tempmålerfeil,toppakning....?