Gå til innhold

Castro

Medlem
  • Innholdsteller

    33
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Castro's Achievements

  1. 6 trinns kassen fungerer helt fint den. Hovedgrunnen til at flere merker går over til mer gir, er at motoren da vil arbeide i et så lavt turtal som mulig. Og dermed lavere utslipp. Gamle amerikanere hadde bare 3 gir, og gikk veldig bra. Men brukte fort 2-3 liter på milen. Selv har jeg 6 trinns kasse. Og den arbeider på et veldig smalt turtals register. Noe som gjør at motoren sotes ned innvendig. På 8 trinns kassen regner jeg med at bilen blir enda mer "daukjørt". Og dermed mer nedsotet. Noe bilprodusentene gir blaffen i. Bare de klarer utslipskravene når de er nye. Et godt råd for diesel biler, er å sette automaten i sportsmodus, og kjøre den skikkelig ut på turtallet noen ganger.
  2. F10/F11 ble levert med 6 trinns automat, viss ikke du bestilte sportsautomaten med 8 gir. Hva som er tilfelle for den nye modellrekka for 2012, vet jeg ikke. De som påstår at alle F11 ble levert med 8 trins kasse tar feil. Helt utrolig så mange som skriver ting de ikke har peiling på her på forumet. Vet en ikke svaret, så svarer man ikke. Eller i det minste skriver at en ikke vet.
  3. Placeboeffekten er en flott bil. Ingen klarer å merke forskjell på 98 og 99 oktan. Bensinen i Norge er som regel raffinert ved samme fabrikk. Så om det er Shell eller Yx, Esso ol. er besninen den samme. Ofte havner 98 oktan i 95 tankene og motsatt.
  4. Sånn ja. Nå som du kan det, kan du gå litt tilbake i tråden og se hvorfor jeg og noen andre svarte som vi gjorde. Også kan du skjemmes av hvordan du svarte.
  5. Jeg forstår ganke meget. En av de tingene jeg forstår, er at du ikke vet hvordan du går inn i Idrive menyen. Noe du selv har skrevet like over her. En annen ting jeg ikke skal si min mening om, er at du kjører rundt med felger uten sentreringsring i felgene.
  6. Har ikke det i menyen tror eg, hvordan går eg inn i IDRIVE?? Hvorfor tror du at du får opp punktert dekk, viss du ikke har slikt i menyen? Helt utrolig at du kan sitte forran PCen og trykke, og måtte vente i flere timer på svar. I steden for å sette deg i bilen og trykke i max 5 min, så har du trykket gjennom hele Idriven.
  7. Du vil få feilmelding uannsett hvilke metode du velger. Eneste måte å forhindre dette, er å kode denne feilmeldingen bort. Men jeg aner ikke hvem som kan slikt.
  8. Billige dekk kan også ha en årsak. Som Saltkjelen beskriver utvider luft seg når det blir varmt. Og selvsagt krymper når det blir kaldt. Billige dekk kan ha stor forskjell ut fra produksjons dato. Sjekk om dekkene er produsert samme dato. Det er tydelig merket på siden.
  9. Les bruksanvisningen. Dette er en enkel affære som du skal ordne i Idrive menyen.
  10. Hvor vil du? Longlife betyr at du kan kjøre lenger på denne oljen. Men de fleste bør ikke kjøre så langt som anbefalt. Les 80% Skift intervalene på nyere Bmw er faktisk 30000km. Det betyr ikke at denne oljen er dritt. DET ER DEN BESTE OLJEN......Men holder ikke så lenge som anbefalt. Andre oljer holder enda mindre.
  11. Her var det mye tullpreik. Det er ikke feil å bruke longlife LL04. Det er faktisk den, og bare den som skal brukes på denne motoren. Men, ja et stort men. Det er ikke holdbart å kjøre denne oljen 30000 km som det står beskrevet. I vårt klima med kulde langt nede på minusskalaen, og overlate mennesker som kjører 1,3 km til arbeide, 0,8 km til fotballtrening og to ganger daglig til butikken (2,0 km) med en snitt hastighet på 31,7 km/t. Da blir oljen utslitt lenge før. Kvaliteten på LL04 er overlegen andre oljer. Derfor den lange skift intervalen. Selv bruker jeg bare LL04 olje. Men skifter olje hver 10-12000 km. Og ja. Jeg har faktisk tilgang til labratorie som kan sjekke oljens bære egenskaper. Så mitt svar til deg mspec; Selg den oljen til en kompis som kjører en gammel Ford mondeo.
  12. Dette er fordi de har vert hoss useriøse aktører, og fått feil olje på kassen. Bmw krever en helt spesiell olje på disse automatene. Det hjelper ikke å hive på billig kopi olje med samme spec. Har selv fått flushet kassen og byttet bunnpanne/filter da bilen hadde gått 100000km. Dette var hos spesialverksted, som utelukkende drev med automatkasser. Jeg fikk med meg den gamle bunnpannen med oljefilter i, og brakk den opp da jeg kom hjem. Filteret var faktisk gullende rent. Men en grei forsikring er dette selvsagt. Bilen min er nå kjørt 127000km uten antydning til feil med automaten. Har også tunet motor til 265hk/600Nm ved ca. 70000 km, så kassen får virkelig tynt seg av og til. Firmaet som gjorde jobben var Transtec AS på Bryne.
  13. Bruk biltemas ovn og grillrens. Dette løser opp sot og fastbrent fett/olje. Du kan selvsagt bruke andre ovnsrens produkter også, men de er ikke bedre men dyrere. Har selv renset EGR ventilen med dette stoffet. Og det blir gullrent etter et par timer.
  14. Når glødelampen viser i +5 men ikke i -10, tyder det på att temp.sensoren er gåen. Bilen skal gløde ganske lenge etter at bilen er startet også. Dette for å oppretholde berfekt temp. og en opptimal forbrenning.
  15. Huff!!! Hvorfor kjøper dere ikke Toyota heller?
×
×
  • Opprett ny...