Var tilfeldivis innom denne siden og fikk øye på denne supre tråden å laget meg straks en bruker profi
Jeg har en bmw 325 td 95mod med ettermontert intercooler. Når jeg kjøpte bilen gikk bilen veldi rart på tomgang og jeg bestemte meg for å sende bilen på et diesel verksted. å da ble det konkludert med at styreenheten på pumpa var defekt. Dette bla da bytten med en prislapp på 17500, nokk om det. Bilen gikk mye bedre etter det, men den går å romler litt på tomgang noen ganger, dette tror jeg er fordi han justerte på litt mer diesel enn orginalt.
Så har jeg et spørsmål. jeg har tengt å trimme den litt, har en en toyota 4-runner som jeg har en td04hl16t flow preppet turbo på, å denne har jeg tengt å oppgradere litt til med en større turbo (den er artic truck inspirert med 36" hult osv så den trenger litt power) men må antagelig sette på større pumpe hode på diesel pumpen for å ta ut mye mere effekt (Pumpen er benkkjørt på det samme diesel verkstedet til 17,5ccm pr 200 slag på fult pådrag) Ryker fælt før jeg kommer til ca 2400, for da lader turboen 1,5bar. Med større pumpe hode får man større register på dieselpumpen. Ble litt mye toyota nå men, men det er jo forsatt en diesel motor. Angående bmw´n, så har jeg tengt å sette 16t turboen på denne med 3" eksos og større intercooler. Jeg lurer litt på om det er samme pumpe hode på td vs tds. Vet at pumpen på tdsen ivertfal klarer 210 hk, en kjenning hadde en omega med samme motor å den ble dynotestet på bjørnstad bil på orkanger til 210 hk og 450nm ved 1,6 bar og etterpå satte han på en kkk 24 og skrudde opp trykket til 2,5 bar, å da gikk den mye bedre, turboen tror jeg skar seg, for jeg har hørt at de ikke tåler noe serlig over 1,4 bar.
Kansje litt urelatert alt dette, men det omhandler jo trimming av diesel