Gå til innhold

kriss66

Medlem
  • Innholdsteller

    415
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Sotra -> Brattholmen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kriss66's Achievements

  1. Tok diagnose, kommer ingen ting opp om noe diesel pumper, eller generelt noe om det da. Eneste var ladetrykk kontroll. Men det var en gammel feil. Slik jeg forstod det, så gikk motor reint når den hadde indre lekkasjer?
  2. Ja, det som er litt dumt med denne motoren. Er ingen måte å sjekke dysene på, men han sa det ikke var noe problem å ta ut en og en å teste. Så da blir det det.
  3. Hei. Jeg har hatt litt små problemer med min E39 nå bilen er en 2001 modell 2 literen på 136 hesteren. Det begynte med at den var litt tungstartet, å det har bare blitt verre! Vi trodde fost at det muligens var diesel som rant tilbake. Får ikke opp noen feilkoder heller utenom gløderele. Men dette gløderele har vært gåent i 2 år ca. Så jeg ute lukker det. Prproblemene er slik at står den over natten går det 10 sekunder før den starter, er den kjørt et stykke å slåss av og på igjen etter 20 min. Er den treigstartet. Snakk om opp i 5 sekunder. Var hos en bekjent en igår, som mente det var indrelekasje på en dyse. Hva tror dere? Evt hatt samme problem? IMG_2257.MOV
  4. Hei! Idet siste har jeg fått litt problemer med min 2001 E39. Det begynte først med at bilen er blitt veldig tungstartet, etterhvert funnet ut at diesel filter er "tett" eller diesel renner tilbake. Kommer med informasjon når dette er fikset. for noen dager siden begynte lysene å tulle seg. Jeg har kodet us lys på bilen slik at blinklysene gløder. Idet siste har dem begynt å gå av å kommer på igjen når jeg blinker dette skjer begge sider. Også har bremselysene komt opp at venstre bak er gåen. Etter 5 minutters kjøring kommer det på igjen å fungerer. På diagnose kom det opp ingen feil på lydmodul, men jeg tenker som så at det er lysmodul som tuller seg, hva tror dere? Gjerne noen som har hatt samme problem? Fikk tatt en diagnose på bilen i dag, også livedata. Der jeg fikk opp " 65 DDE CHARGE-air-pressure-control" Takker på forhånd 😊 Bilen er trossalt gått 310.000km 😊
  5. La ut 2 videoer, der den har stått over natten, og andre blir den startet etter å har stått i 20 min.
  6. Nei, da står den å skinner i ca 10 sekunder før den kommer, å da går den helt reint uten noe harking. Når den er kjørt litt må jeg skinne i 3-4 sekunder så kommer den. IMG_2254.MOV IMG_2257.MOV IMG_2254.MOV
  7. Nei, da står den å skinner i ca 10 sekunder før den kommer, å da går den helt reint uten noe harking. Når den er kjørt litt må jeg skinne i 3-4 sekunder så kommer den.
  8. Nei, da står den å skinner i ca 10 sekunder før den kommer, å da går den helt reint uten noe harking. Når den er kjørt litt må jeg skinne i 3-4 sekunder så kommer den.
  9. Rart med tanke på at relé har vært gåent veldig lenge. Men er den kjørt i en stund å slår av motor når den står på 90 grader, etter 30 min ca må jeg skinne i 3-4 sekunder før den starter. motoren går fint etter kaldstart, ingen tegn til fjusking eller noe.
  10. Hei! Har fått et lite problem med min 520D. I det siste har jeg hatt problemer med at den er blitt veldig tingstartet for tiden. Har tidligere tatt diagnose, der det kom opp feil på gløderele men selv om denne ikke har fungert på 2 år har det ikke vært noe problem å få start på den, selv i minus grader. Men når som det er blitt mildere ute er den vanvittig treg å starte natten over feks. Hva kan problemet være? Tok diagnose igår, framdeles bare gløderele som kommer opp som feil. Noen anelse fra kloke diesel folk? Takker på forhånd.
  11. Okei, så men regner med det går Ann å sjekke om trykket å holder i vakuum slangene? Må nesten bare begynne å feilsøke 😊
  12. Okei. Må nesten kjøre en livedata når den tuller seg. Nei, har ikke noe sånt. Men men merker når jeg får ladetrykk på rundt 1800. Men er bilen blitt kjørt hardt så må jeg opp i 3000 før du merker jeg får turbotrykk, helt død opp til da. Gjerne på flat vei må jeg gire ned så turtelleren kommer på 3000. Noe lett måte å sjekke vakuum på uten å betale dyre dommer?
  13. Tenker av lmm 😊
  14. Okei😊 Men med tanke på at bilen oppfører seg normalt og, gjerne etter litt hard kjøring er den dau, å få ikke ladetrykk før på 3000 omrg.. har dette noe med vakuum eller trykkrør? Hatt en liten mistanke om lmm, etter jeg leste første siden i tråden. Men noen måte å sjekke dette på uten å kjøre livedata?
  15. Hei. jeg har en en 520D(m47D20) som går dårligere, å ujevnt turbotrykk. lest litt på siden din ang denne motoren, ser du nevner lmm er gåen. jeg har lagt merke til at bilen går fint, å begynner å skape seg at ujevnt turbotrykk eller får ikke ladetrykk før på 3000 omregninger... dette skjer av og til, å kommer turbotrykket som normalt så er det akkurat som den holder igjen på rundt 2000 omregninger, så kommer trykket tilbake igjen. hva vil du tro er problemet? ble også byttet turbo tidligere i sommer. byttet denne selv da jeg tidligere jobbet som mekaniker så kan litt.. men nå i det siste har den begynt å plystre ved pådrag. akkurat som det lekker ut luft et sted. jeg byttet pakningen mellom turbo å manifold. så tviler det er den. noen anelse der? turbo ble kjøpt ny hos gs. så ikke brukt eller overhalt Takker på forhånd å håper på svar Prøvde å lese på første side. Men te her å høre deres erfaringer😜
×
×
  • Opprett ny...