Gå til innhold

Raymond86

Medlem
  • Innholdsteller

    653
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Alt skrevet av Raymond86

  1. Nei det har eg ikkje. Det må eg prøve. Den skal vell ha pluss på pulsene ifra pdc modul ?
  2. Det er akkurat dette eg tror er problemet mitt også ettersom det virker etter en reset. Har pipa alle ledninger ifra sensorer til modulen og der er det kontakt. Bytta eit stikk også som såg dårlig ut men nå er det kontakt. Eg hører summing ifra alle sensorer når den står i revers med tenninga på men piper ikkje i bilen. Vet du hvilke farger som går kor på dei to stikkene på modulen? Viss eg hadde funet ut kor ledningene sku gå så kan eg fortsette å pipe ledninger og leite etter brudd.
  3. Jo det kan jo alltids prøves men det er jo eget system på pdc som ikkje skal ha noe med spilleren og gjer. Det skal rett og slett slå seg på når en setter i revers.
  4. alt på anlegget virker når eg kobler ifra og kobler til igjen. Problemet er at etter eg har slått av tenninga og skal starte neste gang igjen så lager det ikkje noe lyder når eg prøver og rygge inntil noe igjen.
  5. Muli eg forklarer litt dårligt. Men det er ingen lyd i fra PDC i det hele tatt før eg kobler det ifra også kobler det til igjen (i bagasjerommet)... En lang pipelyd i fra pdc imens ingenting er i nærheten er varsel om at systemet har en feil og blir deaktivert. Men hos meg er det helt stille om eg har noe bak eller ikkje. Ryggelys slår seg på også. Det er akkurat som høytaleren ikkje får signal. Eg sku hatt koblings skjema på dette om det finnes noen plass.
  6. Har prøvd og bytte styreboksen til pdc også nå samme greiene. Altså viss eg sitter bilen i revers og skrur på tenning. Går bak og kobler fra PDC hjernen og kobler til igjen så virker det som det skall fram til eg tar nøkkelen utav tenning. Virker som det bare ikkje skrur seg på. Men det er lyder ifra sensorene noe som vist nok betyr at dem er i orden ettersom eg har skjønt ifra andre forum... Noen som er ekspert på dette?
  7. Nå har den fått service
  8. Var på Eu kontroll 13.05 og den trenger nye stabilisator ledd framme. Bestilte det samtidig så oljer og filtere så det blir bytta samtidig denne veka. Bilen selges EU godkjent:)
  9. Til uka får den : KN luft filter Castrol Edge+filter (Motor olje) Bensin filter Stabstag begge sider Orginale koppholdere i midt konsollen
  10. Kanskje du kan hente turtall utifra diagnose stikket også? Bare ein ide. Veit når eg kjører live data så viser det på pcen ka turtall bilen har...
  11. ja det tror eg stemmer. også er det vell pin 9 i motor stikket som er turtall.. Men er det fra coilen eller veiv sensoren den henter turtallet? Tror du skall prøve så godt du kan og sjå kor den svarte i hanske rommet går til og pipe den og.
  12. Er ikkje 89" facelift då? Dette sleit eg med også når eg hadde e30:-(
  13. Er det speedoet du testa til din bil og har du fått det til å fungere i ein lik bil? Er forskjellige på pref og facel. Nåken bruker motometer. Nåken vdo.
  14. viewtopic.php?f=40&t=258540 Denne er til salgs:-)
  15. Funker flott til å finne deffekte følere og slikt. Når en trenger mer avanserte diagnoser eller synkronisering og slikt kan en bruke INPA...
  16. Til slikt som dette fungerer ofte Carsoft veldig bra. Kan kjøpes billigt på ebay. Utmerket hjelpemiddel for bmw. Finner deffekte sensorer og nullstilling av service intervall. Alt du trenger er en laptopp, også kjøper du kabler og software ifra kina mann eller ebay.
  17. Nytt: Baklykter (svart) Sideblink på framskjerm (svart) Blinklykter i front (Svart) Navi enhet med android 4 og WIFI + FAKRA kabel(bruker google maps og street view) Carbon grill Carbon look emblemer 4 stk ryggesensorer Gliderene til takluka CCFL angel eyes ringer til lykter. Carbon haifinne Bakrute senker Girkule klima filter
  18. Hvilken krav har du med tanke på utstyr,pris, km, farge?
  19. Det blir desverre alt for lite:-(
  20. Årsavgift inkludert å fri omregistrering fram til 05.05.2013
×
×
  • Opprett ny...