Gå til innhold

CptApollo

Medlem
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Finnmark

CptApollo's Achievements

  1. Ja. Jeg hadde min inne i 2 måneder hos BMW i Bodø før de fant ut hva som var i veien med min bil, og fikk fikset den. De byttet ikke bare stillmotoren men også exenteraksel, mellom- og vippearmer, skruer og fjærer. Det ble m.a.o. innmari dyrt.
  2. Lambda?
  3. Update: alt ovenfor ble skiftet. I tillegg måtte de bytte valvetronic-motor og excenteraksel. Det ble veeeeldig kostbart, men nå er alle problemer borte.
  4. Takk for alle svar. Det viste seg at det verkstedet mente med stillmotor, var egentlig valvetronic-motoren.
  5. CptApollo

    Stillmotor

    Hei Kan noen forklare hva en "stillmotor" (svensk) gjør?
  6. Jeg får dessverre ikke sett på din motor på gsbildeler, siden linken ikke fungerer. Fikk på fredag en oppdattering når det gjelder min bil. BMW vil også bytte eksenteraksel (siden denne skulle vært byttet samtidig som mellomarmene og vippearmene) og stillmotor. Heldigvis trenger jeg ikke betale for timene, og jeg fikk rabatt på delene. Så får vi se om dette fikser misfire, motorlampe blink/lys, dårlig tomgang, og kvelning Selv tror jeg det hadde holdt å bytte stillmotoren, siden bilen ikke har gått lengre enn 110.000 km, og ikke skal være så slitt etter min mening. Men, jeg skal ikke krangle med verkstedet
  7. F***. Skulle hente bilen fra BMW i helgen etter reparasjon av ventilene, og feilen var fortsatt der. Måtte bare levne bilen til de har funnet ut av det. Feilen forblir derfor et mysterium.. Skulle ønske jeg kjøpte diesel...
  8. F***. Skulle hente bilen fra BMW i helgen etter reparasjon av ventilene, og feilen var fortsatt der. Måtte bare levne bilen til de har funnet ut av det. Feilen forblir derfor et mysterium..
  9. Den fusket hele tiden på lavt turtall, og værst var det når motoren var varm. Det gikk helt fint å kjøre vanlig, og trø litt på. Merket at den lugget litt. Når jeg leste av feilkoder fikk jeg opp en P0040 kode (O2 Sensor Signals Swapped Bank 1 Sensor 1/Bank 2 Sensor 1). Noe som ikke sa meg noen ting, og det viste seg å være mye verre å fikse enn bare en sensor eller to. M.a.o. var det en mekanisk feil. Jeg er skeptisk til om en rens vil gjøre susen. Det kan være at du også har en feil med ventilstyringen, og det eneste som hjelper er å skifte bort delene som fjusker.
  10. Jeg hadde feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betydde at mellomarmer, vippearmer og fjærer måtte skiftes i toppen. Slet med dårlig tomgang og kvelning, pluss motorlampe som lyste/blinket. BMW sa at den fjusket, og især på fjerde sylinder.
  11. Jeg hadde feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betydde at mellomarmer, vippearmer og fjærer måtte skiftes i toppen. Slet med dårlig tomgang og kvelning, pluss motorlampe som lyste/blinket.
  12. Ta gjerne en titt på min tråd http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=235851. Slet med liknende problem.
  13. Er det ingen som har kjøpt disse, eller sett biler med disse montert?
  14. Da fikk jeg diagnosen på min n46. Det er feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betyrAt mellomarmer, vippearmer og fjærer må skiftes i toppen. Dette er en jobb som koster kr 16.625,- inkl mva hos BMW. Huff, og dette er etter kun 110.000 km
  15. Da fikk jeg diagnosen på min n46. Det er feil i ventilstyring/valvotronic på bilen, noe som betyrAt mellomarmer, vippearmer og fjærer må skiftes i toppen. Dette er en jobb som koster kr 16.625,- inkl mva hos BMW. Huff, og dette er etter kun 110.000 km.
×
×
  • Opprett ny...