Gå til innhold

mefrisvo

Medlem
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om mefrisvo

  • Bursdag 02/17/1992

mefrisvo's Achievements

  1. Pent! Hvilken dekkdimensjon har du?
  2. 200+frakt for diffuseren?
  3. Hei! Kjøpte nylig CCFL Angels Eyes til min e36 men så straks da jeg opnet pakken at de ikke passet i og med den ene ringen er større enn den andre. På esken er det krysset av for "e46 A+B" Altså typen lykter uten linselys. Ringene ligger i orginal eske. Info: http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5059 Selger ringene under nypris, 500,- + frakt Kan evt byttes i noe til e36. Er ute etter diffuser til org.fanger, senkeskåler, gt-splittere og er ellers open for forslag
  4. Tokut hjernen, og dynket den i elektrorens, tørket forsiktig over motstandene med papir, la på mere elektrorens og lot den ligge på badegulvet i et døgn for å tørke. Nå er alle problemer borte! Takk for tips hao
  5. Men om ikke det er hjernen, hva annet kan det da være?
  6. Hei! Har gått i innkjøp av en 323i 1996 modell. Kjøpte bilen som et prosjekt da den fjusket litt. Ble fortalt at det mest trolig var LMM som var gåen. Jeg kjøpte ny, men bilen ble ikke bedre. Led da av startproblemer og fusking ved lavt turtall. Der var tydelig forskjell når LMM var i og utkoblet, så jeg sjekket hjernen i bilen. Den så ut til å være skadet av fukt, så jeg kjøpte en brukt fra et bilopphuggeri som skulle være i orden. Hjernen hadde nøyktig samme BMW nummer og delenummer. Når jeg monterte denne nektet bilen å starte. Så kommer det hovedsaklige. Når jeg skiftet tilbake til den gamle så var all fusking borte og bilen gikk som den skulle. Eneste problemet nå er at det er svært vanskelig å få startet den da jeg må kjinne i evigheter. Kjinner litt, så tenner den men dør med en gang. Slik kan jeg holde på i minutter før den plutselig kommer og går som en klokke. Mitt spørsmål er da: Kan jeg ha kjøpt en ødelagt hjerne, eller må bilen programmeres til den nye? Og kan hjernen i det hele tatt forårsake startproblemene i og med bilen går som den skal? Andre tips? Trenger sårt hjelp da jeg har behov for bil hver dag! Takknemmelig for alle svar!
  7. Har funnet fukt i motorstyringsenheten, så det er nok der feilen ligger.
  8. Ingen?
  9. Det beste er nok å støtte på jekkfestet i og med dette er et forsterket punkt på kanalen. Du kan jo støtte andre plasser på kanalen, men legg da en større plankebit e.l oppå bukken slik vekten blir fordelt på et større område. Så slipper du å evt skade kanalen din. Om du støtter på jekkfestet slipper selfølgelig det.
  10. Hei! Kjøpte meg en 1996 modell 323i for en uke siden som er rep.objekt da motoren fjusket. Han som hadde bilen hadde satt den fra seg om kvelden, og morgenen etter var bilen blitt slik. Jeg ble fortalt at feilen mest trolig lå i LMM, fordi bilen gikk fint med den frakoblet men var derimot tungstartet. Jeg kjøpte da en brukt LMM fra vrakhandler og skiftet men dette hjalp ikke. Når LMM er tilkoblet får jeg knapt startet motoren når den er kald. Når jeg endelig har fått start så vil ikke bilen gå høyere på turtall en ca 3500. Over dette er det kun putring. Når jeg kobler fra LMM så er den ekstremt tungstartet, men når bilen først går så går den bort i mot normalt. Den kan fuske på høye gir når jeg har lavt turtall. Tror jeg kan se bort ifra feil på coilene siden bilen går skikkelig på høyt turtall med LMM frakoblet. Spør du meg virker dette som en LMM-feil, men i og med jeg har skiftet den og det ikke ble bedre så hvet jeg ikke hva feilen kan vere. Er det noen som har en viss peilig på hva årsaken er? Er det evt mulig å se det på en diagnosetest? Jeg har ikke sjekket filtrer og plugger og den slags. Er meget takknemmelig for svar!
  11. Må rattet helt av for å få ut speedometeret? OG, kan jeg bruke et instrument fra en 318 f.eks?
×
×
  • Opprett ny...