Gå til innhold

BimmerFan!

Medlem
  • Innholdsteller

    887
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Alt skrevet av BimmerFan!

  1. Har du det på bilen din ? Skal nok skrive når jeg får fikset det. Vet bare ikke om jeg burde dra ned til BMW å reklamere på dette eller ikke
  2. Bilen er en 2012 modell og har gått 97 000 km
  3. Er det noen andre også som sliter med støvete frontlykter på F10/F11? Det virker som støvet har lagt seg på innsiden, og da lurer jeg på burde det gå på garanti?
  4. Hei! Det har kommet gradvis over lengre tid. Det virker som det er på innsiden av glasset det støvet har lagt seg. Har aldri hatt det på tidligere biler jeg har hatt, ihvertfall ikke i så stor grad som denne her. Hei! Jeg er ikke sikker på om det er på innsiden, men når jeg drar fingeren over overflaten så kjennes den ikke ru/ruglete ut. Det ser også ut som at det er på innsiden støvet har lagt seg. Det ser ganske likt ut som på din bil. Jobben du gjorde var jo helt super
  5. Hei! Har lagt merke til at begge frontlyktene mine er full av støv på innsiden av glasset. Er dette normalt på disse bilene eller er det noe som kommer ettersom bilen blir eldre? Er det noe som bør tas på garanti eller må jeg leve med det? Det er ganske merkbart, da det er to stk som har påpekt det på bilen min.
  6. Skjønner Hvilke dekk har du på din, og dimensjon?
  7. Har en BMW F10 som sporer forferdelig mye, spesielt på dårlig asfalt. Dekkene som står på er 245 foran og 275 bak continental runflat dekk, som blir levert fra BMW originalt. Hva kan grunnen til dette være ? Jeg frykter at det er runflat systemet som gjør det. Er det noen komfortable, støysvake og gode dekk som dere kan anbefale?
  8. Hadde nok ikke sagt neitakk til en W213 nei, men holder fortsatt en knapp på BMW av en eller annen grunn. Jeg synes også interiøret i W213 er noe av det beste på markedet idag, men liker i likhet med deg ikke disse setene. Hvis jeg absolutt skulle engang hatt en W213 så måtte den i såfall hatt AMG pakken og en eller annen spenstig farge med panoramatak. Selvsagt også Designo interøret. Jeg er litt redd for at G30 kommer til å skuffe litt, men dersom den blir som G11 så blir det bra. G11 er en bil som veldig få kan matche seg med nå, når det kommer til teknologi. Designet på G11 er langt ifra like pent som F01, men det duger Dersom det blir en F10 LCI så skal den ha seksermaskinen under panseret. G30 med sekser får nok en pris som er høyere enn det jeg kunne ha tenkt meg å bruke på en bil. Drømmen er selvsagt en 740d eller en 750d, men det er dyrt. Tror nok jeg skal klare meg fint med 258 hester, når jeg kommer fra en 520d som attpåtil er Norgesversjonen Har prøvd en 730d 2010 og syns den gikk bra. Det er mange som hater GT, men jeg er en av de få som synes den ser så forbaska bra ut! Her er noen av de bilene jeg sitter å dagdrømmer om http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=60133888 Litt for dyrt enda http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81205499 http://ww3.autoscout24.de/classified/292902095?asrc=st|as
  9. F10 har nok vært klasselederen lenge. W213 er sikkert en herlig bil, men utseende tiltrekker ikke meg. Jeg venter spent på nye G30 og er litt redd den ikke får like gjennomført interiør som på F10. Har også lest noe som jeg blir litt skeptisk til: "Engine size dictates which suspensions slot into place: smaller-engined 5-series share front axles with the next 3-series, but go for a six- or eight-cylinder 5-series and you’ll get the front axle from the next 7-series instead." Kilde: BMWBLOG.com Er det slik at G30 vil miste noe av den "5-serie følelsen" dersom man går for en firesylindret versjon av G30? Jeg har ihvertfall bestemt meg for hvilke alternativer jeg skal velge mellom når jeg skal bytte bil. Det står mellom disse: - BMW F01 LCI - BMW F07 (5-serie GT) LCI - BMW F10 LCI med R6 og masse utstyr - BMW G30 (dersom den svarer til forventningene) Jeg heller mer og mer mot F01 LCi av en eller annen grunn Angående bremser: Det virker som bremsestøv foran er en BMW F10 fenomen som de fleste har. Bremsene på vår hviner også litt engang i blant
