Gå til innhold

Qrt75

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Qrt75's Achievements

  1. Skal få tatt noen bilder av ferdig montering i ettermiddag. Det er slik hjemme hos oss at så lenge bilen er i orden skal den visst være i fruens eie. Den kommer kun innom meg hvis det dukker opp en lampe eller det må byttes dekk Derfor er den på bytur i dag. Jeg kan derfor sikker lage en egen tråd om hvor mange poser og skoesker som går inn i bagasjerommet når hun kommer hjem igjen. Jeg monterte Funke ADSC700 antennen i sidevinduet bak på førersiden. Rutene er originalt sotet, men det fungerte greit. Jeg bor litt grissgrent, så vi har noen utfordringer med signaler her, men NRK kanalene fungerer veldig bra. På de andre kanalene er det noen huller etter veien, men den tar inn bedre enn Teslaen og Outlanderen til naboene. De har originalt opplegg fra fabrikk. Det virker som om NRK kanalene har myyyye bedre dekning enn de andre overalt hvor jeg har kjørt. Det inkluderer det meste av Trøndelag og hele veien til Gol gjennom Gudbrandsdalen. Det ble litt skruing for å få skjult ledninger og jeg hadde kun 2mm igjen på jordingen for å få "boksen" på antennen på oversiden av lista. Jeg hadde vel forlanget denne litt hvis jeg skulle ha gjort det en gang til, men det har holdt. Prøvde også uten jording. Det holdt for NRK, men ingen andre kanaler. Regner med jeg må gjøre om dette når det har ristet nok kilometer. Uansett har jeg ikke lagt merke til den antennen i det hele tatt etter at jeg monterte den. Ute av syne, ute av sinn. Boksen jeg monterte var kufteck fistune 40150. Som nevnt over her så må denne kodes, men det var utrolig enkelt. Det fulgte med en kodingsboks som jeg kun satte inn i OBDII kontakten. 5 sekunder, så var det kodet og i orden. At kanalene kommer opp på CD menyen og ikke i radiomenyen greier jeg ikke å hisse meg opp så mye over. Det er jo en fin hurtigknapp op IDriven som da gjør at jeg kommer til radioen. Det som jeg kunne ha sett var endret er at kanalene ligger i to mapper. Alle NRK kanalene ligger i en og alle andre ligger i en annen. Skal du bytte fra NRK til noen av de andre må du derfor først bytte mappe, noe som tar deg 5 sekunder ekstra og tre ekstra trykk. Klarer ikke å hisse meg opp så mye over det heller, for problemet er minimalt. Enten det eller så er jeg ekstremt lite hissig Det jeg spekulerte mest på var å finne strøm til DAB boksen. Jeg endte opp med å fjerne litt isolasjon på strømtilførselen til forsterkeren og loddet på strømkabelen til DAB adapteret der. Funket veldig greit det, men det finnes sikkert en mye enklere måte og jeg er klar for både arrestering og tilbakemeldinger på akkurat den metoden. Funker gjør det uansett, enkelt var det også. Legger inn bilder av ferdig montering når jeg får hendene mine på bilen. Mulig jeg må legge inn søknad eller tømme skabberakkelet for poser og kvitteringer tilstrekkelig for et middels stadsbudsjett for å komme til i kveld, men jeg skal få det gjort
  2. Det gikk. Virker som helt dagligdags å begynne å skru, klippe ledninger og lodde i en bil til flere hundre tusen, men lyd ble det. Ikke ble det seende så ille ut heller. Takk for tips Knutmyr.
  3. Har investert i kufatec fistune til min F11 og åpnet positiv og forventningsfull pakken jeg hadde fått av den snille postmannen. Hadde jo fått vite at ettersom jeg har gps og alskens andre bokser i bagasjerommet kunne jeg montere den ute av både syne og sinn, langt fra frontruta. Overraskelsen var derfor stor da det ikke lå ved bruksanvisning i pakken og de jeg finner på nett bare gjelder for biler UTEN LWL i bagasjerommet. Kan noen lede meg inn på den riktige sti, eventuellt en link til en bruksanvisning eller steg for steg installasjon til en slik montering? Nå ligger boksen bare der og ler av meg mens radioen kun sender radiobingo i reprise fra forrige torsdag.
  4. Hvilke funkjsoner er det som er knyttet opp imot divercityantennen på E60 og E61 modellene? Fjernstyring av sentrallås og antenne til radio er kjente problemer, men hvilke andre funksjoner ligger til denne? Hvilke symptomer kan oppstå når denne ligger under vann og kretskortet fullt av irr?
  5. Da er bakluka endelig oppe Hvordan jeg gjorde det kan dere se her http://forums.5series.net/e61-touring-d ... 217/page3/
  6. Det skal sjekkes ut så raskt som mulig! Tusen takk Er det noen som vet hvordan jeg får opp bakruta da? Det er akkurat nå en stor gåte!!
  7. Det hørtes ut som en overkommelig feil. Hvor ligger beholderen for olje, og brukes det vanlig hydraulikkolje?
  8. Har antageligvis fått det berømte kabelbruddet i bakluka på min e61. Det er nå umulig å åpne bakruta og det høyre skiltlyset virker ikke. Det er null strøm frem til lyset. Mitt problem er at jeg ikke vet hvordan jeg kan få åpnet glassruta så lenge bryteren ikke fungerer. Er det en form for nødåpner på denne, eller går det an å kortslutte bryteren f.eks? Må jo opp med denne for å få loddet kablene. Bakruta har også begynt å sige etter at den har åpnet seg. Har automatisk åpner. Den åpner og lukker normalt. Har dette med åpne/lukke mekanismen å gjøre, eller er det gassdemperen på motsatt side som antageligvis begynner å ta kvelden? Håper noen har svar på dette.
  9. Dert var bra å høre at det kun var en så liten feil! Hvor mye skulle BMW ha for å gjøre det? Er det på tide å få pantsatt kjerringa, eller går det på normal lønn?
  10. Denne er jeg også veldig interessert i å få svar på. Akkurat de samme symptomene har jeg på min E61. Skulle gjerne visst årsaken til dette.
  11. Jeg kan i allefall si at min e61 har start og stoppknapp. Prøvde memory på setet, og det løste seteinnstillingen. iDriven derimot holder knallhardt på tysk hver gsng jeg starter opp. Lydinnstillinger, navigasjon, språk, og sikkert en hel del mer er tilbake i null ved hver start. Nøkkelen må begynne å bli fulladet ettersom den har rullet 1000km, samt at den fungerer på setet.
  12. Den forrige eieren av min E61 brukte kun en av nøklene som var med bilen. Da jeg nå skulle begynne å bruke den nøkkelen som har ligget i skuffen siden bilen var ny i 2007, nekter den å lagre min personlige innstilling. Jeg stiller inn alt som jeg vil ha det. iDrive, seter og allting, men hver gang jeg låser opp bilen igjen står hele greia på tysk og alle innstillinger er nullstilt utenom kjørelys. Jeg har kjørt konsekvent med denne nøkkelen for å være sikker på at den er oppladet. Opplåsing av dører og bagasjeluke fungerer fint. Må denne programmeres eller noe? Tenkte at så lenge den hadde strøm og var programmert til å både låse opp og starte bilen, så skulle den også lagre innstillingene? Mulig jeg tar feil der.....Vil ikke bli første gangen i tilfelle
×
×
  • Opprett ny...