Gå til innhold

Ole Ivar´s

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ole Ivar´s

  • Bursdag 12/18/1984

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    bmw 740d 03 bmw 325tds 95

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ole Ivar´s's Achievements

  1. Hei. Har en BMW 740d E65 2003 mod, har hatt problemer lenge med motoren på bilen (går ujevnt mellom 1000-2000) har byttet masse dyser på den, men de bare rykker ettervert. Nå er det vel 2 eller 3 dyser jeg må bytte igjen. Bilen var vel sikkert slik når jeg kjøpte den for ca. 2 år siden, den går jevnere når det er litt kaldere i været. mange klør seg i hodet hvorfor den gjør det. Nå vil den ikke starte med en gang når jeg skal starte den, står at det er noe feil med girboksen og at bare 3-5 gir er tiljengelig. Søkte lit på Google i går om start problemer på BMW å da kom jeg over noe som heter IVM modul, hvis den er gåen så vil den ikke starte med en gang og bilen går dårligere (noe den gjør nå å da). Problemet er bare at bare at det var for bensinmotorer. Men dette skal vist 'bare' være en rele modul som står ved siden av hjernen i motor rommet, så jeg vil tro at det at det samme for diesel motorer også. Vil tro at diesel systemet også reagerer på spennings-forstyrelser. Takker for svar, har hvert på flere BMW verksteder å de har ikke funnet ut hva som er galt med den, men vist det er noe galt med denne modulen så klarer ikke diagnose systemet å finne feilen....
  2. Hei har nylig kjøpt en 2003 740d v8 Eieren som hadde den hadde litt problemer med injektorene, så han hadde byttet 3 stk, har selv byttet ut 2 til (sjekket hvilken injektor som ga mest retur først) Har skaffet meg DIS så jeg har skrevet i rett kalibrerings tall på dysene. Men fortsatt 'lugger' den mellom 1000 og 2000 omdreininger, noen dager er den litt bedre.. Eneste dis feilmelding var at det var forskjellige målinger mellom luft mengde målerne.Er det best å bytte alle injektorene, er vell 3 igjen. Bilen har gått 218000..
  3. Ok jeg hadde tengt meg at du mente at pumpehodet på 14mm var latterlig stort, for det er det, er vel mere beregnet for større motorer, ville bare høre din mening Så rekke pumpene egner seg mere til tuning.. Ja mercedes motorene er populær blandt diesel tunerne.. Jeg tror denne bw6258efr turboen er veldig bra, serien kom vel ut i 2010-2011 så den er relativt ny, så det er vel ikke så mange som har kjenskap til de. De er ikke spesielt dyre eller 1400 dollar eller ca 7,5k, men det er uten toll, moms og frakt, så det blir vel nermere 11-12k Mange på forkjelige forum gledet seg til å se effekten på turboene, for de skal vist vere meget effektiv
  4. Hei et turbo spørsmål. Har vert på nettet å søkt etter forskjelige turboer, fant en her som kansje er en super turbo for en 2,5l diesel motor Borg Warner EFR 6258 dette er en helt nyutviklet turbo serie som flere spesialister har vert med på å lage. Kompressor hjulet er 62mm og turbin hjulet 58mm, turbinhjulet er et Gamma-Ti hjul (aluminium og titanium) og det er dobelt så lett som ett vanlig turbin hjul, turboen har doble kjeramiske kulelager, har lest at den spooler opp 3-500 omdreininger tidligere enn en tilsvarende turbo. Den skal levere luft fra 225 til 440 bensin hester. En ca omregning til diesel blir d 135-260. Kommer vel ann på vilken innmat det er i motoren.. http://www.fastlaneturbo.com/images/view.aspx?productId=405 Har vurdert norsk svensk turboservise sin krx400, er det noen som har peiling om den kan være like effektiv som EFR 6258? Krx400 er en race turbo som er flowpreppet forsterket, er vel bygget på kkk k24 og 26 deler å skal tåle et trykk på 2,5 bar. Nesten alle som driver med rally i sverige bruker denne turboen. Kommer med ett diesel pumpe hode spørsmål, svoger´n har bestilt seg 14 mm hode og 4mm kam plate til sin landcruiser hdj 80, jeg lurer på om det passer på tds pumpen? En på et diesel veksted sa at denso bosch bruker samme hodene. http://www.rocken-tech.com/RotorHeads.html Dette er vel et veldig stort hode, trenger vel ikke å bytte det for den effekten jeg har tengt nå, men hvis dette hodet går på kan man få ut astendige effekter av tds´n tror jeg, motoren må vel forsterkes en del da. Det er mange diesel tunere i finland å de tar ut 3-500 hk av 2,5 til 3,0l motorer. Her er en video av en 1,9l vw audi motor som det er tatt ut 433 hk og 787 nm.
