Gå til innhold

Kvalitet

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kvalitet

  • Bursdag 11/30/1980

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Kvalitet's Achievements

  1. Tok ny diagnose i dag å da får jeg opp 54 ladetrykksensor jordkontakt Som feil. Noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre? Har byttet ladetrykksføleren. Er det ladetrykksensor eller har jeg byttet feil sensor/føler?
  2. Den flytter seg ikke. Når jeg starter bilen så suger den til seg vnt litt. Når jeg gir gass(på tomgang) så beveger den seg ikke. Men når jeg skrur av bilen så flyr den litt frem å tilbake. Andre like biler, så jobber den mye mer avhengig av hvor mye gass man gir... Derfor jeg tror det er noe galt med signalene til n75 ventilen(kan det være LMM?) Er jeg helt ut å kjører? Fikk feilmelding på den n75 ventilen og byttet den, men hjalp ikke.
  3. OKi. Har sjekket det og turboen går for full mugge. Jeg tror det er noe føss med det som styrer den ladetryksventilen(den er ny) Vet du hva som styrer den? Den er både vakum/elektrisk styrt, men vet ikke hvor den får signaler fra. Da er det vnt det heter da^^ Takker for alle svar.
  4. Mener du vakum rett til wastgaten?(forbi den ladetrykksføleren også) Vil ikke det bli feil?
  5. Da har jeg byttet alt av de små vakumslangene, fra innsug til wastegate. som du du sa kvasi så var mine også råtne.. Turbo er sjekket og den snurrer som bare rakkern. I dag har jeg vasket LMM og AGR, men uten mye spennende resultat. Bilen går nok litt `snillere` men draget fra bunn mangler. Hva er det som styrer den ladetrykkventilen som sitter før wastegaten? Hva er det den kontakten styres av? Ser på youtube de som ruser motoren på tomgang, da ser man at wastegaten beveger seg fint. Min bare suges inn og `jobber` ikke.
  6. Takk for tipset, skal prøve det i kveld. Hva er hensikten med den vakumboksen? Er det for å få myke overganger til ventilen?
  7. Fra stille og opp til 3000 Rpm så er den helt død, men i høye hastigheter virker den nesten fin. Noen som har vært borti det? Tok diagnose på den i går, og da var det ladetrykksventilen stod det. Er det andre ting som kan føre til at den ventilen ikke jobber som den skal?(har sjekket vakum fra wastegate å hele den andre veien, så det skal være tett) Har også en lekk i det ene røret til eksoskjøleren, har det noen betydning? På forhånd takk:))
  8. For å lufte ordentlig, start motoren, la den gå en stund og så stoppe motoren så varmen får spredt seg. Fyll etter med vann, kanske du må gjøre det flere ganger.
  9. Hei! Hadde akkurat det samme problemet du nevner her bare i min e46. Diagnosen var da en abs føler. Prøv å få tatt en diagnose når lampen lyser slik at feilmeldingen ikke forsvinner når den `funker`
×
×
  • Opprett ny...