Gå til innhold

SteffenB

Medlem
  • Innholdsteller

    64
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

SteffenB's Achievements

  1. Hei, har lyst på en hjulmuttertrekker, og lurer på om noen har noen innspill å komme med. Tenkte en av disse fra biltema: http://www.biltema.no/no/Nyheter/Biltemas-Elektriske-muttertrekkere-er-testet/ Noen erfaringer med disse? Tenkte å gå for den dyreste ettersom den er lettere og bedre å bruke, men tror dere den blir for svak? Hvis boltene sitter litt godt, så blir vel 310nm for lite? Og trenger vel noen momentpiper/staver. Hvor nøyaktige er disse tror dere? http://www.biltema.no/no/Verktoy/Handverktoy/Pipe--og-Nokkelverktoy/Momentnokler/Momentstaver-5-stk-191501/ Evnt. noen andre piper/staver å anbefale? Takk på forhånd!
  2. Kom over disse http://www.xenonkungen.no/no/led-diode/effektmotstand/led-motstand-9006.html Ingen som har prøvd disse her? Har ikke sett så mange av dem akkurat, så er kanskje bare noe dritt det også..
  3. De mostandene er noe dritt.. Har allerede byttet to stk. av dem, gidder ikke det der mer.. Er det ikke noen OK ledpærer HB4 med motstand i? Hvis ikke må jeg eventuelt finne noen hvite halogenpærer.. Er vel ikke så mange alternativer når det kommer til disse eksterne motstandene, så må vel finne en annen løsning da.. Noen som har tips til noe bra? Må kanskje handle fra norske nettsider som gir garanti istedenfor eBay etterhvert, har kastet bort så mye penger på altslags LED pærer rundt omkring på bilen nå.. Helst ikke så dyrt, trenger ikke å være såååå sterkt. Men vil jo at det holder en stund, og gir hvitt lys slik at det matcher Xenon 4300k.
  4. Ingen som har vært borti noe lignende?
  5. Hei, var å så på en e46 i dag og oppdaget at det var problemer med å "tilte" soltaket. Det var ingen problemer med å kjøre luken bak og frem igjen, men når man skal "tilte" den, så begynner den å tulle. Det som skjer er at den tilter litt opp, men hvis jeg fortsetter å holde knappen inne så går den bare opp og ned. Den går altså ikke helt ned til liggestilling og opp igjen, men den flytter seg bare opp og ned noen få centimeter. Så den vil rett og slett ikke lenger opp. Lurer på hva dette kan være, og om det er en enkel sak å fikse? Jeg fikk høre det kan koste alt ifra 3000,- til 10 000,-, kan være styreenheten begynner å tuller, kan dette stemme? Er denne vanskelig å bytte? Det var litt annet småfiks med den også, så er usikker på om bilen egentlig er verdt pengene, for det kan koste ganske mye å fikse den utenom takluke-problemet også..
  6. Ganske sikker på at jeg ikke skal ha stv ja. men du sier ingenting om dette er 3- eller 5 serie, og hvilken motor det er snakk om?
  7. Visste du at det var styreenheten som var defekt, eller bare tok du sjangsen på det og sendte denne inn? Isåfall, hvordan vet du at denne streika?
  8. Er det så mange nå for tiden som klarer å fikse pumpene da? Virker ihvertfall som mesteparten kun bytter dem ut.
  9. Jaja, det varierer jo selvsagt. Derfor jeg var ute etter deres meninger for å se sånn ca. hva det ligger på. At din pumpe tok kvelden ved 330 000km hørtes jo relativt bra ut. Virker som pumpene pleier å gå mellom 180-250 000km etter hva jeg har fått med meg. Men det er jo endel km juks i denne vakre verden, så det er jo ikke like lett å finne ut noe konkret heller. Men hvis det er elektronikken som svikter så forstår jeg jo hvorfor dette kan variere ganske bredt..
  10. opp
  11. Hei, har sett etter førstebil nå en stund, og bilen jeg hovedsaklig leter etter er en e46 320d(m47d20 motor). Men synes det er så få av disse, spesielt når det kommer til sedan... Har satt en strek på 70-80 000,- kr om jeg får tak i et veldig pent eksemplar, men ser for meg å bruke rundt 60 000,- ca. I denne prisklassen så får du jo en bil som er trillet rundt 200 000 km som regel, og etter hva jeg har fått med meg er det rundt denne tiden pumpa/elektronikken svikter. Er det noen her som har erfaringer som kan bekrefte dette, og har noe å si om når deres pumpe evnt. streika? Satt å tenkte på dette, så tok jeg en tur innom finn og fant alle e39 og e46 m47d20 tilsalgs som hadde byttet dieselpumpe, og "rart" nok var alle disse importerte.. Så da begynner jeg jo å lure på om dette har mer med km stand juks å gjøre? Er jo så sinnsykt lite biler ute på finn nå, så er jo vanskelig å sammenligne, derfor jeg spør dere... Har dere vært borti noen biler som dere vet ikke har tukla med km stand og når pumpene pleier å streike? Man tenker jo at importerte biler gjerne har et bedre liv/snillere kilometer, men etter hva jeg har forstått så spiller verken dette eller vedlikehold noen rolle på høytrykkspumpen's levetid. (?) Er jo greit å vite ettersom det er en såpass dyr reparasjon, at jeg kan jo likesågodt kjøpe meg en rekkesekser bensin istedenfor, for å være på den sikre siden om vp44 pumpene faktisk er SÅ dårlige.
  12. Bilder av rust hadde vært fint
  13. bump
  14. PM sendt
  15. Hvor var det rust? Og hvordan har du prestert å fjerne dette?
×
×
  • Opprett ny...