Gå til innhold

jsbil

Medlem
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

jsbil's Achievements

  1. Har vært borti dette problemet på e38, der hadde tanken rustet i falsen mellom øvre og nedre halvdel. Jeg demontert tanken, steamet den grundig rent og skylte den med vann, lot den ligge en dag ute i sola før jeg loddet med sølvlodd, prøvde først å sveise, men har lett for å bli porer i sveisen som lekker. Hvis det er store hull så kan man sveise først og så sølvlodde over sveisen. Sølvlodd flyter bra ut og trekker godt ned i porer og små hull, blir knallbra. Kan godt ta på meg sånne oppdrag hvis det trengs...
  2. Har justert en god del hjulvinkler og vil anbefale deg å ta en ny firhjulsmåling. Min erfaring er at toleransene på de fleste hjulstillingsapparater er langt dårligere enn BMW godkjenner. Det er nok at man er litt slurvete med oppspenning av apparatene så blir måleresultatene feil. Bruk helst et apparat som monteres i de originale hullene mellom hjulboltene. Da er det mindre sjans for feil oppspenning. Legg merke til at BMW og MB har noen 6 mm hull i felgene mellom hver hjulbolt, disse er ikke der for utseendets skyld, de er til å feste målehodene til hjulstillingsapparatet.
  3. Min erfaring er at knirkeforinger knirker en liten stund, helt til de blir så slitte at de slutter å knirke, da vil man merke at bilen blir ustabil bak ved aktiv kjøring og at man får en mer brutal cambervinkel. Vil også merke at bakdekkene begyner å slites mer på innsiden.
  4. Hvorfor demonterer dere bakstillingen for å skifte wire? Jeg har brukt en vanlig dor, banket ut den gamle hylsa igjennom hullet til hjulbolten.
×
×
  • Opprett ny...