Gå til innhold

Richard H

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Richard H's Achievements

  1. Ræge er det i rogaland? 25 maybe, send pm
  2. Ser på endel produkter på motorviagra og lurer på om det er vanskelig å skru på deler som egentlig skal på en 325 (M50B25) på en 328 (M52B28)???? 1998mod. Motorene er vel prikk like bortsett fra dimmen. Fint om noen har gjort dette kan komme med erfaringer. Tenker mest på chip og carboninnsuget til m3...
  3. Skilt og euok på bilen? Heftelser?
  4. Hei igjen - et lite oppfølgingsspørsmål.. Ang eu-godkjenning så vet jeg at verksted ikke sjekker motoren. Men det har vel ingenting å bety hvis bremser, drivlinje, girkasse osv er byttet over fra M3???? Tror jeg kjøper den - godkjent eller ikke lever bare en gang! Se annonse hvis dere vil: http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1305953;Modified=1303571235 og kom selvfølgelig med tilbkemeldinger....
  5. Regresskrav ja, der lærte jeg meg et nytt uttrykk som sagt skal det vel endel til en havner i en sånn klemme. Men da har jeg vertfall blitt litt klokere. Takk for svarene så langt Ellers har jeg nærmere 100k jeg kan legge i en bilnå, har lettlenge og må noksenke kravene litt, pm gjerne hvis du har noe å selge, men helst på sørlandet. Kansje e30....
  6. Så en i bergen som sagt, men den var nok i dårlig forfatning For se om jeg får donorpapirer med på den jeg vil kjøpe så kan jeg ta arbeidet med å godkjenne den selv. Er bare redd at hvis den ikje blir godkjent så må jeg vel levere skiltene..... så da er det jo en vurdering om man vil kjøre uten godkjenning. Jeg har råd til å tape bilen i et kjræsj.... men med tanke på forsikring så vet noen om man må dekke skade på evt. fotgjenger eller annen bil HVIS en skulle vise bilen til BT el forsikringsselskap??????????
  7. Ok, får bekreftet noe av det jeg har lest før. Det blir altså dumt å kjøpe en som er ombygget uten donorpapirer fra den bilen delene er hentet fra...... kan bli stuck uten papirer ja... Men faen, må en ha kvitteringer på utført arbeide? De er vel ikke blinde på BT Så har jeg tenkt at bilen trenger vel ikke for min del å bli en M3, holder med at den er godkjent med motor, er jo det viktigste. Noen som har gjort dette? Eller må den godkjennes som M3, saken er jo bare at motorvolum har økt fra 2.0 til 3.2..... Skjønner heller ikke at en skal ha 150+ for en som er godkjent! Noen som vet om en godkjent M3 på Sørlandet... til 100 laken lov å håpe, så en i Bergen til 80 i vinter. Takker for raske svar!
  8. Hei Står for tur til å kjøpe en 320 med m3motor..... Er mange tråder med mye info... Så jeg lurer på to ting.. 1-Kjøre uten godkjenning, hva er ulempene ? (Bilen har vært regg i norge i 10 år) 2-Hvis bremser, gir, drivlinje osv er byttet. Hvorfor syter alle om at det er et helvete å få den godkjent? Ka ska til? Håper på kjappe og gode svar
  9. Vet ikke om du er interessert i innbytte, men siden jeg skal til Stord om ikke så lenge så lurer jeg om du trenger en A4 stv ca verdi 35.000 for salg. Da kunne jeg tatt ned m3 en sørover Send en melding eller svar her hvis du er interresert.
  10. Hei En slik bil er det jeg ser etter men er alltid litt skeptisk til ting som ikke har papirene i orden. Har den blitt godkjent som ombygd M3 eller bare EU-godkjent? Hvis den ikke er godkjent ombygd, er det noe du kan få til før et evt salg? Er det i hele tatt noe styr å kjøre rundt i en som ikke er godkjent? Ellers har jeg en 98 A4 stv som du kan få billig i innbytte. Å en ting til, endelig en skikkelig bil fra sørlandet! Kan også være interresert i en strøken 325 hvis noen har. Prekas
  11. Hei Har veldig lyst på en M3, men har ikke råd til en original M3. Da blir det en ombygd en, pris jeg tenker er max 100.000,- Har til nå sett to biler som har kostet 80.000,- En av dem ligger på finn nå, og er et aktuelt kjøp: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=25049151 Det er greit at bilen har noen karosserimangler/rust, men det tekniske må være i topp stand. Den kan også være registrert som 2-seter, gjør ingenting. Men interiør bør være skinn/M3. Kom gjerne med kommentarer på annonsen som ligger på finn.... Men jeg har da noen spørsmål.... - Sjekkpunkter! Hva må jeg skjekke før et evt. kjøp??? - Hva er 0-100 kmt? Hvis jeg skal "time" akkselrasjonen? - Er det bedre å kjøpe en bra 325 E36??? - Hva må man sjekke av papirer osv, trenger man papirer på donorbil??? Ok, alle kommentarer er velkomne! Thanx
×
×
  • Opprett ny...