Takk for nyttige inputs.
Er nok ikke aktuelt å bare endre til 163 hk, nei. Gidder ikke betale masse penger til staten og forhandler. Det jeg var ute etter å vite var igrunn bare om de motorene var like mtp. deler og slikt. Tror ikke man merker 13 hk så godt heller at det er noe vits i å endre. Skal det chippes, så tar jeg jo mer i enn som så.
Og ut ifra det som blir skrevet her, så har de jo like mye dreiemoment. Og det er vel strengt tatt viktigere på en tung dieselbil.
Manuell er også egentlig et krav. Så slik sett passer også denne bilen bra.
Men hva at utstyr mer enn i denne er det som dere ville ansett som viktig, da?
Er det en stor jobb for en hobbymekaniker uten all verdens skills å fjerne de swirl flapsene? Eller er det en jobb for noen litt mer drevne?
Og hvilken motor skulle man valgt i en E60 hvis man skulle unngått disse flapsene?
Blir en del spørsmål fra en BMW n00b her, men setter pris på at noen tar seg tid til å svare.