Gå til innhold

sinkMe

Medlem
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sinkMe's Achievements

  1. Mener du at den ikke "låser seg" i lukket posisjon, eller at den står på vidt gap og ikke går ned?
  2. Jeg fikk ikke feil på gløderele når mitt var gåent. Fikk kun feil på alle glødepluggene. Skiftet rele og fikk da feil på plugg 5 og 6. Skiftet disse etterpå, og alt ok. Har aldri sett glødetegn i dashbordet på min og har vært ned i -10 såvidt jeg kan huske. Var vanskelig å starte rundt 4 grader og lavere uten fungerende gløderele, men den startet og kaklet godt etter noen forsøk
  3. Ja, spesielt når den stod i motbakke
  4. Var det samme på min. Begynte etter at jeg hadde skiftet sylinder. Det er jo enkelt å sjekke. Koble av gassdemperen i ene enden og kjenne om det er noe futt i den. Dette er låsen som er på min. Som du ser, er det en elektrisk aktuator der. Er vel ganske lik en sentrallåsmotor, men denne åpner, og drar inn luka siste centimeteren: https://www.ecstuning.com/b-genuine-bmw-parts/trunk-lid-lock/51247197081/ Denne virket på min bil før jeg skiftet, men mekanismen i låsen var ødelagt. Begynte sånn som på din. Det skal være mulig å høre aktuatoren går akkurat i det du åpner luka. Ja, jeg fikk sett filmklippet
  5. Jeg tok feil. Stemmer det ikke er softclose. Er i allefall en elektriskmekanisme i selve låsen som drar luka til. Skiftet den på min og da funket det. Du kan jo prøve låsen med luka oppe. Stikk et skrujern opp å se om låsen lukker. Kan jo hende det er kabelbrudd eller noe i den dur også. Hvis luka siger i åpen stilling, tenker jeg gassdemperen på høyre side er gåen
  6. Er vel en type "soft-close" på alle E61, dvs at bakluka blir dratt inn og går i lås. Har selv hydraulisk bakluke og har merket meg at noen hydrauliske luker "smeller" igjen siste biten, og noen er litt "softere" Mulig dette går å justere på pumpa. Luka mi er av den litt aggressive typen, uten at jeg har irritert meg mer over det. Uansett, så hadde jeg samme problem som deg, dvs at luka ikke gikk i lås. Skiftet låsenheten på selve luka, da den var ødelagt. Er en elektrisk mekanisme i låsen, som drar luka inn, og i lås. Dette er noen år siden, så husker ikke helt hva som var i stykker, men den var i allefall kaputt
  7. Kan være dreneringen til ac som er tett. Da blir det dugg på vinduene. Fuktige/tette kupefilter kan også lage problem. Eller som nevnt her: Spjeld til resirkulering har kilt seg/defekt aktuator. Eventuelt lekkasje i varmeapparat-register i kupe, men da hadde du hatt fukt i gulv fremme
  8. Har du map-sensor på denne? Står eventuelt bak på innsugingsmanifolden. Denne kan tettes igjen pga sot og gi feil signaler til bl.a ladetrykk. Sjekk alle vacumslanger o.l. Kan jo hende de som har mekket på bilen din har glemt noe der
  9. Er det noen som kan delete egr'n min i Bergen? ('06 530d) Får dette eventuelt konsekvenser for regenerering av partikkelfilteret? Har prøvd litt forskjellig "tjuvtriks" for å slippe "jukkingen" mellom 1000 og 1500 rpm, men det er hårfin balanse før meldingen for increased emission kommer på, og da regenerer den i allefall ikke. Hvis noen har peiling på egr/throttlevalve her, så setter jeg pris på innspill.
  10. Har hr35mm fremme på min. Mulig det er feil fjærer (har diesel), men den er ganske blaut og ser ut som den synker mer og mer sammen. Får ca to fingrer mellom hjul og dekk. Har du touring? I såfall kan du montere justerbare stag til nivå-reguleringa bak
  11. Er ikke temperaturføleren til kupeen som tuller da? Eller ventilene som styrer vannet inn til registeret i varmeapparatet? (Erfaring fra mercedes) Har ikke sjekket om det er lignende system på BMW
  12. Ser sånn ut når det er ok. På min var det rustet såpass at kulen falt ut. Gammel og ny på nederste bilde
  13. Nr 5 på denne siden: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NP71-EUR---E61-BMW-530xd&diagId=41_1592 M10 på min. Mener å huske at det ikke er noe løst klips på sylinderen. Du kan jo handle kula å skifte denne først å se om det hjelper. Den bør uansett skiftes hvis su må kjøpe ny sylinder. Jeg har en 2006 modell og linken i delekatalogen er til denne. Regner med det er likt på lci
  14. Ja. Du kan håpe på det er kula til venstre i bildet som er utslitt. Koster under en hundrings original, og er enkel å skifte. Er sylinderen din rustet i kulefestet, må du skifte sylinder. Har du automatisk åpning av luke? I så fall koster sylinder med slanger og olje 8-9 tusen i Norge, og det er en god del jobb og skifte denne. Har gjort denne jobben på min. Det kan jo hende det er et låseklips på selve sylinderen som er gåent. Husker ikke helt om det var det på min. Var i alle fall rustet såpass at sylinderen spratt av og lot seg ikke feste igjen. Kjøpte ny fra USA til ca 6500,- inkl frakt og norsk mva.
  15. Bilradiospesialisten hadde aux-plugg til min 2006 modell. Skrudde ut headuniten og plugget det i selv. De programmerte inn aux på iDriven på 5 min for 600,- Ca 3 år siden...
×
×
  • Opprett ny...