Har fått tilbake bilen etter en ny runde med mapping, bilen fungerer "perfekt" en gang i blandt, men plages fortsatt med at den kutter noen ganger rundt 3000 rpm ved fullt pådrag, når dette skjer ryker det noe jævlig (svart røyk)
Sjekka veivhusventilen og den var ikke bytta, var en dam av olje inne i huset, bytta hele skiten med den nye oljeseparatoren, motoren fikk et nytt liv, ble mye stillere og fikk finere gange, men problemet er der fortsatt. (Lurer egentlig på hva de har gjort inne på Strandveien auto de to mnd bilen sto der ?)
Hvordan vil bilen oppføre seg hvis eksosventilen ikke åpner som den skal ? kan jo være skadet hvis flappen kom ut der.
Kan tett katalysator utelukkes da problemet oppstår når motor er både kald og varm?
Kan feks, en dyse være gåen og levere for mye diesel i en sylinder ?
Kan vel også nevne at problemet oppstår under kjøring da bilen får motstand og ikke hvis jeg ruser bilen når den står i ro.
Ble litt redd i dag da jeg i tillegg til svartrøyken fikk en rattle/banke lyd fra motoren.
Lyden forvant når bilen begynte og gå fint igjen.
Til sist: bør jeg kanskje gi f... i dette turbo prosjektet og montere en orginal turbo ? kan 530 turboen være rota til dette #¤%& ?