Gå til innhold

BrilleBjørn

Medlem
  • Innholdsteller

    185
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av BrilleBjørn

  1. Jeg tenkte mer på gåen toppakning når jeg nevnte fiselyd rundt toppen/blokka. Lufta som skal bli komprimert i sylinder må jo bli av en plass, enten ut ventiler, forbi stempel eller ut mellom topp og blokk(ved blåst toppakning). Gjør som JulianS skriver, ta en lekkasjetest på hver sylinder, så finner du ut hvor lufta blir av. Mvh - Bjørn
  2. Hvis du ikke hører no rasling eller noen fiselyd rundt blokk/topp, skru av ventildeksel og sjekk at alt er i orden der; ventiler, løftere(hydrauliske), fjærer, kammer, kjede. Hvis kamkjede er røket/hoppet av og/eller ventilene ikke lukker/er ødelagt vil du jo heller ikke få noe komp. Har du hatt gang på motoren? Eller var den død når du kjøpte den? - Bjørn
  3. Første jeg tenker er vel stempelringer, eller gåen toppakning.. Virker litt rart at alle stempelringer skulle ryke på en gang, eller at toppakningen har blåst ut på alle sylindere. Skulle vel også lagd litt ulyder hvis stempelringene var game over.. Er det ingen kompresjon på noen sylindere? Ingen fiselyder rundt toppen heller? Hvis du prøver å dra den på veiva med skralle er det kanskje litt lettere å høre ulyder, enn hvis du drar den på starter? - Bjørn
  4. Grattis me friskmeldt bil! Det må være deilig etter så mye feilsøking for å finne synderen. Bør vel gå en stund før du får nye problemer med den motoren nå, du har vel nesten byttet alt som er på utsiden av motoren snart? Mvh - Bjørn
  5. Er vel ikke krav til e36 fjærbein fremme? 51mm E30 holder vel? Og bremser over 295mm fremme? Som er det Hartge H35 hadde. Bak kan en bruke originale 325 bremser på 258mm, det samme som Hartge H35. Også må man vel ha tårnstag fremme og bak. Med disse endringene skal man vel få godkjent opptil 330hk og 350nm i E30. Mvh - Bjørn
  6. Imponerende vognkort! Grattis med godkjenning! Denne er vel godkjent på basis av Hartge H35, som de fleste andre E30 med mer pulver enn originalt? Om det er turbo eller kompressor som skremmer opp hestene er vel pent det samme.
  7. Det er vel 15mm forandring i sporvidde som godtas? 7,5mm på hver side..
  8. Hepp! Min E46 320DAT skal lakkeres til uken nå, og jeg har i den forbindelse noen ideer som jeg trenger innspill på. Bilen har rails, disse har jeg vurdert å fjerne, men etter å ha sett litt på bilder av biler uten rails er jeg i tvil, jeg syns liksom det blir noe rart fra b-stolpen og bak uten rails på. Jeg tenkte da, istedenfor å fjerne dem, lakkere den matt-svarte lista under railsa i bilens farge, og lakkere railsa i høyglans sort sånn at de blir like de andre shadowline-detaljene på bilen. Noen som har sett dette, eventuelt gjort det selv?(bilde?) Kan det bli bra? En annen ting er de svarte listene på bilen, kan det bli bra å lakkere de i bilens farge også? Eller blir det litt mye kanskje? Vurderte kanskje en nyanse mørkere eller lysere her? For å få litt brekk mellom list/karosseri. Hva syns folket? Legg gjerne ved bilde av biler dette er gjort på hvis dere har. Og hva med nyrene? De er det eneste som er "krom" på hele bilen, lakkere disse i høyglans sort? Da tenker jeg hele nyrene, "ringer" og "spiler". Og så en siste ting; diffusoren bak, den matt svarte m-tech saken, lakkere den i bilens farge eller la den være som den er? Legger ved ett par bilder av bilen i dag, så er det kanskje litt lettere å gjøre seg opp en mening. Håper på noen innspill her, da jeg sliter med ekstrem beslutningsvegring på akkurat disse tingene. Bilen skal lakkeres samme farge som den er, silbergrau metallic (A08) Mvh. - Bjørn
  9. Sliter man ikke litt med foraksel-vekt og, med bygg på 316? Må man da nedregistrere den til 2+2seter?
  10. Spar pengene å trø hardere på pedalen istedenfor..
  11. Hvilken pris ser du for deg?
  12. Står ikke denne dekk-kombinasjonen på lufttrykktabellen i førerdør? Tviler på politi/BT gidder å gjøre seg vanskelig i en kontroll hvis du viser dem den tabellen.
  13. coupe, sedan, touring, cab? De er litt forskjellige, så kan være greit å få med hvilken type du leter etter.
  14. Gripelist bakluke? Med fungerende skiltlys. Av ren nysgjerrighet, hva skal du bygge om til?
  15. DE e fanmeg noe av de versta eg har sett!! Har opplevd dårlig passform på fangere og "vreng"-deler, men dette er jo i en helt annen liga! Ta bilder å send til produsenten, og spør om det er slik det skal være.
  16. De hadde jo tross alt pimpa den Golfen til det ugjenkjennelige!!
  17. Høres mest ut som lysmodulen din har takket for seg, hvis alle disse lysene plutselig sluttet å virke? Hvis du har Haynes-manualen mener jeg det er ett koblingskjema for lysmodulen i den, som du kan måle utifra. Hvis den er kaputt så ville jeg lett etter en brukt, da de er ganske dyre nye! Mvh. - Bjørn
  18. Estoril-blå, uten tvil! Har elsket den fargen siden den kom på e36 M3.
  19. B20 har 80mm borring og 66mm slag, B25 har 84borring og 75mm slag. Så hvis du skal få 2,5l ut av den blokka, så må du borre den opp. Gjør som Pedi sier, få tak i en B25-blokk.
  20. Bilder & pris?
×
×
  • Opprett ny...