Gå til innhold

bilxtra

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

bilxtra's Achievements

  1. Takker så mye for svar og jeg fikk mye ut av det her ! Ser for meg ut som at det tipper litt begge veier egentlig med tanke på facelift og ikke. Jeg leser bare automatkasse og tenker umiddelbart at da er 525D utelukket. Tror nesten alle jeg har pratet med nevner at deres biler har problemer med elektronikk i panorama tak og takluke. Er dette rett og slett bare og lodde sammen igjen eller er det nytt ledningsnett som gjelder ?
  2. Takker så mye for svar ! Budsjettet er satt til "helst" 150-200k, men kan strekkes noe over om nødvendig. (maks 230) Trodde 530D kun var diesel, men ihvertfall så er dette drivstoffet jeg er ute etter Hva er forskjellen etter facelift ? er det slik at det rett og slett ikke lønner seg og kjøpe biler fra 05-06 ? Hvilken motor er og anbefale ? jeg kjører en god del med henger og dette er mye av grunnen til at jeg titter på 530 og ikke 520, svigerinnen min har en 520 og den blir litt liten motormessig føler jeg.
  3. Hei. Jeg har begynt og kikke litt rundt etter e60/61 for mitt neste bilkjøp da jeg ønsker og prøve noe annet enn vag etter for mange år her. jeg har hovedsaklig tittet på 530D, men nå også snust såvidt litt på 525D, har prøvd og google litt og etter hva jeg har funnet ut er det masse el feil på tidlige e61 som ikke nødvendigvis er på e60. Ønsker gjerne noen innspill og meninger om de forskjellige motorene samt karrosseri typene, hvem er mest populære og hva er det minst tull med ? automat og m-tech er ett must. Luftfjæring, jeg er relativt grønn på BMW, har alle disse bilene luftfjæring ? kun bak ? har lest litt om defekte kompressorer men virker ikke som omfanget er helt der det var på audi allroad. Håper på noen tilbakemeldinger her, mulig jeg har postet denne på feil sted, gi meg isåfall beskjed så flytter jeg den
  4. saken er vel ikke så enkel som og bytte dyser ? vil den fortsette og kutte på måten den gjør om dysene byttes ?
  5. ingen ?
  6. den lader "ufrivillig" 1 bar. får den ikke til og lade mindre. hørt noe om at styingsenheten kutter dysene på disse motorene når de lader over 0.8 ? noen som har peil hvor det er enklest og få tak i 535 dyser ?
  7. alt av slanger osv ser helt greit ut, vridd og flytta og stramma og drivi på omtrent alt
  8. ja jeg vet ikke, jeg tippa i underkant av 200 på min. skulle antagelig hatt det men leser om fler som chiper og driver me elektronikken når de bygger turbo på disse, etter hva jeg vet er ikke noe gjort av dette på min, kan det ha noe med saken og gjøre ?
  9. jeg skal væra så ærlig og si at detta har jeg heller lite peiling på, var ett impuls greie jeg gjorde, men fuelcut kan gi mening ja. afr vet jeg ikke. slange som har hoppa av er det ikke for det har jeg leita i hue og ræva etter, skjønner ikke hvorfor den skvetter opp heller. dysene kommer fra e30 325 motor, skulle holde opp til 300 gamp har jeg hørt. alle forslag om hva jeg skal sjekke tas imot med takk ! hva skal afr ligge på ? og hvordan måler jeg den ? er m40 ja, skal måle plugga i morgen, er vel coilpack på denne motoren etter hva jeg har sett brått og gale. trur ikke det er kammen for jeg ser på nåla under turtelleren at fra 3k rpm og full gass skyver den seg over 3L og når det begynner og fjuske og hakke stryker den rett ned i 1.5L ca
  10. heisann. jeg gikk for ikke lenge sia til anskaffelse av en bmw 318i turbo. det som er gjort med motor som jeg vet, messerschmidt turbokit, frontmontert cooler, åpent filter, 325 dyser, 3t eksos heleveien fra turbo, stål toppakning. problemet mitt er at bilen går greit under ett visst turtall, når det øker, har jeg ett problem med at turbo trykket spretter fra 0.5 til 1.0 bar, når dette skjer ser jeg bensin måleren hopper ned på 1.5L i forbruk og bilen begynner og lugge og vil ikke gi noe mer liksom. prøvd og stille trykket opp bare for og se, og da blir problemet værre, stilt helt i bånn nå da lader den 0.5 men spretter plutselig opp på 1.0. sjekka etter lekkasjer på slanger osv men finner ingenting. noen som har noe som helst peiling på hva som kan forårsake denne luggingen ? er kun når jeg kjører på tørt og motoren får motstand, på snø og glatta er det ikkeno problem :S
×
×
  • Opprett ny...