Gå til innhold

anx

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

anx's Achievements

  1. Takk for kjempeflotte svar! Det gir jo mening at det er denne sensoren som kan være synderen. Sjekket foran, og det så ut som alt var helt. Fikk ikke sjekket bak da jeg ikke har tilgang til jekk før i morra, så blir spennende å se om det er like helt der. Er det noen måte å kjøre diagnose selv på, eller må jeg på verksted?
  2. Det gjelder begge lyktene.
  3. Ingen som vet? Prøvd å ta fra batteriet noen ganger nå også, men ser ikke ut til å hjelpe.
  4. Heisann, har en 118d '08 modell, med bi-xenon. Det som er merkelig, at enkelte ganger er den i perfekt høyde, og andre ganger har den liksom hengt seg opp i en feil høyde. Og da blender den all motgående trafikk, noe som er litt kjedelig. Prøvd å skru av bilen helt, men ser etter at lyktene kjører en test av høyden hver gang bilen startes, at de setter seg i feil høyde. Plutselig, om bilen har stått litt(låst, og skrudd av) og jeg prøver igjen, er alt fint. Problemet oppstår som regel underveis på en tur. Hva kan være feil?
  5. Om du har CCC navien idag, er det ikke så vanskelig å konverte til CIC navien som du har i delebilen. Det du trenger å gjøre, er å bytte ut skjermen og selve enheten i dashbordet som du putter cder osv inn i. Deretter må du bytte ut iDrive spaken. Når dette er gjort, vil du være nødt til å kode dette opp. Om noen i Norge vet åssen de koder dette aner jeg ikke, men veit at Patryk fra Polen er flink på dette. (Kan koder over remove via nettet)
  6. Den er grei. Gode linker uansett, må nok ha litt av det der! Er det noen andre som har peil på det med varsellydene?
  7. Ah se her ja! Takk for bra svar! Hvordan vil det bli med varsellyder osv med ettermontert spiller? (Beltelyd, lysene på osv)
  8. Heisann! Tenkte å sette i en Pioneer F30BT + Janus Design interiørplate i min E81. Har bare en traust Business CD radio, og jeg må nesten ha navi og handsfree muligheter, så derfor frister det veldig å bytte den ut! Tenkte først å oppgradere til orginal navi pro, men det ble litt for dyrt i denne omgang gitt.. Uansett, så lurer jeg på om det kan bli noen problemer ved at jeg tar ut originalspilleren? Er det noe som ikke vil funke osv? Setter pris på alle svar.
  9. Altså, det skal jo ikke være sånn? Var ikke sånn i førsten når jeg skaffet bilen (kjøpte den brukt i sommer), men har først begynt å bli sånn nå. Hadde akkurat det samme problemet med forrige bil (Toyota) så var litt kjedelig å oppleve samme greia igjen!
  10. Ta en tur innom www.dcn.no, kjøp deg skikkelig poleringsutstyr og slip ned klarlakken med dette. Mange riper kan man fjerne, og det permanent med skikkelig utstyr. Mye "jalla"produkter ute der fyller bare ripene, og tar du en runde med avfetting i selvvasken er alt borte igjen, og ripene like synlige.
  11. Jeg kan med en gang si at dette er litt vanskelig å forklare. Jeg tror dette betegnes som "clutch-jutter eller clutch-judder" på engelske fora. Det har seg slik at når bilen er kald, altså rett etter den er startet så "hopper" bilen litt når jeg tar igang. Akkurat som bilen neesten kveles. Dette skjer kun de første "ta-igangene", sånn 2-3 stk. Så blir alt helt fint igjen! Er det noen som har noe peiling på hva dette kan være?
  12. Som mannen over meg skriver, utrolig viktig å tenke på at sikringer ikke er til for utstyret, men for kabelen! Går pluss kabelen rett mot jord blir denne et faremoment mtp, smelting, og man vil ikke ha en smeltet 50mm2 kabel igjennom bilen. Sikringene er for å unngå akkurat dette, så de skal dimensjoneres til kabeltykkelse og lengde. Veit ikke om dere allerede veit det, men jeg hadde ihvertfall aldri tenkt over sikringer på den måten før en klok mann fortalte meg det. Tenkte bare jeg skulle skrive det her uansett
  13. Yes! Det er det mange som har gjort, MEN, man må fjerne litt av plasten i subkassa for å få plass til elementet. Det er ikke mye det er snakk om, og kan lett ordnes med en tang. Du skader ikke kassa heller, bare fjerner noen oppstivingsgreier. Eventuelt lage en spacer som hever elementet litt, slik at man slipper å tilpasse kassa. Denne spaceren kan lages i plexi f.eks. Om du ikke vil lage en selv, har kanskje noen bilstereosjapper noen. Har en E81 selv som jeg tenkte å gjøre akkurat det samme som deg i, nemlig bytte ut til SWS elementer. Dette var fremgangsmåten jeg leste på www.babybmw.net, så det skal være ganske straight forward. Vær dog obs på følgende: - Setet må skrus av. Man MÅ ikke skru det helt ut, det holder visstnok å ta av de fremste boltene og vippe setet litt unna. Det anbefales å holde seg unna kablene under setet som er merket gule, som er airbag-relatert. Tar man ut disse kablene, får man feilmelding når man starter bilen igjen, og må kodes for å fjerne feilmeldingen. - Anbefales å oppgradere kablingen. Når man skal ha SWS subber, så har man kanskje tenkt ut en ekstra forsterker til å drive kun disse. Da er kablingen lett, bare å strekke kablene under teppet og bakover til der du plasserer forsterkeren. De originale kablene er tynne, så du vil få litt mer krutt i sakene med litt større mm2. - Eventuelt smokke i Alpine oppgraderingskittet, som gir litt mer power til subbene, og gir faktisk ganske grei lyd i forhold til hvordan det er som standard!
×
×
  • Opprett ny...