Gå til innhold

ChristianB

Medlem
  • Innholdsteller

    77
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ChristianB

  • Bursdag 06/13/1976

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    Sandefjord

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ChristianB's Achievements

  1. Hei alle, er det noen her som har erfaring med å kjøpe poleringsputer til DA-maskin på EBay el.l og eventuelt fra hvilken selger? Ikke at kostnaden for dette er uoverkommelig i norske nettbutikker, men for noe som ligner på svampmateriale syns jeg de ulike nettbutikkene tar seg rimelig godt betalt. Gjorde et kjapt søk på EBay og det florerer (selvsagt) av pads til hyggelige priser, men aner jo fint lite hvordan disse er i bruk... Har til nå svært dårlig erfaring med TurtleWax-puter (spesielt holdbarhet mot festet på maskinen) så kom gjerne med konkrete anbefalinger på gode puter kjøpt i Norge også til en relativt fornuftig prising.
  2. Vedr. launcher'n: har du testet å bytte ut den originale launcher'n med en annen? Dette er jo bare software og kan enkelt avinstalleres om man ikke er fornøyd. Krever kun omstart av enheten hver gang man bytter.
  3. Høres lovende ut minus det med wifi og blåtann. Litt nysgjerrig på hva som skjedde der? Kan du også fortelle litt om montering og tilkobling i bilen din? Må jo bli mye greier om man må strekke kabel gjennom hele bilen...? 😯
  4. Ok, har du dab+ - boksen fra Eonon også? Hvordan var montering i din bil?
  5. Hei, er det noen her som har erfaringer å dele rundt ulike Androidbaserte retrofit enheter tilpasset E39? Bilen min har original stor navi (16:9) og jeg ønsker å bytte ut denne med en fullintegrert løsning hvor rattkontroller, kjørecomputer, navi, dab+, gsm-modul (3G eller helst 4G), blåtann etc er i èn og samme boks. Enkle løsninger i form av f.eks løst DAB+ adapter som igjen sender ut FM-signaler er uaktuelt. Dette skal selvsagt også se så likt ut som det originale og den dagen bilen eventuelt selges må alt kunne tilbakestilles hvis behov. Har gjort endel research og kommet frem til at veldig mange tilbyr slike enheter (hovedsaklig på EBay) med felles modell for E53 og E39. Dette er ingen god løsning da E53 har et buet frontpanel originalt og ikke passer veldig bra på E39. Kom så over merket Eonon og pr. nå modellen GA6201: http://www.eonon.com/Android-Car-GPS/Vehicle-Specific-GPS/GA6201.html. Denne ser på papiret veldig lovende ut, men man må kjøpe egen DAB+ - boks (antar denne kan tilkobles og gjemmes bort bak hovedenheten i dash'en) samt ledningssett som må strekkes fra bagasjerommet. Bilen min har, som sagt, den store 16:9 originale navi-enheten så hadde håpet at kabling fra dette kunne plugges rett i denne Eonon-spilleren, men så enkelt ser det ikke ut til å være. Dette blir jo på mange måter som å ha et integrert nettbrett i bilen med full støtte for Google Maps, Spotify, GMail osv, men aner ingenting om hvordan dette vil oppleves i praksis. Boot-tid for enheten er også et moment og ikke minst hvor godt DAB+ - biten funker. Håper noen her har testet ut enten dette merket eller noe tilsvarende...
  6. Hehe, da håper jeg jo egentlig at det er det som er greia. 11.7 volt ligger spenninga på med motoren av. Fenomenet har ikke dukket opp igjen hverken igår ettermiddag eller nå i dag tidlig, men skal få skifta batteriet ASAP. Takker for innspill!
  7. Målte spenning på batteriet mens bilen stod og gikk. Det viste da relativt stabilt rett i underkant av 14 volt. MEN, når motoren ikke går er spenningen under 12 volt...er det normalt eller kan batteriet være på vei utfor stupet? Legger også til at alt lys virket som normalt på tur hjem fra jobb. Sånne elektriske gremlinser er no dritt!
  8. Nei, dette var jo på vei til jobb så har ikke målt noe ennå. Er klar over at e39 er ømfintlig på batteritilstand, men den starter jo lett som bare det, så ville overrasket meg om det var problemet her. Skal sjekke dette i ettermiddag. Du skriver også ladespenning: er dette noe som influerer direkte på alt lys om det streiker? Jeg trodde egentlig lys virker via batteriet?
  9. Opplevde følgende scenario idag tidlig på vei til jobb: 1. Lyset i hovedinstrumentet (og da mener jeg alt lys i hele instrumentet) fade't ned og opp/blafret. 2. Hovedlysbryteren på venstre side av rattet stod i normal posisjon på hakk 2 (bilen min er importert fra Tyskland og har ikke auto kjørelys kodet). Skrudde lysbryteren helt av (den stod da mao rett opp) og så ett hakk mot høyre. Da virket lyset i hovedinstrumentet som det skal (jeg har det på full styrke) ...skrur jeg til hakk 2 igjen kommer og går lyset i instrumentet som beskrevet i punkt 1. Noen som har vært borti dette fenomenet? Kan det være selve hovedlysbryteren min som er problemet?
  10. Tar opp igjen denne: har til nå skiftet sentrallåsmotor to ganger i samme døra uten at problemet blir borte. Første enhet jeg byttet til var en billigkomponent kjøpt via Ebay. Denne hadde fra dag 1 en merkelig lyd når motoren gikk, men fungerte OK en stund før også denne begynte med det samme tullet som den originale. Dvs den opererer mye tregere enn de andre dørene og feiler tidvis med å låse opp. Kjøpte så en ny motor fra Koed. Denne gang står det Meyle på esken så det burde jo fungere (og hvor mange fabrikker lager egentlig slike sentrallåsmotorer til BMW av denne årgang - jeg har en teori om at det kanskje er samme fabrikat uavhengig av om det er originaldel eller ikke?) ...uansett: denne er noe mer kontant når selve motoren går og låser fint opp og igjen. MEN, ikke riktig like raskt og kontant som de andre originale. Det er dog forskjell på om man benytter nøkkel/fjernkontrollen eller om man benytter låseknapp inne i bilen (den mellom framsetene) ...da er det tilnærmet lik virkemåte på alle dørene...så hva tror folket? Kan det virkelig hende jeg har fått to dårlige sentrallåsmotorer og burde kjøpt originaldel med èn gang eller er det noe annet rart her? Vet det skrives mye om GM3 og noen relèer som styrer dørlåsene til bakdørene, men har vært i kontakt med innehaver av www.bmwgm5.com (han reparerer også GM3) og vedkommende trodde ikke dette var et GM-problem. Håper noen har innspill da dette nå har vært et problem i to år.
  11. Ok, det gir jo faktisk mening. Takk for svar.
  12. Takk for tips! Prøvde nå og det stemmer med Topasblau metallic. Skjønner forøvrig fortsatt ikke hvorfor det står noe om Toledoblau ref. bildet mitt...
  13. ChristianB

