Gå til innhold

JoaLars

Medlem
  • Innholdsteller

    31
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

JoaLars's Achievements

  1. Selger en helt ny orginal converter fra GS. Ble kjøpt for å monteres i en 03 E46 320dat. Men ble aldri montert før bilen tok kveld og ligger ny i eska fra GS. Ble heller aldri prøvemontert. http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/547464 Ny pris på den er 15.987,- Bud ønskes. Passer til følgende modeller ihht. GS sine hjemmesider. E46 sedan 318dM47N E46 touring 318dM47N E46 coupe 320Cd E46 sedan 320dM47N E46 touring 320dM47N E46 compact 320td Ta kontakt på e-post eller telefon. joachimlarsen90@hotmail.com 97983820
  2. Ser nok ut til at justerbart senkesett m/hardhetsjustering blir neste på ønskelista ja...
  3. Grattis med fin bil Fyflate nå ble jeg misunnelig altså.... Hel værst farge kombo på denne da ) Er det vanlig M-tech bakfanger på den? Kjøpte selv en Carbon diffusor fra GS i fjor, men fikk den ikke til å passe sikkelig. Sendte de en mail med bilder for å vise den dårlige passformen, de sende opp en ny men med samme dårlige passformen, så kjører fortsatt rundt med den kjipe org. diffusoren til dieselen.. Har du noe senk på denne? Synes høyden så veldig perfekt ut med tanke på størrelsen på felga... Synes min blir for høy fremme med 19", er perfekt glippe bake men fremme ser det jo ut som om noen kunne bodd i hjulhuset! Følger med på denne videre )
  4. Hei, har samme problemet på min E46, men den linken du har lagt ved her fungerer ikke.. Får den iallefall ikke opp, noen som kan hjelpe?
  5. De resatte først styreenheten, for så å legge inn den orginale programvaren på nytt. Jeg trodde også at eventuell "chipping" burde bli fjærnet nrå man gjorde dette, men vet svært lite om chipping på BMW, så kan ikke utale meg så mye ang. akkurat det.
  6. Tror nok at en bil med M-sport, ok utstyrt og en ok km teller er det som er greiest og selge i ettertid. Personlig ser jeg kun nesten etter biler med M-sport da disse ser bedre ut etter min mening. Personlig er jeg skeptisk til alt som er med 100k -> på tellern.. Ville helst funnet noe som ligger kanskje på rundt en 60-70k.. Har du sjekket på det som ligger tilsalgs her i Norge? Er ikke alltid at det lønner seg med import, mtp. garanti ordnigner osv.. En anbefaling er å finne import som i allefall er tatt inn gjennom BMW norge, eller høre om de kan hjelpe deg å importere en bil. Da kan du få ganske gunstige garantier og vilkår..
  7. Hei Takk for svar, har vært inne hos BMW her i Tromsø og fått "resatt" styreenheten på bilen da de mente at den kunne være chippet. Fikk bilen tilbake og den var blitt veldig mye bedre på alt annet enn converter feilen, merket heller ikke noe til at den hadde tapt noe effekt men bilen går betraktelig mye bedre enn en vanlig 320dat, er det andre måter å finne ut hvordan den eventuelt er chippet eller lignende? Skal inn hos ett verksted her i Tromsø i morgen for å få flushet girkassen, for å se om dette hjelper noe.. Har ikke troen på dette, men verdt ett forsøk. Girkassen har uansett ikke vondt av å få seg en flush
  8. Er en stund siden jeg har skrevet noe her nå, og noen ting har jeg fått fikset mens andre ting er fortsatt ubesvart... Kjølevannslekasjen det var snakk om over, er fikset etter at jeg hadde motor havari på bilen i Juli 2012... Sto nesten 3 mnd på verksted sørpå hos forhandler, og kom ut derifra reparert for 100.000 ++... Men ting er sånn halvveis som det skal være.. Venter enda på litt jobb som skal utføres, men ikke så lett med en forhandler som bruker ca 1.år på å få til noe. Men, har i det siste hatt problemer med at når jeg starter så "hopper" den på turtallet, fra ca 500 - 1500rpm, samt at glødinga ikke fantes lengre... Skiftet til nytt gløderelé, ble bedre men fortsatt ikke helt bra.. Noen som har peiling på hva som kan være galt, nye glødeplugger eventuelt andre ting? Det andre er som dere ser over så skriver jeg at jeg vil ha bilen "ned" fremme, nå er det smått på tur, og jeg vi ha den "opp" bak Vet BMW lager noe gummi skåler til IX serien som man kan få kjøpt, men finner ikke ut om disse kan passe på 320dat.. noe sånn som dette: Noen som har erfaringer med dette?
