Gå til innhold

Titten Tei

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Kjøretøy
    E39 523i -97 mod

Titten Tei's Achievements

  1. Du får tro hva du vil, men sannheten er nå engang slik. Jeg fylte bilen på Voss, kjørte til Horten og tilbake, og fylte igjen på Voss. Forbruk 0,6 l/mil.
  2. Jeg har også 523 -97 mod manuell, og har samme forbrukstall som Steffen316, målt på pumpe. Viste seg at triptelleren viste samme forbruk.
  3. Kjøpte cat til 523i E39 fra Skruvat til ca 1850,- inkl. moms, frakt, og toll (kjøpt fra Sverige). Hos GS kostet uoriginal cat ca 6500,-. Ingen problemer med montering eller bruk etter ca 1,5 år. God service, og jeg anbefaller dem.
  4. Hvis det ikke er noe skade eller slitasje på slangene trenger du ikke bytte dem.
  5. EasyL: jeg diskuterer ikke med folk som bare kommer med bombastiske påstander de ikke kan begrunne. Det jeg skrev har jeg fra en kjørelærer, og jeg stoler mer på han enn på deg.
  6. Slik du forklarer det med at stiplet linje går forbi sideveien, så mener jeg du er uskyldig. Vikeplikt fra høyre betyr ikke at man har vikeplikt for enhver vei fra høyre. Den refererte lovteksten beskriver det nøyere. Det betyr for eksempel at du ikke har vikeplikt fra en privat vei når du kjører på det offentlige veinettet. Eksempel er privat hyttevei, privat gårdsvei, vei til boligfelt som eies av boligfeltet, etc. i tillegg til vei fra bensinstasjon, parkeringsplass, og annet nevnt tidligere. Måten å se om det dreier seg om en vei du har vikeplikt for, er som andre har skrevet; vikeplikt hvis veimerkingen svinger inn til høyre og/eller hvis det skilt med gatenavn. Ikke vikeplikt når stiplet linje "sperrer" vei fra høyre, og/eller det kun er husnummer på skiltet.
  7. Min anbefaling er å kjøpe ny beholder siden den inneholder et integrert filter. Da kvitter du deg med en del grums. Det er temmelig enkelt å bytte (to festebolter og to slanger må av), og beholderen/filteret er ikke dyr. Ta et søk på forumet så finner du fremgangsmåten. Det er litt grisete og servoolje er ikke helsekost, så bruk engangshansker. Sug opp det du klarer først fra beholderen, og hold en gammel hermetikboks e.l. under beholderen når du løsner slangene, og legg filler/aviser under for å fange opp det du søler.
  8. Ja, det er normalt at gammel olje er svartaktig. Siden oljenivået er såpass lavt kan du ha en lekkasje for eksempel i tannstaget. Bytt olje som beskrevet over og følg med på nivået fremover.
  9. Jeg sier som flere andre "Styr unna!!" Flere i porscheklubben har tapt penger der, og etter at det forrige firmaet hans gikk konkurs forsøkte han å få betaling til nytt firma (Beckmeister) for deler bestilt (og levert) fra gammelt firma. Det var altså etter at det begjært konkurs. Dette skjedde en kamerat av meg, og når han nektet å betale til nytt firma og påpekte at pengene tilhørte konkursboet, så fikk han sporenstrek inkassobyrå på nakken. Da kontaktet han banken som tok hånd om konkursen som ba ham ikke bekymre seg, for dette skulle de ordne. Så han betalte det han skyldte til boet, og hørte aldri noe mer. Beck utførte også en tuning på Porschen hans, og det eneste det har ført til er feilmeldinger og kostnader for rette dette, deriblant ny ECU. Det er selvsagt mulig å gjøre vellyket handel med fyren, men hvis firmaet ikke kan legge ut for varer og få betalt etter levering (som er vanlig for alle seriøse firma), så må man spørre seg hvor seriøs og levedyktig firmaet er.
  10. Jeg kjøpte en E39 av dem i fjor og litt blandet erfaring. De var hyggelige å ha med å gjøre, ringte tilbake til avtalt tid, og var service-innstilt. De skulle skifte et hjullager før jeg hentet bilen, men mottok ikke dette i tide. Så vi avtalte at de ettersendte det til meg, og så kunne jeg få det skiftet i Bergen for deres regning. Denne avtale holdt de. Men bilen var ikke like godt holdt som de forespeilet meg, og tett veivhusventilasjon der motoren og oljekanaler var full slam og koks kostet meg 17000,- (det inkluderer en del andre småting som skifte av bensinfilter, toppdekselpakning, tennplugger, ect). Det var som var verre var at de leverte den nylig EU-godkjent, men verkstedet som tok de andre tingene fant rust på bremserør, en fjær foran som var montert feil vei (?!), og litt annet rusk. Det er sikkert mulig å gjøre en god handel med dem, men sjekk bilen nøye!
×
×
  • Opprett ny...