Gå til innhold

Paul77

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Paul77's Achievements

  1. Hei! Jeg har kjøpt denne OBD2 saken hos Teknikkmagasinet. Telefonen finner den, men får ikke kommunisert. Taster inn kode 1234 når Torque spør etter kode, men tilkoblingen funker ikke. Noen som har peiling om dingsen er defekt, eller er det et triks for å få koblet til? Adapteret lyser rødt når det er tilkoblet diagnosekontakten på bilen.
  2. Men om da batteriet blir mye småkjørt og over en periode mister noe kapasitet vil dette bety at en ikke kan lade det opp heller da uten koding. Det kan da vel ikke være sånn at ladespenningen endres hvis batteriet svekkes, og at bilen må på verksted for å få denne endret igjen? Da er det jo risky å lade batterier som ikke har blitt fulladet av bilen en periode og da jo.
  3. Seriøst?? Hvordan i all verden kan bilen skille et batteri fra et annet helt likt et? Og hva gjøres i såfall ved koding? Det er da vel ingen verdens ting i et vanlig blybatteri som gjør at bilen kan skille det som sitter i bilen fra et nytt som blir satt inn? Om det settes lader på fremme, og en skifter batteriet mens denne står på, og så lar den stå på en stund etter at jobben er gjort vil vel ikke bilen kunne si at dette er et annet batteri? Denne ser hvertfall ikke jeg...
  4. Dersom du ønsker å bli kvitt bilen igjen bør du kreve å få heve kjøpet. Du har tross alt prøvekjørt, og bestemt deg for å kjøpe den med "jukset" effekt i form av ulovlig tuning og dermed blitt villedet til å tro at bilen var sprekere enn den egentlig er.
  5. Om det er på et bestemt turtall bilen din lugger? Min lugger på 2000omdr. og varm motor. Ingen lugging ved høyere/lavere turtall eller når motoren er kald..
  6. Noen som vet om gåen lambdasonde kan forårsake denne nykkingen? Jeg har prøvd å regenerere partikkelfilteret også på min uten hell.. Heller mest mot at det er en sensor som klusser. Er det andre sensorer enn evt. lambda som kan føre til sånn fjusking? Vil en gåen lambda bli avslørt ved enkel diagnose, eller må det en annen test til får å sjekke denne?
  7. Jeg har prøvd å blokkere.. Satte inn en restrictor med 7mm hull i for å redusere eksosmengden til egr, men det hjalp ikke på min hvertfall..
  8. Dette sliter jeg og med. Akkurat samme symptom på min 520d 2006 modell. Har byttet veivhusvent. dieselfilter, LMM (som etter nulling av gamle verdier hjalp litt), samt renset EGR. Ingen feil ved diagnose, så nå gir jeg snart opp kjerra... Virker som om problemet kommer mer når bilen er god og varm.
  9. Oioi. Jeg har en 520d som bruker iflg. kjørekomputeren ca. 0,9 på småkjøring.. Denne burde vel brukt endel mindre enn både 525d og 530d. Her er det meste byttet nå. Dieselfilter, veivhusvent osv. Det eneste jeg lurer på er om AGR-ventilen er gåen, men kan det gi et høyt forbruk? Var en stund oppe i 1,3l/m...
×
×
  • Opprett ny...