Gå til innhold

avican

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Fredrikstad

avican's Achievements

  1. Hei, Jeg har en BMW E90 2006 316i. Når jeg prøver å sjekke oljenivået vil den vise "Inactive". Slik har det vært i noen måneder, og har derfor etterfylt 0.5l for å forsikre seg om at den har olje. Det er også kun 7-8 måneder siden forrige oljeskift, og det er ingen tegn til lekkasje. Etter å ha søkt rundt på nett virker det som det mest sannsynlig er oljenivåføleren som er feil. Har tatt en diagnosetest ved bruk av CarlyForBMW (http://www.mycarly.com/product/bmw-app/), men mistenker at denne ikke tar en grundig sjekk. Får kun feilkodene: 5E1A (DSC: Signal error CAN) A6CF (Internal error of the sensor - K-LIN 6 xAUC sensor) Ingen av disse er vel relatert til mitt problem? Er det noen måte å avklare om det er oljenivåføleren som faktisk er problemet, eller burde jeg rett og slette bare bytte den? Legger ved rapport fra diagnosetest, og håper noen tar seg tid til å hjelpe! FaultReport_CarlyForBMW.txt
  2. Når jeg taster in regnr på sider som gsbildeler, koed og bilxtra så henviser de meg til deler som er kompatible med TRW styresnekke. Så da kan jeg vel anta at det er TRW på min?
  3. Hei! Kjører en BMW 2006 E90 pre-LCI. Noen som vet om den bruker TRW eller ZF styring? Har hørt at det kan sjekkes på understellet, men vet ikke direkte hvor, og det er vel litt vanskelig å komme til?
  4. Har hørt det kan være lambdasonden, men er ikke det omvendt? At den fusker ved varm motor, og går omtrent normalt når den er kald?
  5. Bimmern min har i det siste begynt å fuske, kraftig, når jeg starter den opp og kjører igang. Med en gang den blir varm slutter fuskingen. Jeg antok at det var pluggene, og bytta de igår. Det viste seg derimot at det ikke var pluggene. Har hørt at det kan være ledningen til coil/plugg eller selve coilene, noen som støtter denne teorien eller har noen andre forslag? Mvh avican
  6. Har et komplett panser i grått. Er ikke strøkent, men i relativt bra hold. 1200kr? Det sto på en 1999 sedan e46.
  7. Er montert med senterring, vil jeg tro. Men synes det hele er litt rart, med tanke på at jeg ikke hadde dette problemet før vintersesongen, da jeg tok av sommerdekka og lot de ligge fram til nå. Den rista ikke med vinterdekka på heller.
  8. Fordekka er relativt slitte, tenker det er like greit å bytte til nye. Det vil fikse det, eller?
  9. Hei! Byttet nylig fra vinterhjula til sommerhjula, og til min overraskelse rister dekka (forsåvidt hele bilen) når jeg passerer 90-100km/t. Har dobbeltsjekka at bolter er festet riktig. Noen som vet hva grunnen til dette er? Kan det være hjullageret? Mvh Avican
  10. Thanks
  11. Desverre ikke den typen jeg har, Rekorden. SweetBMW, hvor kjøpte du den ifra?
  12. Sedan
  13. Var mye irr, men sprayet på ett eller annet jeg ikke kan huske navnet på nå, fungerte relativt bra Mye kostet det deg, og hvor?
  14. hey! Kontaktpinnene hvor skiltlysa skal stå har stått uten deksel over en lang periode nå, og det ser ut til at den ene pinnen har blitt så tynna ut at den er svært "bøyelig". Så når jeg skal sette i pæra vil kontaktpinnen bøye seg. For at lyset skal fungere må jeg presse pæra inn på plass, ergo lyset fungerer ikke under kjøring. Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse kontaktpinna, har lite lyst til å kjøpe nye. Mvh avican
  15. Hva gjelder utstillingen?
×
×
  • Opprett ny...