Gå til innhold

retbergen

Medlem
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

retbergen's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53366029 Mye utstyr og god teknisk stand. ny cat, ny eu, fjernet swirlflaps, stage 1 tuning, egr delete, facelift, org senket.
  2. Etter mye svidd oljelukt i kupe har jeg konstater fra undersiden at det er oljelekkase på turbo. regner med at det er turboen selv som lekker, det er vel mest vanlig? fra toppen av motorrom klarer jeg ikke se noen lekkasjer. Hvordan er det med pakningskift på disse, må turboen av? Er det like greit å bytte hele turbo? PS merker ikke noe dårlig ytelse i bilen, men lukten er plagsom. det er en del forskjellige typer på ebay fra ca 2000 http://www.ebay.com/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_sop=15&_nkw=11652248906&_rdc=1 Virker som om det er flere forskjellige produsenter, og lurer på om det er turboer noen her anbefaler forran andre?
  3. Nivåføleren på bakakslingen kan også feile om den kakes inn med salthøldig sørpe somfryser. Gir samme feilmelding.
  4. Har bare hørt positivt om bensin, og negativt om diesel. Mulig at diesel kassa sliter med høyt moment fra motor, samt tung bil. Har ikke detaljer her. Har også hørt at M57 diesel motoren sliter i en X5, og dermed kortere levetid. Har selv lyst på en X5, men er skeptisk til diesel. Husk at slitedeler som bremser, skiver og dekk er meget kostbare på denne bilen. X3 har hyggeligere historie og er rimeligere i drift. Mulig alternativ? Kan du endre emne i denne tråden til: Svakhet ved X5 diesel automatkasse?
  5. ref kulde, vil oppvarming av bilen fikse dette?
  6. Hensikten med et forum er at andre kan ha glede av trådene her. IKKE endre overskriften til LØST da det er andre som kan ha samme problemet men ikke finner denne tråden da du har sabotert tittel på tråden.
  7. Hei, bare sånn av nyskjerringet, min bimmer stinker også, men hvordan kobler dere død hund badet i diesel lukt i kupeen til en dyse, og faktisk en bestemt dyse nummer 4 på motoren! Alpe, har byttet det ene røret i torpedoveggen da et feste var brukket, men så nå i dag at på førersiden var også et av de 3 festene brukket. Idiotmekanikere. Så får vel fixe litt på det eller bytte det og. så sjekke mellom røret og filterhus, så sjekke de 1000 andre mulighetene luft fra motorrom kan komme seg til friskluftsystemet. Har også fikset diesel lekkasje inn til dieselpumpa, byttet cat, renset ac med profesjonelt, og med biltema skum. Hatt på litt tjærestoff der det går kabler mellom motoorom og friskluftdel. Blir det ikke ordnings snart blir det wonderbaum og finn.no Lukten er sånn som motorrommet lukter plus noe søtlig og litt diesel. Kanskje det er jeg som stinker?
  8. skal i gang med samme jobb, har du funnet ut av det?
  9. Ja men kanskje din Orginalpolizei ikke var senka så mye som min? Skal også se om jeg klarer å sage av den leppa som går 5cm ned fra lokarien. Den ber jo om trøbbel. Tenkte pigg, nokian eller noe annet som duger på vekselvis føre. Har også tro på smalere dekk, men ser jeg mister høyde på dem. Er ikke lett detta.
  10. Takk for gode innspill Ønsker i utgangspunktet ikke investere i nye felger, og 17 tom dekk er jo vesentlig dyrere. Er forberedt for å lide litt med kjøreegenskapene på vintern. Kosekjøringen er jo på sommern. Så jeg gjør slik da; Da dekk var 1.7% feil andre veien, så er ikke differansen avskrekkende, og jeg øker bakkeklaring med 16.5 mm. Det er jo litt.
  11. ok, så da er jeg godt innafor. Har faktisk lyst på den ene cm bakkeklaring Snøhauger midt i veien skubber jeg alltid nedi selv om 1000 andre biler har passert.
  12. Hei, Min 530d 2001 er orginalsenket, hva det enn må bety. I fjor klarte jeg å røske bort, lokari, temperaturføler og motordeksel når jeg kjørte i dyp snø. Noe dritt denne senkingen. dekk er 215 55 16. Disse er utslitte og tenkte da at de nye burde være litt større. Å gå opp til 60 profil, er det greit?
  13. å nei? har akkurat bytta abs sensor som hadde parret seg og laget unger med aluminiumen rundt.
  14. E39 begynner å bli gammel og disse sensorene sitter som pikk i Grete. Med litt søking fant jeg ut at borring var eneste alternativ på min 2001 modell. Symptom: Orange bremselamper lyser samt at antispinn er av (og lyser). Litt risting i bremsepedal rett etter du starter å kjøre. ABS fungerer selvfølgelig ikke. Ta diagnose for å finne ut hvilket hjul. Om du ikke har diagnose bør du selge bilen å kjøpe Toyota. Det er såpass kødd å bytte dersom sensor sitter, slik at du ønsker virkelig å finne ut hvor det er. Du trenger en passe lang bor ca 10 mm diameter (gir et par mm hver side fri) og lengde nok for å kunne rekke ned bak bremseskjold. Tin coated 10 mm fra biltema fungerte fint sammen med vanlig batteridrill. For guds skyld sett på en stopper på borret slik at det stopper et par mm før sensor slutter. En ønsker selfølgelig ikke å bore ned i den ABS ring greien. Stoppere er også på biltema i samme reol som bor, men om du borer hardt slipper disse, så ta det rolig. et skarpt bor fikser dette fint uten mye trøkk. Bor og pirk med skrujern. Mot slutten er det mye aluminium. Før du er helt nede er det greit å blåse rent med trykkluft slik at ikke du får drit i greiene. Siste del blir løs og du pirker det opp med pinsett eller noe. Sett bil i fri og rens i hullet med bremserens mens du roterer aksling. Nå er det rent og pent forhåpentligvis ikke så mye skade på aluminiumshullet av operasjonen. Jeg skada litt så besluttet å ta litt flytende pakning øverst på sensoren der den skrus fast. Ny sensor burde skli rett nedi. Trace ledning slik den forrige. Plugg ligger bak innerskjermen og det ser du når du tracer. Der sparte du 5K Forrsten er det haugevis av disse sensorne på ebay for under 200 kr. Levering på et par dager.. Lykke te, og husk mekkepils, det er alltid fortjent når du sparer 5000 flis. Etter ca 500 m kjøring forsvant orange lamper i dashen. Ikke nødvendig med PC reset.
×
×
  • Opprett ny...