  10. Bilen min har også minimalt med bremsestøv bak, men foran støver den ganske mye.
  11. Enig i at slike biler fortjener god pleie Formen til bilen er bra. Sliter fortsatt med diverse knirk og slikt fra interiøret, men bryr meg ikke så mye om det lenger. Bilen er så god å kjøre så det gjør opp for det Har også en svak ulyd fra bakkant av motor som jeg frykter kommer fra reg.kjede. Det skal sjekkes ut om ikke så lenge. Kan kanskje legge ut en lydfil av ulyden, dersom folk har peiling på hva det kan være Ellers så har bilen akkurat bikket 96 000 km og er en fryd å kjøre. Har enda ikke prøvd en bil av den klassen som er bedre enn F10. Har prøvd Mercedes E220 cdi W212 Facelift, og Audi A6 2,0 og 3,0 tdi 2012. Mercedesen var ikke som jeg håpet på. Veldig komfortabel å kjøre, men mangler kjøreglede. Jeg gikk rett og slett lei etter 5 minutter i den bilen. Interiøret var pent, men langt i fra like pent og moderne som F10 sitt interiør. Girkassen var milevis unna BMW sin girkasse, harmonerer ikke like godt med motoren som girkassa til BMW gjør. Litt mer motorstøy i kabinen enn BMW. Motoren var sprek og kvikk, men selv med 7hk og 20NM mer enn min F10 så virker det som om 20d motoren til BMW er hakket mer turtallsvillig (om man kan si det) og sportslig. To ting som var bedre på mercedesen er at den ikke hadde noe interiørknirk osv. og de adaptive LED lysa var meget bra (min har standard bixenon så kan vel kanskje ikke sammenlignes). Tre ting som jeg synes var rart i en mercedes Eklasse fra 2014 var at man fortsatt måtte vri med nøkkelen for å starte bilen, parksensorene viser ingen ting på skjermen, og den hadde heller ikke elektrisk parkbrems.
  12. Hvilket verksted var det han brukte?
  13. hva er symptomene på dårlig kondensator ? rutene mine dugger litt i regnvær
  14. Det blir tøft med sort grill Får håpe nye klosser hjelper
  15. Morsomt å se at vi har prikk like biler, bortsett fra at jeg har ettermontert svart grill og at du har tøffere felger. Det med at felgene ikke ser ut etter noen få km er at nyere BMW har bremseklosser som produserer veldig mye bremsestøv. Dette er på ingen måte en feil, og er slik det skal være. Både BMW F10,F11 og F01 (7-serie) "sliter" med dette.
  16. Et litt "kult" bilde jeg tok istad
  17. Takk for tipset! Dette skal jeg prøve neste gang
  18. Har lest veldig mye positivt om Fusso, men jeg har et ankepunkt eller to på den. Den lukter rett og slett møkk, og den er et h.... å buffe av, dersom den har stått i ca. 15 min. Ellers så har lakken fått fullstendig vannskrekk, og blitt en anelse blankere (?)
  19. Etter at bilen har stått ute i all slags vær og vind i nesten 4 uker mens vi var på ferie, tenkte jeg at det var greit å gi bilen en etterlengtet wash and wax. Bilen fikk ett lag med Fusso Coat 12 months dark. Før: A-laget klare for kamp! Bilthamber Autofoam i skumkanon fra bilnerden Fusso gjør jobben
  20. Jeg betalte ca. 5000kr for samme service hos Bilsalongen. Litt usikker på om de byttet drivstofffilteret.
  21. Veldig spennende å lese som vanlig Skal ned dit selv i påsken, vet ikke om det blir med F10'en eller om jeg bytter den ut i en F01 LCI .
  22. Hvor mye tar Bavaria for selve importen av bilen?
  23. Jeg var i hvertfall veldig fornøyd med min 2005 Audi A6 med den "store" grillen når det kommer til interiørknirk. Hadde aldri noe ulyder fra interiøret på den. Men hadde masse andre feil med den som feks turbo, klimakompressor (2 ganger), låsekasse osv osv..
  24. Jeg har også opplevd mye av det samme som torkild har opplevd med bilen sin. Min er en F10 520d 12 modell 96000km. Her har det blitt byttet Turbo, utbedret knirkete stoler fler ganger uten at det har hjulpet noe som helst. Har også en del interiørknirk på min bil. Reg.kjede begynner å lage ulyder så smått.
  25. På langkjøring så ligger vår på ca 0,55l, nå så står journey computer på ca. 7.2L/100km
×
×
  • Opprett ny...