  5. Hei! Har lest litt om comound turbo på internett (bi turbo). De bruker det mye over dammen på cummins å duramax dieselene sine, de ladder riktig nokk 2,5 bar og oppover, men det er vel ikke nødvendig. Vet ikke helt hvor mye ladde trykk en gjenomsnitelig diesel tåler jeg men, har forstått at dieselen tåler mye mer enn en gjenommsnittelig bensin motor.. Compound turbo må jo være yppelig på alle slags diesel motorer, for du har en liten turbo til å ta av seg jobben på det lave turtallet og en stor en til å ta av seg det høye turtallet. Som jeg har forstått når jeg har lest, er at turboene må stemme litt overenst eller blokkerer de verandre eller stemmer ikke d. Kunne tengt meg at en td0413t og en td0518/20g eller holset hx30/35 kunne fungert godt sammen på en 2,5 til 3l diesel, er litt skeptisk til hvordan det blir med mottrykket på eksossiden på den lille turboen blir når den store tuboen begynner å jobbe. Slenger på et bilde jeg, av en cummins med det oppsettet.http://images.bimmers.no/viewer.php?fil ... irwiit.jpg Dette er vel en slags test benk med compond turbo.
  6. Jeg ble litt skeptisk til om pumpen på bmwen klarte å skaffe nokk ettersom orginaleffekten er 115. Svogeren har en landcruiser hdj80 4,2 med twinturbo osv, å pumpen hans er justert så høyt at den nesten ikke vil gå ned på tomgang, den går relativt godt så vi tok den med til bjørnstad bil å fikk den dyno testet. Håpet på store tall, men det ble bare 204hk og 480nm. Planen var å få rundt 300hk, så da er det større pumpehode/element og camskive som må byttes til noe større, yanmar tar vel rundt 400hk av denne blokka. Han leter etter yanmar pumpe deller, men det er svert vanskelig å finne ut hvor og hvem som kan ha slike deler. Ettersom han måtte ha større hode, så tengte jeg at jeg også måtte ha litt større hode. Takker for godt svar Hvis du har noe peiling på hvor det går ann å få tak i pumpe deler til yanmar, må du bare si ifra Er vel ikke bmw relatert dette men, regner med at det er interesangt med litt andre innspill også
  7. Var tilfeldivis innom denne siden og fikk øye på denne supre tråden å laget meg straks en bruker profi Jeg har en bmw 325 td 95mod med ettermontert intercooler. Når jeg kjøpte bilen gikk bilen veldi rart på tomgang og jeg bestemte meg for å sende bilen på et diesel verksted. å da ble det konkludert med at styreenheten på pumpa var defekt. Dette bla da bytten med en prislapp på 17500, nokk om det. Bilen gikk mye bedre etter det, men den går å romler litt på tomgang noen ganger, dette tror jeg er fordi han justerte på litt mer diesel enn orginalt. Så har jeg et spørsmål. jeg har tengt å trimme den litt, har en en toyota 4-runner som jeg har en td04hl16t flow preppet turbo på, å denne har jeg tengt å oppgradere litt til med en større turbo (den er artic truck inspirert med 36" hult osv så den trenger litt power) men må antagelig sette på større pumpe hode på diesel pumpen for å ta ut mye mere effekt (Pumpen er benkkjørt på det samme diesel verkstedet til 17,5ccm pr 200 slag på fult pådrag) Ryker fælt før jeg kommer til ca 2400, for da lader turboen 1,5bar. Med større pumpe hode får man større register på dieselpumpen. Ble litt mye toyota nå men, men det er jo forsatt en diesel motor. Angående bmw´n, så har jeg tengt å sette 16t turboen på denne med 3" eksos og større intercooler. Jeg lurer litt på om det er samme pumpe hode på td vs tds. Vet at pumpen på tdsen ivertfal klarer 210 hk, en kjenning hadde en omega med samme motor å den ble dynotestet på bjørnstad bil på orkanger til 210 hk og 450nm ved 1,6 bar og etterpå satte han på en kkk 24 og skrudde opp trykket til 2,5 bar, å da gikk den mye bedre, turboen tror jeg skar seg, for jeg har hørt at de ikke tåler noe serlig over 1,4 bar. Kansje litt urelatert alt dette, men det omhandler jo trimming av diesel
×
×
  • Opprett ny...