Gå til innhold

desdain

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

desdain's Achievements

  1. Har akkurat installert en Racechip Pro på min E61 520dA og jeg må si at forskjellen er veldig merkbar. Den justerer aktivt (ikke passivt, mao en simple motstand) diesel trykket (utifra den informasjonen jeg kan finne på nett) og jeg kan justere effekten av boksen ved å endre på et par brytere (muligens potensiometere) inne i boksen. Jeg har ikke hatt den på en dyno, men aksellerasjon fra stillestående har blitt mye kjappere og forbikjøring på motorvei har blitt enklere. Dette er ikke placebo effekt, men fakta basert bla på videoen over og kommentarer fra en veldig objektiv kompis. Har ikke kjørt lenge nok til å merke noen forskjell i forbruk, men siden det er mer moro med økt effekt, så er jeg nok litt hardere på gassen og bruker vel derfor egentlig litt mer diesel. Det eneste negative jeg har merka er nor jeg ligger i 6 gir og trykker bare litt på gassen, så er det nesten som at motoren får litt for mye diesel et lite øyeblikk før den henter seg inn og aksellerer. Dvs den nøler kanskje i et sekund og motoren durer litt ekstra, før den henter seg inn. Dette er også noe jeg har merka etter en rolig stillestart, når bilen er i 3 gir, og jeg trykker litt ekstra på gassen. Jeg skal justere litt på boksen de kommende dagene og oppdatere innlegget med ny informasjon. Oppdatering 27.05.2015: Har merket at forbruket på normal kjøring (altså by og motorvei kombinert) har gått i fra 0.64l/mil til 0.57l/mil. Dette er en bra reduksjon med tanke på at det er en piggyback chip.
  2. Finere bil en dette finnes kun på BMW-Welt musemuet i München! Kjøpt ny i Finland i 1986 og aldri kjørt på vinterføre. Alltid oppbevart i oppvarmet garasje. Absolutt alle servicer har blitt gjort hos BMW forhandler og det er absolutt ingenting galt på bilen. Finnes ikke rust og bilen har aldri vært restaurert. Selvfølgelig er den EU godkjent Bilen har gått latterlig lave 67000km og kan bekreftes av servicehistorikken. Interiøret er perfekt bortsett fra et par små sprekker på dashbordet som er forusaket av sola. Understellet har blitt rustbehandlet ca. hvert femte år. Dette er en mer et familiemedlem enn en bil, men jeg vurderer nå å selge for å gjøre plass til andre biler. Bilen står i Finland, men kan transporteres til Stockholm evt. Svinesund om seriøse kjøpere melder seg. Gi kun seriøst bud (jeg gidder ikke å svare på skambud). Minstepris 150000kr inkl. Norske avgifter og moms. Kan vurdere lavere bud om kjøper ta seg av avgifter og moms. Dette er en "surviver" som fortjener å bli behandlet med verdighet. Mer informasjon og detaljbilder kan gis etter forespørsel.
  3. Hei! Hva er status på denne? Har du settet fremdeles?
  4. Takker for ærlige svar, men det var vel egentlig aldri noen tvil. Er det så at Hamburg er et sted man generelt ikke burde kjøpe brukt bil? Har fått flere indikasjoner på det.
  5. Heisann, har funnet denne 2003 E46 330i (http://home.mobile.de/M-YUSUFI-AUTOMOBILE#des_173860137), men det er en del ting some skurrer. Service historikken mangler fra de siste 6 årene (ca. 80k km) og selger har ikke noe mer offisiell informasjon, bortsett fra at bilen er i "kanon bra stand". Denne type bil er jo ikke lagd for gubbe kjøring, og er bekymret for at det kan ha vært litt for mange "launches" og annen hard kjøring med vekselsvis bykjøring og autobahn. Selger sa at km.std er "urørt" og at jeg kunne få sjekket dette hos BMW, men det er jo relativt lett å justere dette med dagens utsyr uten at det kan oppdages. Selger har ikke det beste ryktet på seg. Fant spesielt et tysk forum der de ikke hadde spesielt mye pent å si om dette firmaet. (http://www.motor-talk.de/forum/a6-4f-mi ... 29537.html). Snakka med en tysk kompis og han sa at jeg burde være ekstremt forsiktig med noen av disse tyrkiske forhandlerene. Problemet mitt er at denne bilen er absolutt perfekt mht til utstyr og utseende, og er drømmebilen min. Prisen er egentlig råbillig (det er 3k euro og oppover til de neste med lignende utstyr og spesifikasjoner), noe som igjen sier meg at ikke alt er som det burde være. Hva mener dere om denne situasjonen? Følg hjernen og slå fra meg denne bilen, eller følg hjertet og ta en sjangs på at det ikke er så galt? Hva er det verste som kan skje? Skulle det vise seg å være en total "lemon", så kan jeg faktisk få mye av investeringa mi igjen ved å selge den som deler Takker for alle råd og tips!
×
×
  • Opprett ny...