Hei, har sett etter førstebil nå en stund, og bilen jeg hovedsaklig leter etter er en e46 320d(m47d20 motor). Men synes det er så få av disse, spesielt når det kommer til sedan...
Har satt en strek på 70-80 000,- kr om jeg får tak i et veldig pent eksemplar, men ser for meg å bruke rundt 60 000,- ca.
I denne prisklassen så får du jo en bil som er trillet rundt 200 000 km som regel, og etter hva jeg har fått med meg er det rundt denne tiden pumpa/elektronikken svikter. Er det noen her som har erfaringer som kan bekrefte dette, og har noe å si om når deres pumpe evnt. streika?
Satt å tenkte på dette, så tok jeg en tur innom finn og fant alle e39 og e46 m47d20 tilsalgs som hadde byttet dieselpumpe, og "rart" nok var alle disse importerte.. Så da begynner jeg jo å lure på om dette har mer med km stand juks å gjøre? Er jo så sinnsykt lite biler ute på finn nå, så er jo vanskelig å sammenligne, derfor jeg spør dere... Har dere vært borti noen biler som dere vet ikke har tukla med km stand og når pumpene pleier å streike?
Man tenker jo at importerte biler gjerne har et bedre liv/snillere kilometer, men etter hva jeg har forstått så spiller verken dette eller vedlikehold noen rolle på høytrykkspumpen's levetid. (?) Er jo greit å vite ettersom det er en såpass dyr reparasjon, at jeg kan jo likesågodt kjøpe meg en rekkesekser bensin istedenfor, for å være på den sikre siden om vp44 pumpene faktisk er SÅ dårlige.