Gå til innhold

1ar

Medlem
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1ar's Achievements

  1. Alle verksteder jeg har vært borti har slikt diagnoseutstyr, bare be om en kopi av utskriften for å sjekke opp på egenhånd om du stusser på anbefalingene deres. Hvordan er lyden når bilen begynner å gå ujevnt? Kommer det en "hul" lyd fra eksosen? Mulig det er en delvis blokkering i katalysatoren. Hadde et lignende problem selv som ble verre og verre helt til det ble tett og bilen ikke gikk på frem. Hadde dog ikke samme scenario med tanke på motorens driftstemperatur om jeg husker rett.
  2. Blås alle sensorene rene med trykkluft og be om å få se diagnoseresultatet. En lett og billig sjekk før du blar opp tusenlapper på ny enhet.
  3. Limer inn teksten fra et annet innlegg jeg skrev: "Jeg hadde et problem med at bilen ikke ville gire fra 3. gir og oppover, fungerte helt fint i manuell. Dette problemet var samtidig med at ABS lyset og antispinn lyset kom på. Et verksted som kjørte en diagnose anbefalte bytte av ABS sentralen, til ca 10 000,- eller hva det var. Jeg blåste ren sensoren med trykkluft og problemet var borte et par dager før dem kom tilbake. Jeg fikk byttet olje på kassen, da det visstnok kunne hjelpe i følge en jeg snakket med hos BMW. Ved en tilfeldighet så verkstedet at det var en løs jordledning på girkassen og fikk strammet denne. Aldri vært noe problem siden :)" Håper dette kan være til hjelp For info har jeg en 1998 E39 520IA.
  4. Nå er det en stor fare for at mitt innlegg er helt på bærtur Men, hva er problemet? Er det at lyset kommer på, eller vil ikke automatkassen gire opp som den skal? Om det er en feil med ABS sensor tror bilen du svinger og vil ikke gire opp. Jeg hadde et problem med at bilen ikke ville gire fra 3. gir og oppover, fungerte helt fint i manuell. Dette problemet var samtidig med at ABS lyset og antispinn lyset kom på. Et verksted som kjørte en diagnose anbefalte bytte av ABS sentralen, til ca 10 000,- eller hva det var. Jeg blåste ren sensoren med trykkluft og problemet var borte et par dager før dem kom tilbake. Jeg fikk byttet olje på kassen, da det visstnok kunne hjelpe i følge en jeg snakket med hos BMW. Ved en tilfeldighet så verkstedet at det var en løs jordledning på girkassen og fikk strammet denne. Aldri vært noe problem siden
  5. Har du prøvd bmwvin.com? Usikker på om de støtter så gamle biler, men verdt et forsøk
  6. Høres ut som det kan være skeivmonterte skiver. Jeg ville uansett ha sjekket at dekkene er balansert (er ikke årsaken men kan være medvirkende til ekstra risting). Sjekk også om hjullagrene er slitt. Løft opp bilen og ta et godt tak i dekket og sjekk om det er noe slark i lageret ved å rikke på hjulet. Du merker med en gang om det er lageret, kommer en klakkelyd. Et dårlig lager kan også være årsaken til at skivene ble ødelagt i utgangspunktet.
  7. Deleinformasjon osv er på tysk selv om jeg velger engelsk språk, men jeg skal se om jeg kan matche delene ved hjelp av linken din, takk!
  8. Vet du hvilke jeg skal ha av den andre linken, fulgte ikke så godt med i tysktimen
  9. Fant en oversikt over alle koder for utstyr som kan sjekkes mot VIN, mulig den er kjent for de fleste, men kanskje den hjelper noen http://www.e38.org/OptionCodes.pdf
  10. Jeg har sjekket på bmwvin.com og det ser ikke ut som jeg har dette. Noen med mer erfaring som kan bekrefte? http://www.bmwvin.com/?vin=bh65229 Jeg håper listen er komplett så jeg ikke får meg en overraskelse
  11. Okei, flott VIN koden min sier at jeg har følgende S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension Jeg tenker da at demperne med kode www17648 og www17647 kan fungere?
  12. Har en 520 E39 98 modell forresten
  13. Takker for svar! Har sjekket litt priser og det varierer veldig, GSbildeler skal ha 2800,- per stk for en uorginal, har M sportsunderstell ifølge understellsnummeret. Ser at Koed bare skal ha i underkant av 900,- per stk, varenummer www17648 og www17647. Hvordan kan det være så stor forskjell i pris?
  14. Var på EU kontroll og det viste seg at høyre fremme støtdemper må byttes. Et verksted jeg har snakket med mener jeg må bytte både høyre og venstre samtidig, ellers blir den andre siden ødelagt etter kort tid. Stemmer dette?
×
×
  • Opprett ny...