Gå til innhold

Raymond86

Medlem
  • Innholdsteller

    653
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Raymond86

  1. Denne feilmeldingen kommer i carsoft . Er den eneste feilmeding eg finner på bilen pr. i dag: Single diagnosis AIRCO - Status: ERROR ! Module Info : AIRCO Version: Airco automatic ! Part Nr. : 6 902 548 ! Code index : 3 ! Hardware Nr. : 82 ! Software Nr. : 97 ! Production Date: 7/01 hkl5.dxt: ' 1 Temperature control wheel, right Når det gjelder inpa så kjører eg 5.0.2 Å den har eg satt opp utifra denne linken her: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99/guide-installing-inpa-ediabas-windows-7-64bit-t103023/ til tross for at eg kjører Win 7 32-bit... Men dette er den eneste måten eg har fått programmet til å virke. Sjøl om det ikkje virker 100% da. Når eg velger E39: BODY : Auxilliary heater - IFH-0006: Command not accepted
  2. Den som var på bilen tidligere var helt død . Ingen respons med en sånn kode scanner . Bilen har standheizung eller ka de var de hette i utstyrspakken. Når eg gjekk på gs og fant delenr og tasta de inn på koed så kom denne eg har nå opp. Er en orginal fjernkontroll som eg bruker til å starte den. Altså fjernkontrollen er orginalt til bilen ikkje til den nye webasto. Uansett med den kontrollen starter webasto. Går i ganske nøyaktig 30min uten at klima/ventilasjons panel skrur seg på. Når eg prøver heat on i radio så blinker de røde lyset . Setter eg timeren på så lyser det røde lyset fram til den skal starte, da begynner den igjen å blinke.. Inpa har eg men den får ikkje tilgang til alle modulene desverre. Stort sett bare motorkoder eg klarer lese av... Carsoft finner ikkje webasto. Dere mener altså at koding ikkje skal være nødvendig sjøl om webasto er bytta??
  3. Den som var på bilen tidligere var helt død . Ingen respons med en sånn kode scanner . Bilen har standheizung eller ka de var de hette i utstyrspakken. Når eg gjekk på gs og fant delenr og tasta de inn på koed så kom denne eg har nå opp. Er en orginal fjernkontroll som eg bruker til å starte den. Altså fjernkontrollen er orginalt til bilen ikkje til den nye webasto. Uansett med den kontrollen starter webasto. Går i ganske nøyaktig 30min uten at klima/ventilasjons panel skrur seg på. Når eg prøver heat on i radio så blinker de røde lyset%
  4. Radioenheten må vell kodes. Til den nye webastoen vil eg tru .
  5. Skulle starte den i går via fjernkontrollen å filme hendelsesforløpet, da gjekk den jo som den sku i 30min før den slo seg av:-) Eg tenkte dette kunne være tilfeldig men den gjekk som den skulle i dag tidlig og før jobb. Temperaturen viser på de blå når eg starter opp . Ventilasjonsanlegget skrur seg ikkje på. Eg kan heller ikkje starte webasto med heat on knappen i radioen. Timeren virker heller ikkje. Den blinker bare rødt når eg trykker på den...
  6. Ja det er nok rett. Såg en på youtube. Var akkurat samme lyden. Virker som den går som den skal heilt til den bare slår seg av igjen Blir litt usikker på heile greia siden det ikkje er nåken med lik bil i nærområde med fungerende webasto kan du kanskje forklare i detaljer punkt for punkt ka som skal skje heilt fram til de har gått 30min. Har skjønt på forskjellige forum at på 30min er maks grensa på kor lenge den får stå på.
  7. Samtidig som alt dette holder på så kommer de en masse pipelyder. Høres ut som de kommer fra webasto. Er veldig lave lyder men de er der. Pipelyd som i signal på et multimeter f.eks...
  8. Har ikkje fått bekreftet av koed at denne har vert grundig testa så de kan jo være nåke der og. Når den starter til den stopper igjen vil eg tro de tar ca.7-8min.. men har ikkje tatt tiden på den. Men over 3 min er eg sikker på. Får vell ta av innerskjerm ein gong til å kjenne på pumpa om den går. Drivstoff pumpa går ,men den har sånne impulser med trykk virker det som. Skal de vær sånn? Høres sånn ut på lyden vertfall.
  9. nei ikkje så mykje småkjøring.. men nå har eg forska litt til. kjørte igang webasto med fjernkontrollen å den starta opp, samtidig så åpna eg den obc funksjonen som viser batteri spenning. holdt seg ganske nerme 12v iløpet av den stunden eg kjørte den. men så slo den seg av igjen. det virker så den ikkje får sirkulere vannet som den varmer og derfor slår seg av. ka er neste steg i feilsøkinga da? har lite lyst å plokke driten av bilen igjen for å teste pumpa..
  10. Da var webasto bytta til en brukt som eg fikk kjøpe av koed. Det som er status nå er at den starter med fjernkontroll og går en liten stund til den stopper av seg sjøl uten att de blir varmt Fylte opp tanken på bilen for sikkerhetsskyld men de var ingen forskjell. Hvilken spenning er minimum på batteriet før den slår seg av egentlig?
  11. Begge fronter er solgt. Bakfanger solgt.
  12. har speil. PM om du er innteresert.
  13. oi fekk ikkje opp bilde som du hadde lagt ved før nå så ser at eg ikkje har lik. Det du har er preface med splittere. Eg har ikkje det til min. lakk kode er cosmos svart 303
  14. hei igjen. Meiner stikkene er like på facelift og preface. Det er bare M-Tech lysa som behøver andre kontakter. Eg holder til på husnes i kvinnherad så de er nok et stykke desverre... Lakk koden er Orientblå 317
  15. ja det tenker eg. Men får prøve en brukt ein nå. Alt tilsier jo at det er kortet på den men har skjønt at det er like lett å få tak i som en brukt komplett fungerende så. Når eg plokker det av bilen å får sett på de så kan det jo alltids hende eg får den opp å gå og da har eg en i reserve reserve
  16. Har både preface og facelift orginal front med grøftelys. Facelift har med hull i listene til pdc.
  17. nei absoulutt ikkje. nypris på gs er jo faen meg 12500kr Men når de er utstyr på bilen så vil eg helst at det er i orden
  18. eg fikk for 2295kr + moms.
  19. Bestilte brukt webasto hoss koed i dag skal undersøke den eg tar av når den andre kommer i posten.
  20. Har front til E39 01 mod (facelift) med grøftelys og hull til PDC og lyktespyling. PDC sensorer og spylerdyser følger ikkje med, heller ikkje den aluramma bakom.
  21. Nei kommer desverre ikkje til skruene:(
  22. Eg leste på ett annet forum meiner eg at det er egen temp sensor til webastoen`? Stemmer det? Den som står på bilen viser rett temp men ligger feil melding på den i carsoft som eg ikkje får sletta. Inpa finner ikkje den feilen for det finner bare om Motorstyring desverre. Er stygt redd for at kortet i webastoen er røket...
  23. Ja satt sakene sammen igjen no så eg får kjørt på jobb. Men skal leite litt etter noen som har ein lik. Mulig det er noe som er synligt på den men ser at det er svært vanlig at kortet eller temp sensoren har røket. Har den temp sensoren til speedometeret som sitte på høgre side ved framhjulet noe med webasto styring å gjer ? ( ser noen plass at den nekter å starte om det er for varmt)
×
×
  • Opprett ny...