..men er det noen komplikasjoner med PPK på de 'norske' n47 versjonene ( de med option 843 ) . Installerer de forøvrig PPK hos forhandlere i Norge eller må man gjøre det i utlandet (for å unngå norske avgifter).
Prisen i UK er svært gunstig ja, i likhet med nybilprisene. Det er en tråd på f10.5post.com hvor mange som har kjøpt f10/f11 på export (LHD)hos BMW Park Lane har samlet seg. Tyskere, belgiere, italienere, svensker . Forsøkte også bestille der men fikk nei pga. expat regler , noe sånt. Synd, for det var meget gunstig selv med 184 kh motor pga det generelt lave prisnivået i UK + gunstig pund kurs.
Er veldig interressert i dette jeg også, da jeg tror det sitter en N47 motor i min X1 18d også.
Jeg sjekket forøvrig med importøren av Hartge i Norge, og der kostet selve enheten rundt 20' og montering 2'. De er ikke pliktig å rapportere endringer, så det er opp til en selv. Hartge enheten gir en effektøkning på 28HK. Så det å kjøpe selve enheten i utlandet og få den montert på ett BMW verksted tror jeg ikke blir noe problem eller ekstrakostnader.
Noen som har en internettside eller vet hvor man får kjøpt denne PPK enheten?
men TRF-Racing.... Har du noe tilbud for oss med N97 motorer?