Gå til innhold

patchie

Medlem
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Drammen

patchie's Achievements

  1. Bilen er registrert og har vært i bruk frem til forrige uke. Bilen er eu godkjent til 2017, da den ble eu godkjent i Januar i år. http://www.vegvesen....snummer=KF96351 Motoren er havarert grunnet lite olje. Bilen har en liten bulk i den ene forskjermen og i den ene bakskjermen. Har eid bilen i 4-5 år, og har kviteringer på over 100 000kr i rep. Girkassa ble overhalt for ca 50 000km siden, så denne skal være i tipp topp stand. Bakluka er i god stand. Bakdekkene er akkurat byttet. De fleste foringene er nettopp byttet. Viskositetsvifta er byttet. Radiatoren er byttet. Batteriet er byttet. Lykteglass er byttet. ...+++ Tror ikke bilen er i kjørbar stand, i hvert fall ikke over lengre strekninger, men den kan fint taues. Søkeord: girkasse delebil deler bildeler e39 bmw 520 525 528 prosjekt prosjektbil bildeler girkasse overhaling overhalt skinnseter skinnsete automatkasse
  2. Jeg vurderer å importere bil fra utlandet. Jeg bruker dette verktøyet for å regne ut engangsavgiften: http://www.toll.no/no/bil-og-bat/import-av-bil/innforsel-av-bil/kalkulator-import-av-kjoretoy/ På dette verktøyet må man blant annet legge inn Nitrogenoksid(NOx) og Karbondioksid(CO2). Dette står ikke oppgitt på finn, eller i vognkortet på denne siden: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger Det må være ett register eller liste noe sted over biler generelt, eller bmw spesifikt, hvor jeg kan hente denne informasjonen fra? Helst også bruktbiler, ikke bare helt nye. På forhånd takk.
  3. Nå skal ikke jeg starte en tråd der jeg sier at man får masse ekstra hester av å fjerne katalysatoren. Dette er kun en tråd for å vise hvordan en kompis av meg fjernet katalysatoren på sin E46. Om det er noen som har noe konstruktivt å si, så må de gjerne få lov til dette.
  4. Alpejohn, Tusen takk! Det fungerte akkurat som du sa. Det tok ikke så veldig lang tid heller, kanskje 5 minutter å få den løs med olje. Hadde ikke luft, men det funket fint fordet. Nå er den smørt inn og fungerer kjempebra Så legger jeg inn noen bilder og video tilfelle noen andre lurer på hvordan dette ser ut, eller skulle trenge å gjøre det samme. Video etter overhaling: Dette er hvordan akselen ser ut da jeg tok den ut. Dette er akselhullet ovenfra da jeg tok den ut. Dette er akselhullet Nedenfra da jeg tok den ut.
  5. Alpejohn, Ohh, takk. Så hvis jeg forstår deg rett så skal jeg bare spraye crc/olje og luft ned fra utsiden og vri frem og tilbake til akslingen detter ut under?
  6. Jeg har en BMW E39 touring 523ia. Bakruteviskern min stoppet opp her for litt siden. Hvis jeg setter i vinduslåse mekanismen mens jeg prøver å kjøre viskermotoren(når ruta er åpen) så virker den fint. Derfor regner jeg med at problemet er "rear wiper axel" mekanismen som sitter i vindusruta er problemet. Den virker veldig hard å dra rundt, så det er kanskje ikke så rart den ikke virker lenger. Problemet mitt nå er bare at jeg har demontert alt jeg klarer, og vet ikke hvordan jeg skal gå videre herfra. Er det noen som har tips? Se video og bilder nedenfor: Rear window wiper axel: Rear window wiper motor:
  7. Dette startet for ca en uke siden. Problem 1(Kupelys): Dette problemet har skjedd to ganger denne uken, det skjer bare rett etter jeg har startet å kjøre virker det som. Kupelyset skrur seg på, 3-4 ganger. Hvor jeg da må skru det av igjen hver gang det går på. Problem 2(Radio, Vindusvisker, rattknapper): Dette problemet har skjedd flere ganger, og når det først skjer så virker ikke noen av disse funksjonene. Radio'en blir svart, selv om den står på og spiller musikk enda. Knappene på radioen virker ikke, men knappene lyser fortsatt oransje. Og hvis radioen står av fra før, så får jeg da ikke skrudd den på(eller av). Vindusviskeren virker ikke, heller ikke spylern. Rattknappene til radio eller cruise controll virker heller ikke. Men plutselig så virker det igjen. La oss si jeg kjører frem og tilbake til jobb, tar ca 20 min. halve turen kan være med alt i problem2 som virker, og halvparten av turen kan være uten. Problem 1 og problem 2 skjer uavhengig av hverandre virker det som. Da jeg ringte til ett verksted mente de at det var "bakstykke til tenningslåsen". Spørsmål 1: hva menes med "bakstykke til tenningslåsen"? Spørsmål 2: Er det denne delen? 61326901961 Spørsmål 3: Tror dere det er dette som er problemet, eller noe annet?
  8. hel bakluke? pris? uten rust?
  9. bilde? passer de til orginale xeon lykter?
  10. pris på bakluke inkludert sending til drammen?
  11. jeg trenger egentlig bare glasset(med blinklysene) i fronten. Kan du eventuelt ta bilde av glasset? er de som nye? pris inkludert sending til drammen?
  12. touring? har du bakluka? er den hel?
  13. bilde?
  14. er dette stasjonsvogn? har du isåfall en hel bakluke?
×
×
  • Opprett ny...