  9. Dette kan vell beskrives om ganske mye vibrasjoner, jeg sammenligner det ofte med at når man ligger på midtstripa på veien og man får de vibrasjonene i bilen som tilsier at man er på tur over i feil kjørefelt... Det er faktisk så ille...
  10. Hei! Har søkt litt rundt her nå, uten særlig resultat. Kjøpte 24. Februar en E46 320DAT 2003mod, ca 122000km. på tur opp vårt langstragte land med destinasjon Tromsø etter kjøp av bilen, var det en "vibrasjon/during" i det jeg trodde da var drivverk.. "Vibrasjonen/duringen" kommer frem mellom 55km -> ved ca 1300-2000rpm.. Etter mye testing der jeg hadde med meg en lokal mekaniker her i Tromsø på prøvekjøring, samt korrespondanse med en lokal "girkasse guru" her i Tromsø, mente de at det var converteren(Momentomformeren) som var på tur å ryke. Etter mye om og men med forhandler som jeg kjøpte bilen av, ble vi enig om at jeg skulle ta med meg bilen på ferie sørover, og komme innom slik at de kunne få testet og eventuelt skifte converteren. Så langt kom jeg da desverre ikke, 10 minutter uten for Molde brøt hele bilen sammen, ulyder fra motor og bilen gikk aldeles ikke så pent lengre. Forhandler var grei, og hentet selv bilen i Molde og fraktet den til det verkstedet han bruker i Hønefoss. Der ble det konstdatert at alle dysene var gåen, samt stempel nr. 4, det ble også byttet, rådelager, ventilløftere samt at toppen ble slipt og satt i stand igjen, verkstedet kunne ikke finne noen feil på girkasse eller lignende, da hadde de hatt bilen i 3mnder, og etter mye frem og tilbake med advokat og forbrukerrådet, så fikk de bilen "ferdig" og forhandler sendte bilen til Narvik med autolink. Da jeg hentet bilen i Narvik, kjørte jeg ca 2-3km før jeg fikk tilbake "vibrasjon/duringen" i bilen... Tok så kontakt med forhandler da dette oppsto og gidde han beskjed om at dette ikke var fikset likevell som verkstedet lovet.. Nå er det snart 3uker siden jeg hentet bilen i Narvik, jeg synes også at bilen lugger mere på girene, samt at girkassa "tuller" mye når den skal gire... Forhandler henviser bare til at verkstedet har sagt at girkassa var iorden, og mere hørte jeg ikke fra dem.. Dette var da min kortversjon av denne historien, også er mitt spørsmål til alle dere ærekjære BMW fantaster her inne: Er det noen som har en anelse peiling på hva dette kan være? Noen som har vært borti lignende tidligere? Råd/tips mottaes med den største takk! Med den vennligste hilsen en meget fortvilt kommende familiefar...
  11. Ingenting på eksosen, men lurer på at det kommer fra vannpumpa? Som jeg har fotstått så sitter AC kompressoren fast i en brakett til vanpumpa!? Og at kanskje det er den som begynner å ta kveld etter som hu bruker så mye kjøleveske...!?
  12. Ingen som har noen forslag?
  13. Hei! Okei, har lett litt nå å ser ut til at jeg fortsatt ikke finner ut hvor kjølevanne stikker av. Fylte fult på fredag, i dag er den langt under minimum. Ser akkurat stjerten i det når jeg lyser med lomme lykta... MEN, men, men men.... 2 nye ting dukka selvfølgelig opp i dag. Bakre del av AirCon Kompressoren er dekket i Olje, se bilde. Forfra: Under: Under: Bakfra: Samt slangene ut fra IC'n.. Venstre side: Høyreside: (Tørt å fint, tildels..) Ser ut til at det er pakninga på nr 7 på delefilmen her... http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3521&hg=11&fg=40 Noen forslag til hva som kan være galt? =/
  14. Takker, fikk lånt meg bukk nettopp. Så skal få den opp straxt å sjekke
×
×
  • Opprett ny...