Gå til innhold

0(2)LE

Medlem
  • Innholdsteller

    41
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

0(2)LE's Achievements

  1. 160000 har den gått. Litt lite futt til leking, men helt grei til hverdags, og det er jo dem det er flest av. Går på 0,55-0,6 på langkjøring.
  2. Da er prosjektet "ferdig". Det ble ikke helt så billig som jeg ville, men her er listen over hva som er gjort: Bremser : -Bremsevæske, 100 kr -Bremseskiver og klosser bak, 500 kr -Bremseskjold bak, 300 kr -Bremserør 200 kr -Bremsecaliper 1200 kr Understell: -Tuningart Coilovers, 3000 kr -Firehjulskontroll, 2000 kr -Diverse matriell(bolter, smøring etc.) 100 kr -Felger, Beyern Mesh 7,5x17 2200 kr -1 dekk, Gamma, 225/45-17, 800 kr Elektrisk: -Ledningsnett vf dør 550 kr -Dummymodul lastsensor passasjersete 200 kr -Diagnose x2 600 kr -Pioneer spiller: 790 kr -Pioneer forsterker, 590 kr Diverse: Olje, 400 kr Filter 70 kr EU-kontroll: 500 kr Etterkontroll 300 kr Arbeid verksted(før etterkontroll) 600 kr Teknisk kontroll SVV, 600 kr Nye skilter, 140 kr Prøveskilter, 500 kr Lyktelakk 49 kr Omreg, 1500 Sum påkost: 17800 kr Kjøpesum bil: 25000 kr Totale utgifter(break even): 43000 kr Hva tror dere, kan jeg få 43 000 for denne? EU godkjent i 2 år, påkostet 60 000 i deler i 2012, pluss lakkering til rundt 40 000. Bilder:
  3. Hvor i landet? TUV? Kan man se nummerene, så det blir godkjent på BT? på delene?
  4. Hva vil du ha for 5-trinns kassa til M10? Har du 02-bunnpanne?
  5. 0(2)LE

    .....

    Interessert i å selge bare bremser og nav? Bilder av girkassa?
  6. For 49 kr kan man få røde baklykter
  7. Min E46 har ikke noen CD spiller/radio, syntes det ser best ut når det ligner på noe originalt, så om noen har noe liggende, som de vil selge, billig, send en PM.
  8. Vasket og polert, tatt av sotingen, renset interiøret også. Prøvde å fikse ei bremse som hang, funket ikke, må nok ha ny caliper. Dårlig tilgang på bukk gjør at jeg ikke har fått fikset noe av det som faktisk er galt enda... Spennede oppdagelse: Bilen er lakkert i to farger, sort nede, og grå oppe. Måtte bare litt stell til for å se det. Så har jeg coilovers også da, det var nytt.
  9. Spot on Fredrik, E36 er en semi-søndagsbil/sommerbil, mens E46 kan være bruksbil og hverdagstransport i tillegg. Jeg ville virkelig prøvd å gjøre som Fredrik sier, få tak i en E46 325i. Det er en så sinnsykt fantastisk bil, at den er verdt merkosten. Det er ikke bare en litt større motor, det blir en helt annet pakke. Snakk om pakker. Stor navi, og sportsunderstell samt M-tec, er også noe jeg virkelig ville sett etter.
  10. Har nå hatt 02, kjørt en del E36 og fikk nylig en E46. Jeg ville uten tvil gått for en E46, men så er det jo de pengene. Jeg vet ikke om jeg ville valgt bort en større motor for et annet karosseri. Kanskje, hvis du finner en grei E46 320i, men ikke mindre motor i alle fall. Jeg har en 316i med M43TU, på 105 hk, og det er ikke nok, syntes jeg. Helst ville jeg hatt en 325, men en 320 med 2,2 hadde vært greit det også. E46 er ikke en lett bil, så den trenger litt gamp for å bli grei. Samt manuellgir. Jeg elsker automat, men ikke i en E46. Det hører hjemme i bruksbiler, som ikke skal være gøy. Ellers er E36 en flott og grei bil, men E46 er noe ganske annet, syntes jeg da.
  11. Kjøpte en E46 16/12-14, det er en 316i fra -99 med M43B19TU. Håndbrekket må overhales, og det er et utslitt hjullager fremme som må byttes. På (kort) sikt, må de blå led lysene i interiøret ut, "Kicker" klistermerkene må av, og det samme gjelder sotingen tror jeg. Bilen er litt vel harry for min smak, men med dårlig råd kan jeg ikke bare bytte deler som det måtte passe. Bilder. Kommer mer
  12. Må bytte hjullager bak på E46en, samt at håndbrekket et fjernet av forrige eier(har ikke sett hva som er fjernet enda), og Airbag lampa lyser. Noen tips til hva dette kan være? Har hørt at det er veldig vanskelig å bytte lager bak på E46, er det helt umulig, eller bare slitsomt? Har demontert og satt sammen en 02, og har skrudd en del, men aldri på E46. Lager sett koster 350 kr, og det koster vel fort det tidobbelte på verksted. Student med dårlig råd, så det frister lite. Er det så ille at jeg bør ta regningen på verksted like vel?
  13. Kvitter meg med noen deler, som bare blir liggende. 1000,- Manifold med vakuumsignal-boks 1000,- Stromberg 175 CDET gassere med innsug(fra 520/4) 1000,- TA Technix 50/50 senkefjærer, nye i eske. [url=http://s1287.photobucket.com/user/OleJKD/media/DSC_0157_zps418a1604.jpg.html]/UR
  14. Ett tusen fem hundre penger med innsug.
  15. Ønsker å kjøpe en eksosmanifold til M10, den typen med firkanta porter man finner på for eksempel 02 tii, E21 320, noen 5-serier etc. Holder til på Sørlandet/Kristiansand.
×
×
  • Opprett ny...