Gå til innhold

slidern

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

slidern's Achievements

  1. Link til annonse på finn for bilder: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43234696 Selger min e39 525dat M-Tech siden vi har kjøpt ny bil. Bilen er en orginal M-Tech med shadowline pakke utvendig. Den har fungert utmerket i mitt eie, har ingenting å utsette på bilen. Nylig byttet: Motorolje + filter Luftfilter Dieselfilter Coupefilter Det er helt nye 18" felger og dekk, de er nesten ikke brukt. Ta kontakt for mere info. 97510076 Matsrog@hotmail.com Utstyrliste fra når bilen var ny: Type code DP01 Type 525D (EUR) Dev. series E39 (2) Line 5 Body type TOUR Steering LL Door count 5 Engine M57 Cubical capacity 2.50 Power 120 Transmision HECK Gearbox AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW) Prod. date 2003-01-09 Order options No. Description 210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC) 227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION 249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 337 M SPORTS PACKAGE 339 SATIN CHROME 354 GREEN STRIPE WINDSCREEN 386 ROOF RAIL 401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 434 INTERIOR TRIM 441 SMOKERS PACKAGE 464 SKIBAG 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 612 BMW ASSIST 630 CAR TELEPHONE WITH CORDLESS RECEIVER 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 710 M LEATHER STEERING WHEEL 715 M AERODYNAMICS PACKAGE 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 788 M LT/ALY WHEELS 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET 970 BUISNESS PACKAGE Series options No. Description 202 STEPTRONIC 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 520 FOGLIGHTS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN Information No. Description 220 SELF-LEVELING SUSPENSION 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 473 ARMREST, FRONT 555 ON-BOARD COMPUTER 694 PREPARATION FOR CD CHANGER
  2. Da har jeg byttet kam sensor og batteriet på bilen. Ser ut til at alt er i orden nå Den har funket helt fint siden fredag nå...
  3. Gjør noen kjappe google søk så finner du veiledninger der. Jeg fant til min e39 der. Ganske enkelt å montere i grunn.
  4. Har prøvd det en gang. Mener å huske at det kom ikke trykk i railn da eller så kom det ca 200-300bar når den gikk på starteren. Men skal dobbelsjekke det.
  5. Prøvde en ting idag når bilen ikke startet. Tok av returslangen på den fremste dysa, så blinda jeg slangen og så lot jeg det stå åpent fra dysene. Da startet bilen med en gang. Stoppet så bilen og koblet tilbake alt, Da startet ikke bilen, selv etter litt lufting. Den var etter, men klarte ikke helt å komme seg. Så jeg prøvde en gang til å koble av slangen å blinde den. Da startet den med en gang, og da koblet jeg tilbake returen mens bilen gikk(ble litt søl). Da gikk det helt fint. Kan det være noe med diesel systemet på bilen? Har tatt lekasje test på dysene, og de haddde en jevn strøm med diesel på returen alle bortsett fra dyse nr5. Den var noen milliliter mere, men siden bilen ikke blir verre på varm motor. Så tror jeg ikke det er den som gjør det. Har forøvrig ikke bytta verken kam eller veivsensor enda, siden jeg er begynt å tro det kan være noe diesel systemet...
  6. Ja har blitt litt ofte for å se hva som er nytt Tror kanskje jeg bytter både kam og veivsensor. Så får jeg ta det derfra:)
  7. Ok. Har ikke opplevd kutting under pådrag. Har ikke bytta kamsensoren nei, feilkoden har ikke kommet tilbake etter siste sletting. DWA led er dioden som sitter under speilet og blinker når bilen er låst (om du har alarm). Den er enten frakoblet eller ikke til sted, kretsen er åpen. Den andre har jeg hele tiden på min E39, har kommet etter bilen var på verksted og oppdaterte software på automaten.. Vet ikke hva den står for Da er vell sikkert alarmen utkobla eller defekt siden feilkoden kommer hele tiden. Kanskje min også har vært oppdatert en gang i tiden:) Da må jeg vente noen dager til å prøve å lese av feilkoder pånytt å se hva som er kommet nå.. Merkelig problem..
  8. Hei, Lurte om noen kan hjelpe meg å forstå feilkoder som jeg har på bilen min? Har et periodisk startproblem med bilen. Problemet er at den plutselig ikke starter. Starteren går, men det skjer ingenting(kan være antydning til start, men starter ikke helt). Da må bilen stå i ca 30min+- for at den skal starte. Det er aldri sammenheng i når den ikke vil starte. Det bare plutselig skjer. Det har blitt oftere i det siste. Da er det disse feilkodene som går igjen: 148 DWA-LED, open curcuit or cabel DWAL, KL30. (denne koden kommer hele tiden, selv når bilen er i gang ) 191 IKE-EEPROM, coding incorrect/incomplete. (denne har oppstått 2 ganger) Fikk opp feil på kamakselsensoren en gang, men den har ikke kommet tilbake etter siste sletting. Noen som har forslag til hva som er galt?
  9. Fant du ut av dette? Jeg er selv blitt plaget med dette etter at frosten kom. Var ikke slik i fjor vinter. Olje og filter er byttet for ca3mnd siden (castrol egde 5-30) Kan det være sensoren som blir treig i frosta eller må jeg tenkte på ny oljepumpe kanskje...? Noen som vet..
  10. Problem løst! Var ventilen som lak, så fikk tak i en brukt så nå er den tett:)
  11. Har lest flere plasser at det er vanskelig/umulig å få tak i disse ventilene løs Men hadde vært kjempeflott om det gikk ann Leste en annen plass at for å sjekke om det er ventilen så kan man bytte om H/V for å sjekke om bilen begynner å sige på andre siden. Så fremst man ikke får frem noe med lekasjespray.
  12. Er det ikke mulig å bytte bare ventilen hvis det er den som er ødelagt? Håper på mulig ledningsbrudd eller kontaktfeil da:)
  13. Har samme probleme som nevnt over her, men har ikke fått spraya på tilbakeslagsventilen enda. Så kan enda være den. Men kan noen fortelle meg hvor ledningene til sensoren bruker å bli slitt? Har lest flere plasser at dette kan være et problem. Er på venstre siden og jeg har bytta belgen uten at det hjalp
  14. Hvis noen har en slik liggende eller vet om noen som har, så ta gjerne kontakt. 97510076
×
×
  • Opprett ny...