    Farge e39

    Hei, er det noen som vet hvorfor det står både "Topasblau metallic" og lengst til høyre "Toledoblau" i vedlagte bilde (tatt fra motorrommet på bilen min)? Holder på med et ørlite prosjekt som består av å bytte begge speil og med det lakkere selve speilkappene (siden donorbilen var sølvgrå) ...bestilte lakk fra GS, som skal være Topasblau (delenummer på boksen stemmer også), men kan ikke skjønne at fargen matcher i det hele tatt. Det blir både mørkere og med langt synligere metallic-effekt. Dette er MotipDuplo lakk. Ble nesten i tvil om bilen min har en annen farge enn jeg hele tiden har trodd(!), men diverse nettsøk viser topasblå biler med svært lik blånyanse som min. Så kan man selvfølgelig si at man burde levert dette til proff lakkering, men syntes dette var et så overkommelig prosjekt at jeg ville prøve selv. Tips til eventuelle andre aktørere som selger (BMW)-lakk på boks av god kvalitet?
  14. Ok, ble jo litt nysgjerrig nå mtp hvilke felger du har handlet...hemmelig eller? Hva var bakgrunnen for at du måtte skifte de slangene til oljefilterhuset forresten? Bare generelt dårlig tilstand eller andre symptomer som gjorde at du gadd å ta jobben?
  15. Har sagt det før og sier det igjen: vanvittig imponerende hva du får til!
×
×
  • Opprett ny...