Gå til innhold

landrange

Medlem
  • Innholdsteller

    139
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om landrange

  • Bursdag 03/06/1965

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    530D e61

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

landrange's Achievements

  1. Jeg har jo 2 stk BMW kode lesere, den ene en Autophix ES910 og det står Battery management som en del av funksjonene men får bare at funksjonen ikke støttes, utrolig bra ikke sant:(
  2. Noen i Oslo området som kan kode inn nytt batteri på en E91 11mod 318D for meg?
  3. Ok, greit å høre. jeg fikk som sagt presset stempel tilbake så langt til det stoppet og da går det ikke lenger inn. Skal måle tykkelsen på klossene i morgen, han har kjøpt de på autodoc.co.no og der ser jeg at klosser til i3 varierer i tykkelse fra 13,6mm til 17.6mm. Det er 4mm forskjell pr kloss og der har vi nok årsaken. Skal høre hos Jacocbs Autosupply i morgen om de kan sjekke de klossene de skaffer.
  4. Da har vi prøvd å bytte disse delene. Skiven passet fint på, klossene passet fint i kloa, men etter å ha presset stempel i caliper tilbake er det 6mm for liten plass til å få caliper inn på plass. Enten må stempel presses enda lenger inn eller så er klossene for tykke. Snakket med en hos Bavaria som sa at man må ha et spes.verktøy for å presse inn stempel, men jeg fikk klemt dette tilbake uten problemer på vanlig måte med en tang. Jeg prøvde å presse mer tilbake med en større tang men turte ikke ta for hardt i, redd for å ødelegge noe. Så da håper jeg noen av dere har gjort dette før og har noen tips. Det finnes muligens flere typer klosser som har forskjellig tykelse?
  5. Ok, sikkert flere på forumet her som har i3 ja. Er jo foran på bilen så elektrisk håndbrekk vil vel i så fall være bak, er vel brekk på bakhjulene? Får bilen i dag, blir første gang jeg skal sku på en elbil. Og det blir nok ikke siste gang, ettersom bompengehysteriet er igang snart!
  6. Er det noen som vet om det er noe spesielt ved skifte av bremseskiver foran på en i3? Veldig nymotens dette, om det er slik at man må ha diagnose eller noe slikt fancy før eller etter man skifter skivene. Om man trenger noe spesialverktøy? eller grei skuring? skal bytte for en kompis!
  7. Men det virker som aktiviteten på tråden her har dabbet litt av?
  8. Det høres slik ut ja, bare tenkte om noen her hadde vært borti det samme. Finner jo på nettet div om dette men stort sett bypass løsninger, litt usikker på om dette er den beste løsningen, vil jo ikke gjøre noen snarevei uten å fikse selve problemet. Får krype til korset og booke en time hos Autopower tenker jeg.
  9. Jøss, har alle fått seg nyere bil? eller El-bil? ikke nye respons her gitt!
  10. Som et forsøk på å få gjort noe med feilkoden, "Restraint System faulty" gikk jeg til innkjøp av kodeleseren Autophix ES910 hos GS bildeler. Jeg klarer får frem på listen bl.a "Airbag-SFZ Satelite vehicle center.." og velger å gå inn på den og får frem koden. "9AFF Resistance, firing circuit, safety battery terminal, too high". Da jeg var på eu kontroll sist sa de at det var ibs kabel som var feil, denne byttet jeg men gjorde ikke noe med feilkoden. Da jeg byttet batteri for enda lenger siden ble ikke batteri-byttet kodet inn. Uansett når jeg sletter denne koden går den vekk, men den kommer tilbake etter noen sekunder. Nå trenger jeg eksperthjelp av dere guruer der ute.
  11. Da var bilen på EU kontr hos Gulbrandsen på ensjø, og det gikk jo bra, ingen mangler og koster bare 495,- Feil mld i skjerm "Restraint Systems failure" har ikke noe med hverken airbag eller belter å gjøre, selv om det er det som star på skjermen, feilen er IBS kabelen/sensoren, som jeg byttet for en stund siden. Hadde plukket den fra en E60, trodde det måtte vel være greit, men neida. Må krype til korset å kjøpe ny? koster jo nesten 3 laken jo! Noen vei utenom? Har søkt på nett og funnet noen som har koblet fra ibs`n og kjører uten. Oppgaven til ibs er jo å overvåke batteriet men det går vel sikkert en stund uten. De mente også på verkstedet at det kan være feil med coverteren siden jeg har opplevd litt jaging på turtall av og til. Pris på verksted ca 25T. Helt uaktuellt, årner dette selv hvis det blir behov.
  12. Oj, håper ikke det er aut.kassa som begynner å bli sliten. Når kom det "ny" kasse på e61? Samme kasse som på E39 da? Skal ha bilen på eu kontr torsdag og da får de ta en diagnose, så får vi se hva som er feil med "Restranit systems"
  13. Har også opplevd noen få ganger at motoren jager på turtall, da ved kjøring i 70-80 i oppoverbakke med ca 1500omdr. alt fungerer normalt ellers, og merker ikke noe tap av effekt. Kan dette være relater til egr, en slange eller noe annet? Men har hatt feilmelding veldig lenge nå, "Rastraint systems failure" og gikk til anskaffelse av en iCarsoft II diagnose leser, men ble ikke veldig klok da jeg skulle prøve å finne ut hvor feilen ligger. Noen som vet under hvilken modul airbag/setebelter ligger? Har sjekket under pass.setet og eneste feil der var en liten sort boks som hadde løsnet fra klips i underkant av setet uten at noen av kontaktene var løsnet.
  14. Hadde med bilen til Italia nå i ferien, og det funket jo bra. Eneste problemet vi hadde var en dag jeg hadde parkert et øyeblikk og skulle bare bort å parkere, da var bilen tung på rattet. Jeg åpnet panseret og så at reimhjulet ikke gikk rundt som det skulle. Jeg slo av AC og da virket det igjen. Er visst en svakhet på e61 at gummien på veivakselhjulet blir morken med tiden. Selv om AC var av var det en skviselyd fra reima. Måtte jo inn på et BMW verksted å få fikset det før vi skulle hjem til nord. Kom på 770,- Euro inkl leiebil noen timer. Da hadde de byttet begge reimene og reimhjulet, eller demperen som dem kalte den. Altså ca 7500,-kr . Syntes dette var ganske dyrt, Hva hadde det kostet her hjemme? Hadde dette skjedd her hjemme hadde jeg jo skiftet dette selv. Dette er visst en svakhet iflg Autopower i Stansevn i Oslo, og kan skje når bilen er noen år og gått litt, dvs 2005mod/230tkm.
  15. Ok, men bare til enkle ting? Er vel bare ute etter å finne ut av feilkoder, og så utbedre dem. Som den jeg har på displayet nå, "Restraint Systems" Finne ut hvor feilen ligger slik at jeg faktisk kan reparere det! Men kjøper ikke i910-II hvis noen har litt dårlig erfaring med den.
×
×
  • Opprett ny...