Gå til innhold

apex_s2k

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

apex_s2k's Achievements

  1. Var og prøvde denne i går. Og den var forsåvidt grei til prisen. Men... Det var mye steinsprut på panser og frontfanger. Samt at noen har lekt seg med lakkstiften på en stort område på frontfangeren. Ikke pent i det hele tatt. Ser ut som en 3-åring har gjort det. Samt at jeg synes ikke bakfangeren flukter helt slik den skal mellom bakskjerm, baklykter og fangeren. Virker som fangeren henger litt ned i framkant. Så det var jo en liten nedtur. Men god å kjøre var den ihvertfall. Så jeg ble litt fristet. Selger tilbød seg å lakkere frontfanger og panser innenfor angitt pris. Men... Jeg gjorde noe dumt på vei hjem igjen. Testa nemlig en 525d. Og etter det så kan jeg ikke kjøpe en 520d føler jeg. Var rimelig stor forskjell på drag og allting, egentlig. Så det må nok bli en 525d med manuell på meg, gitt. Noen som har en å selge med forholdsvis lav km. stand?
  2. Den guiden der var jo genial. Takker. Leste vel egentlig ikke noe avskrekkende der som jeg ikke hadde fått med meg fra før. Så da kan det hende det blir handel av E60.
  3. Hva sånn ca. ligger forbruket på, da?
  4. Takk for nyttige inputs. Er nok ikke aktuelt å bare endre til 163 hk, nei. Gidder ikke betale masse penger til staten og forhandler. Det jeg var ute etter å vite var igrunn bare om de motorene var like mtp. deler og slikt. Tror ikke man merker 13 hk så godt heller at det er noe vits i å endre. Skal det chippes, så tar jeg jo mer i enn som så. Og ut ifra det som blir skrevet her, så har de jo like mye dreiemoment. Og det er vel strengt tatt viktigere på en tung dieselbil. Manuell er også egentlig et krav. Så slik sett passer også denne bilen bra. Men hva at utstyr mer enn i denne er det som dere ville ansett som viktig, da? Er det en stor jobb for en hobbymekaniker uten all verdens skills å fjerne de swirl flapsene? Eller er det en jobb for noen litt mer drevne? Og hvilken motor skulle man valgt i en E60 hvis man skulle unngått disse flapsene? Blir en del spørsmål fra en BMW n00b her, men setter pris på at noen tar seg tid til å svare.
  5. Svingte innom rett etter jobb, men da var det bare 5 biler der eller noe. Og det så ut til at alle skulle dra da. Så jeg fikk dessverre ikke sett stort eller tatt noen bilder. Prøver igjen senere.
  6. Har lest at man får denne motoren med 150hk. Så tipper at det kan stemme. Heter "limited" eller noe... Men noen andre innspill?
  7. Jeg er ny her på forumet, og har aldri hatt en BMW før. Men etter å ha prøvd noen av dem, så har jeg falt for E60. Har derfor sondert terrenget etter en slik en til en overkommelig pris. Ble lagt ut en på nett i dag som jeg tror er bra. Men hva mener dere? Bilen det gjelder er: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29026729 Hva tror dere om denne bilen? Har prøvd en 520d tidligere, men den hadde 163hk. Den gikk ok etter mine krav. Men siden den jeg linket til har 150hk, så lurer jeg på om dette er samme motor? Bare at den evt. er strupet litt elektronisk. Stemmer dette? Og har denne 150 hesteren de såkalte swirl flapsene? Håper noen kan ta seg tid til å svare på disse spørsmålene mine, slik at jeg står bedre rustet til å ta et valg over helga.
  8. Jobber til ca. 15:00 denne dagen. Men er det noe vits i å komme dit etter det? Eller er alt pakket sammen da? Kunne gjerne tenkt meg å sett på noen biler, samt tatt noen bilder...
  9. Hei. Jeg er ny på forumet. Og har forelsket meg i 5-serie E60/E61. Har lest meg litt opp på hva som er vanlige feil og problemer på disse. Og etter det jeg skjønner, så slipper jeg unna mye potensielle problemer om jeg går for en E60 (så lenge baksetet kan slås ned, så er det nok plass i denne). Men en ting jeg lurer på er hvor stort er problemet med at swirl flapsene feiler? Og er det slik å forstå at det er bare dieselmotorene til BMW som har disse flapsene? Er det noen dieselmotorer som ikke har disse flapsene?
×
×
  • Opprett ny...