Gå til innhold

Espen Aass

Medlem
  • Innholdsteller

    1018
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Espen Aass vant dagen sist Juli 16 2015

Espen Aass hadde mest likt innhold!

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Lier
  • Kjøretøy
    E31 og E38

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Espen Aass's Achievements

  1. Skjønner den, men det kan være andre tilsvarende saker med samme innvolverte, Tipper du ikke er den eneste som har opplevd slikt desverre. Slikt pakk må vekk fra gatene. Pepperspray kan være en lur invistering. Både i bilen og "på byen". Så har du litt tid på og komme deg vekk fra sitvasjoner som dette.
  2. Mulig??? Her er det bare og anmele med en gang. Jo raskere jo bedre! Kan være at noen veikameraer som har "sett" dette. Er jo en haug med slike rundt Oslo og omeng.
  3. Instrumentpanelet fungerte i bilen det sto i, så det skal være i orden. Den bilen hadde steptronic. Har prøvd og sjekke i EGS (electronic gearbox control) Byttet der fra steptronic til automatic 5 gears. IKE (instrument cluster electronics) og ZKE (central body elektronic). Etter det jeg har sjekket opp, så skal instrumentene være like på E38 (728, 735, 740 og 750) men må kodes om i IKE og trykke på Write. Er det noen andre steder jeg burde sjekke: Bilder funnet på nettet. Ikke fra min bil!
  4. Fikk et problem etter skifte av instrumentpanel på min E38 728 iA 1996 mod. (pixslerfeil) Bytte Instrumentet kommer fra en 728 (face lift) Etter at tenning har satt på og etter 2 sek. kommer det varsel om trans failsafe prog samtidig som tempraturmåler går i max varme. antispinn lampe og bremsevarsler lyser også. Har prøvd og omprogramere (med BMW Scanner 1.40) fra steptronic til 5 speed automat i IKE, men det hjelper ingen ting. Kan legge til at når jeg starter motoren virker heller ikke turteller. Har satt tilbake det gamle instrumentet og får jeg ikke disse feilene. Noen som har en formening om hva som kan være feil?
  5. Har sjekket alt dette dere nevner MrBrum og D.Toft. Det merkelige er at dette kun skjer noen ganger. Og kun ved oppstart varm motor. Har bilen stått en par times tid er det ikke noe problem. Start og stopp av motor går også greit ved varm motor. Det er spesielt når motor har vært avslått 10 - 15 min og opp til en times tid. Men takk for innputt alle sammen.
  6. Ok. Takk for svar, men ville ikke problemer med bensintilførsel ha symtomer hele tiden. Det er kun når motor har blitt varm og kjørt en stund, så stoppe motor. Og en tur innom butikken feks. så skal starte da, så starter den, turtal opp til ca. 1000 - 1100 omd. så detter turtallet normalt for så og stoppe. Må holde gass litt, 5 sek, så går den normalt.
  7. Luft mengde måler har jeg testet ja, og den er i orden.
  8. Hei. Trenger litt innspill her. Har en E38 735 iA med M62 V8 motor som jeg har et litt merkelig problem med. Når motor har blitt driftsvarm og slår av tenning, for så og stå 10 minutter til en time. Når jeg skal starte den igjen, Starter den, turtall går opp til ca 1200 Rpm for så dø ut med en gang. For og holde den i gang må gasspedalen brukes. i ca. 15 sek. Etter det går det helt fint. Dette skjer ikke vær gang, men ganske ofte. Ellers går motor utmerket. Starter helt greit når den er kald også. Det som er skiftet er tomgangsregulator, luftfilter, tennplugger lambda sonder. Har også renset LMM samt prøvd og skru opp tomgangen. Den går på ca 700 rpm. nå. Så, noen som har formening om hva det kan være? Begynner og bli tom for ideer. Kan det være en temp sensor som er defekt eller andre ting? Har tatt diagnose med BMW 1.4 scanner, men får ikke opp noen feil der.
  9. Leier ut kun for et år av gangen. 1 plass igjen.
  10. Kan jeg spørre åssen dekk du har kjøpt? Merke dim. Sommer eller vinterdekk?
  11. Enig her. Gul og Rød prikk er kun for avvik hos dekkprodusenten. En ventil veier ikke mange gram. Så lenge det ikke er kast i dekk og/eller felg skal man greie og ballansere et hjul. Mer eller mindere med vekter. At felgen sitter riktig på navet er også meget viktig. Senter og riktige bolter/muttere samt riktig tilltrekkings moment. Det kan også være slitte foringer og stag/ledd.
  12. Viskosevifta?
  13. Har sent deg PM, så tar vi det derfra.
×
×
  • Opprett ny...