Gå til innhold

Ev1

Medlem
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Ev1

  • Bursdag 01/27/1985

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Ev1's Achievements

  1. Siste bildet er av 520 motoren, men den er identisk utsendemessing med 528 motoren.
  2. fikk start på den nå. den gikk i ca 4 min med mye røyk, så døde den henn.. prøvde å få start på den igjen, men det var "nesten" hele tiden. lader batteriet i natt, og prøver igjen i morgen. er det mulig at den døde pga tam bensin i systemet?
  3. Hei Har nettopp skiftet vanosringer fra dr.vanos og sliter med at 528i ikke starter. Det er en 97 mod som har stått to mnd. Skiftet til nye plugger, nytt batteri og fylt på med 20l ny bensin. Problemet er som følger: Kinner bilen og starteren drar motoren ca 50% av tiden, resten høres det ut som motoren vil gå av seg selv, men på 200rpm eller noe. Eksosmanifolen blir varm, bensintrykket virker ok. Har brukt startgass, men uten effekt. Har sprayet både inn ved luftfiltret og ved spjeldet uten resultat. Bilen gikk finfint for to mnd siden og har ikke rørt annet en det nevnte.. Har ikke alarm på bilen. Har allerede brent den orginale startmotoren og satt inn ny, så før jeg svir av en starter til, hva er 1000kr tipset?
  4. Har en 528i manuell sedan som skal selges. 1997 modell. Er registrert som 520, men foretok motorbytte i sommer. Har godkjent søknadspapirer til BT, men mangler å bytte skivene bak til ventilerte skiver før den kan vises og få det i vognkortet. Foruten motoren, ble motorfester, vanospakning, eksos og clutch byttet. Motoren har gått 256 000km, karosseriet 306 000km. Ved motorbytte ble ventiltettningene byttet, sammen med toppakningen og alle andre pakninger. Bilens starter røk forrige uke, men denne er byttet sammen med pluggene og batteriet. Det mangler ac-gass på den. Lite rust, litt på bagasjelokk og i hjulbuen. Men det er minimalt. Ser fin ut, med tanke på alderen. Sommerdekk på m5 felg og lett aluminiumsfelg på vinterdekk med pigg. Elektriske vinduer forran, to sone climaanlegg, radio, stoffinteriør. Motor starter og går fint. Står i oslo. Selges grunnet ny bil. Selges over 20 000,- Bud ønskes pr epost: eval(at)live.no eller her inne.
  5. Ut ifra kontakten og lengde, så ser det ikke slik ut :/
  6. Ønsker å kjøpe LMM til bmw 5 serien e39. Holder til i oslo og kan hente så sant jeg ikke må for langt. Siemens 5WK9600 Gir 500,- Nås pr epost: eval(at)live.no Mvh Even Valbjørn
  7. Alright, da slår jeg meg til ro med det. Yepp, ac er av og kommer ikke på før gassen er på plass. Takker for svar
  8. Hei! Da jeg byttet motor(fra 520 til 528) i min e39 - 97 mod tappet jeg airconditionsystemet for gass. Etter byttet synes jeg motoren er fryktelig varm etter kjøring. Har ikke fylt på ny gass enda. Driftstemperatur nås etter snaut 2 km og det etter at bilen har stått over natta. Men temperaturmåleren går ikke over halvveis. Vil mangel på gass i systemet påvirke driftstemperatur?
  9. Jeg byttet nettopp motsatt av deg. Motor fra en 728 automat inn i en 520 manuell. Gikk fint å starten den, og den kjørte fint. Men jeg beholdt hjerne og nøkler fra 520 motoren. Har nå "oppgradert" 520 hjernen til en 528 hjerne og fjernet startsperren i hjernen. Men har ikke fjernet EWS boksen enda.
  10. Ingen som vet om f.eks drivakselen kan ta skade av varmen fra eksosen? Evt andre deler? Eller tåler det som er i nærheten varmen som oppstår. Under fart vil jo sikkert varmen være begrenset, men ved tomgang vil det kanskje bli ett problem, eller?
  11. Fra sedan. Har også komplett eksosanlegg, minus manifold.
  12. Hei. Jeg har montert komplett eksosanlegg fra 520 til 528 på e39-en min. Fant fort ut at varmeskjoldet for 520 eksosen ikke passet med 528 eksosen. Er det farlig å kjøre uten? Skoldet satt fra ca framdøra til bakdøra (i lengde). Altså ca over mellomakslingen, og et stykke unna bensintanken.
  13. Jeg har en ny (brukt) motor i min e39 97 mod. Den går fint på tomgang og drar fint over hele fjøla. Men den har en slags plystrelyd i seg. Når jeg ligger i en fast hastighet begynner motoren og nøkke. Gir jeg gass, forsvinner det og om jeg slipper gassen forsvinner det. Har på følelsen at dette er relatert til lyden. Det er for lavt til at det kommer godt med på opptak, men høres godt på tomgang. Kommer helt klart forfra eller innsugsiden. Har lest at det kan være falsk luft. Har vært på med startgass en gang, men fikk ikke noe reaksjon. Er det dumt å spraye på/under innsuget når motoren har driftstemperatur? Eller går det greit? Har også lest at det kan være reimstrammerne. Er det bare å ruse motoren for å høre om det er de, eller er det en annen måte å sjekke dem på?
  14. Ledningsnett og motor borte.
×
×
  • Opprett ny...